اخبار




انتصاب سعید اوحدی به ریاست بنیاد شهید از سوی رئیس‌جمهوری

رئیس‌جمهوری به استناد اصل یکصد‌وبیست و چهارم قانون اساسی با صدور حکمی «سعید اوحدی» را به‌عنوان «معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی خطاب به اوحدی آمده است: انتظار دارد با به‌کارگیری تمام توان و وقت خود و همکاران‌تان، رضایت خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و همه ایثارگران را حاصل نمایید که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و ارتقای منزلت و کرامت آنان وظیفه همگان است. توفیق شما را در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

انتصابات رئیس مجلس

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، طی حکمی، بابک نگاهداری را به‌عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری، علاوه بر مدیرکلی حوزه ریاست دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ریاست تهرانچی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نیز در کارنامه دارد. رئیس مجلس همچنین در حکمی، «محمدسعید احدیان» را به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای خود منصوب کرد. احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان و دانش آموخته رشته علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است. قالیباف در حکم دیگری مهندس حمید اصلانی را به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.سردار حمید اصلانی پیش ازاین معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است‌.

 سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:
هماهنگی بین دولت و مجلس به نفع کشور است

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: با هماهنگی و همدلی میان قوا مشکلات کشور برطرف می‌شود. زهرا ساعی درگفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر ضرورت انسجام و همدلی در شرایط فعلی بخصوص در وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: همدلی و همراهی میان تمام قوا و نهادها ضرورتی انکارناپذیر در راستای حل مشکلات کشور است. ما در موضوعات مختلف مثل موضوعات اقتصادی و اجتماعی با مشکل روبه‌رو هستیم. تحریم‌های ظالمانه‌ای که نسبت به ما تحمیل شده نیز این شرایط رابدتر می‌کند. وی افزود: در بحث کووید 19 از سوی همه نهادها مدیریت خیلی خوبی اعمال شد، ما در این موضوع همدلی کاملی از سوی همه مجموعه‌ها دیدیم. تمام نیروهای نظام از جمله دولت و دوقوه دیگر پای کار آمدند و هماهنگی و همکاری خوبی را از سوی مردم شاهد بودند. ساعی گفت: فراموش نکنیم که ما با همدلی حوادث مهمی را پشت سر گذاشتیم. رهبری تعبیر قطار و ریل را برای رابطه دولت و مجلس به‌ کار بردند؛ مجلس ریل‌گذاری می‌کند و دولت روی آن ریل در مسیر توسعه حرکت می‌کند اگر ناهماهنگی در این میان باشد توسعه کشور به جایی نمی‌رسد.

مخالفت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام با تغییر نام روز ۱۴ خرداد

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با پیشنهاد تغییر نام «روز ۱۴ خرداد» مخالفت کرد. همزمان با ایام سی و یکمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یادداشتی پیشنهاد کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آتی نسبت به تصویب و نامگذاری روز ۱۴ خرداد به‌عنوان «روز ملی حکمت، رهبری و توانایی» در تقویم رسمی کشور اقدام کند. به گزارش جماران، در پی طرح این پیشنهاد حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نامه‌ای به دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، ضمن نقد پیشنهاد یاد شده، مخالفت قطعی مؤسسه تنظیم و نشر آثار و ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با اجرای چنین پیشنهادی را اعلام کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/2/544978/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها