شکارچی پلنگ در تله مأموران



گروه حوادث/ مأموران حفاظت محیط زیست به بهانه خرید پوست پلنگ از یک شکارچی متخلف در یک قرار ساختگی موفق به دستگیری وی شدند.
لطیف جواهر دشتی، رئیس حفاظت محیط‌ زیست شهرستان سیاهکل در تشریح این خبر به فارس گفت: شخصی که چندی پیش در حوزه شهرستان سیاهکل یک قلاده پلنگ را شکار کرده بود پس از رد زنی، تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی سرانجام در دام مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان گرفتار شد.
وی درباره چگونگی دستگیری این فرد متخلف گفت: پس از هماهنگی با دادستان، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان، مأموران یگان حفاظت این اداره به‌عنوان خریدار پوست پلنگ با فرد موردنظر قرار ملاقات گذاشته و در هنگام انجام معامله موفق شدند با استفاده از حکم قضایی ورود به منزل، ضمن ضبط پوست پلنگ، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و تعدادی تیر فشنگ از منزل شکارچی متخلف کشف و ضبط کنند. به‌گفته رئیس حفاظت محیط‌ زیست شهرستان سیاهکل، این شکارچی ریزنقش، با دستور دادستان به بازداشتگاه اعزام‌شده و پرونده تخلف وی نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه عمده دامداران این منطقه بر اساس آموزش و اطلاع‌رسانی در سال‌های اخیر و حسب اعتقادات سنتی خود با این گربه‌سان بزرگ و زیبا، سازگار شده‌اند و از آسیب به آن خودداری می‌کنند؛ تصریح کرد: اما افراد سودجویی به طمع فروش پوست این جانور یا تاکسیدرمی آن مبادرت به شکارمی‌کنند که شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست کشور به‌منظور جلوگیری از شکار این گربه سان ارزشمند ایران، مبلغی معادل یک‌صد و بیست میلیون تومان به‌عنوان ضرر و زیان تعیین کرده است.
 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/12/544903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها