اخبار



تبلیغ وکلا برای گرفتن طلاق توافقی و سریع تخلف است

گروه حوادث/ دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برخورد با وکلای متخلف در زمینه تبلیغ طلاق توافقی بدون مراجعه به بهزیستی خبرداد.
کمال رئوف با بیان این مطلب به مهر گفت: به‌تازگی مشاهده می‌شود که برخی وکلا اقدام به تبلیغات در زمینه تسریع در طلاق توافقی می‌کنند که این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است. از جنبه تخلفات انتظامی که باید گفت این‌گونه تبلیغات یعنی طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاوره بهزیستی تخلف در قسم است. چون وکیل دادگستری قسم خورده که تشریفات قانونی و ضوابط و عدالت را زیر پا نگذارد، اگر وکیلی ادعا کند بدون مشاوره حکم طلاق را می‌گیرد این مصداق تخلف در قسم است.
دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: اگر وکیلی در شبکه‌های اجتماعی یا در نزدیکی دادگاه‌های خانواده چنین تبلیغی کند از جنبه اینکه تبلیغات یا تحصیل وکالت از طریق وسایل فریبنده و اغوا‌کننده است نیز تخلف محسوب می‌شود. این کار از منظر اجتماعی هم امر پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود چون سنت‌ها ما را تشویق به طلاق نمی‌کند و همواره بر نقش صلح و سازش میان موکل و شاکی تأکید شده است، این موضوع در دعاوی مربوط به خانواده اهمیت ویژه دارد بنابراین وظیفه اساسی یک وکیل توجه به موضوع صلح و سازش است.
وی ادامه داد: اینگونه عملکردها و تبلیغات هم از نظر اخلاقی و هم اجتماعی و شرعی ناپسند است و از نظر قانونی اینگونه تبلیغات تخلف انتظامی محرز است و دادسرای انتظامی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده این را وظیفه خود می‌داند که برای حفظ کیان خانواده و‌ شأن سایر وکلا با اینگونه تخلفات برخورد کند.

مرگ 3 زن در واژگونی سمند

گروه حوادث/ برخورد خودروی سمند با درخت در یکی از بلوارهای شهر کرمان باعث مرگ سه زن شد.
سرهنگ «یوسف نجفی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در این باره گفت: یک دستگاه خودرو سمند در بلوار «جمهوری اسلامی» این شهر بنا به دلایلی از مسیر خارج شد و با یک اصله درخت برخورد کرد. پس از واژگونی خودرو 2 زن از سرنشینان خودرو در محل حادثه و یک زن دیگر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور نا توانی راننده درکنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

درگیری مسلحانه با قاچاقچیان تریاک در دریا

گروه حوادث/  قاچاقچیان مواد مخدر در جریان درگیری مسلحانه با مرزبانان جاسک شناور حامل ۶۳۰ کیلوگرم تریاک را رها کرده و گریختند.
سردار حسین دهکی، فرمانده مرزبانی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی جاسک پس از کسب اطلاع مبنی بر بارگیری موادمخدر توسط شناورهای تندرو در خور «کرتی» این شهر ساحلی، سریع با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند. مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین و گشت زنی رو به روی دهانه خور کرتی، سوداگران مرگ را با ۴ فروند شناور تک ۳۵۰ مشاهده کردند که قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان به سمت آنها تیراندازی کرده و درگیری مسلحانه در دریا آغاز شد.
فرمانده مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: آمادگی عملیاتی و آشنایی مرزبانان استان با تاکتیک‌های نبرد دریایی موجب شد، سوداگران مرگ با رهاکردن یک فروند از شناورهای خود در دریا، با کمک عوامل اسکورتی از محل متواری شوند.
سردار دهکی با اشاره به توقیف یک فروند شناور در این عملیات، گفت: در بررسی مرزبانان جاسکی از شناور توقیفی ۶۳۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد و تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان و سایر عوامل مرتبط با این پرونده ادامه دارد.

سقوط مرگبار دختر یک‌ساله از بالکن

گروه حوادث/  دختر یک ساله که از بالکن خانه شان به پایین افتاده بود در بیمارستان جان باخت.
 سرهنگ «محمد باقر سلگی»، فرمانده انتظامی شهرستان «ملایر» در تشریح این خبر گفت: روز شنبه خبر سقوط دختر یک ساله‌ای از بالکن خانه شان در یکی از روستاهای شهرستان «ملایر» به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و مأموران انتظامی بلافاصله به محل حادثه عزیمت کردند.
این مقام مسئول افزود: طی هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی، مأموران با حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه دریافتند، این دختر بچه از بالکن منزلی سقوط کرده و از ناحیه سر مصدوم و بلافاصله به بیمارستان اعزام شده است. این کودک پس‌از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات و صدمات وارده به سر فوت می‌کند که اقدامات قانونی توسط مأموران حاضر در صحنه در دست پیگیری است.






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/12/544901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها