اخبار




کاهش 20 درصدی ارزبری دارو در سال‌جاری

وزیر بهداشت با اشاره به صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون یورویی در ارز دارو در سال گذشته، از هدف‌گذاری برای کاهش ۲۰ درصدی ارزبری دارو در سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در افتتاح فاز نخست اولین شهرک تولید مواد مؤثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: ما درعین گرفتاری با بیماری کرونا و به فرموده مقام معظم رهبری، در سال جهش تولید در حرکت هستیم و اولین و بزرگ‌ترین کارخانه مواد اولیه دارویی کشور را افتتاح می‌کنیم که شاید بتوان گفت یکی از بزرگ‌ترین‌ها در سطح منطقه است. وزیر بهداشت ‌گفت: برآورد ما آن بود که نیازمندی به ارز دارو ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد، این درحالی است که نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد هم ارز کمتری مصرف شد. بر این اساس ما توانستیم با تکیه به صنعت‌گران و تولید کنندگان داخلی، واردات محصولات دارای مشابه داخلی را به میزان ۲۵ درصد کم و تولید داخل را ۳۰ درصد افزایش دهیم. او ادامه داد: سال گذشته را با ۲۰ درصد کاهش ارزبری به‌گونه‌ای سپری کردیم که حتی یک نسخه در دست هیچ بیماری سرگردان نماند و ما به‌عنوان یک کشور تحریم زده و مظلوم در تحریم‌های ظالمانه، بیماری کرونایی را مدیریت کردیم که در طول ۶۰ روز از یک وارد‌کننده دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز، به یک تولید‌کننده و سپس هم به یک صادرکننده تبدیل شویم.

رئیس شورای شهر: حریق‌های تهران عمدی نبود

رئیس شورای شهر تهران درباره حریق‌ در فضاهای سبز تهران با تأکید بر اینکه وقوع آتش‌سوزی‌ها در سراسر کشور و نه تنها تهران است، گفت: ما در مورد این حریق‌ها از نهادهای امنیتی سؤال پرسیدیم و آنها گفتند که تاکنون دلیلی برای خرابکاری احصا نشده و علامتی مبنی بر عمدی بودن این حریق‌ها نداریم، اما اگر عمدی باشد حتماً با آن برخورد می‌شود. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی از دولت خواست که نسبت به تأمین اعتبار خرید اتوبوس برای پایتخت اقدام کند. او گفت: لازم است هر چه سریعتر از 75 هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا دریافت شده، 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس در نظر گرفته شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/5/544935/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها