صالحی‌امیری: دادکان به یک ضد انقلاب استناد کرد



سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا در جمع خبرنگاران گفت: «رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی، شنا و... از رشته‌های پرمدال محسوب می‌شوند. ما امروز همراه با دیگر مسئولان کمیته بازدیدی از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو داشتیم تا مشکلات ارزیابی شود و تلاش کنیم موانع برای حضور در مسابقات برداشته شود.»
رئیس کمیته ملی المپیک درباره صحبت‌های محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و موضع کمیته ملی المپیک، چنین واکنشی داشت: «دادکان از پیشکسوتان است، انسان محترمی است و برایش احترام قائل هستم. از زحمات دادکان برای فوتبال تشکر می‌کنم. از همه از جمله دادکان انتظار می‌رود برای بیان هر سخنی از قبل اطلاعات داشته باشد و برای بیان یک صحبت فکر کند. برداشت ما این است که او اطلاعی از حوزه کمیته و نهادهای بین‌المللی ندارد. حتی یک دقیقه با من و همکارانم جلسه نداشته. از او دعوت می‌کنم به کمیته بیاید و با همکارانم گفت‌وگو کند تا در جریان برنامه‌ها قرار بگیرد. آنچه دادکان بیان کرد، از روی بی‌اطلاعی بود. هیچ گونه مکاتبه‌ای با نهاد بین‌المللی که ما را تعلیق کرده باشد، وجود نداشته است. او به یک رسانه‌ و فرد ضد انقلاب استناد کرده و ما هم وظیفه نداریم به هر ادعایی پاسخ دهیم.»
صالحی‌امیری همچنین درباره جودو، چنین ادامه داد: «درباره جودو هم باید بگویم ما، دبیر کل کمیته و روابط عمومی تکذیب کردیم بنابراین دادکان باید به این موضوع استناد می‌کرد نه یک ضد انقلاب فراری. آنچه دادکان بیان کرده، استناد به یک رسانه خارجی بوده که ما قبلاً صحبت‌هایی را مطرح کردیم. سیاست رسمی کمیته عدم ورود به حاشیه‌هاست. انتظار ما این است دادکان در حوزه تخصصی خود صحبت کند. او مدعی شد کمیته و وزارت مکاتبه کرده و تعهداتی را داشته‌اند اما این موضوع دروغ است. نه مکاتبه‌ای شده نه قولی برای تعهد بوده است.
وی درباره اینکه آیا همچنان اصرار به پیگیری از نهادهای قضایی هستید، گفت: «وقتی اتهامی به یک نهاد رسمی زده می‌شود، یا باید آن فرد عذرخواهی کرده و از موضع خود عدول کند یا اینکه ما به عنوان نهاد رسمی از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم. اجازه دهید هر زمانی مراجع رسمی نظر دادند، اعلام کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/14/544956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها