دیگه چه خبر




روایت یک طرفه از تبادل زندانیان

   خبر اول اینکه، علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، از تبادل زندانیان بین ایران و امریکا انتقاد کرد.
به گزارش انتخاب، وی با بیان اینکه قدرت امریکا در حال افول است، «بزک کردن سیمای وحشی امریکا و توجیه جنایات اخیر» را از سوی برخی افراد داخلی تأسف‌بار دانست و افزود: متأسفانه برخی مسئولان با بدسلیقگی یا احیاناً سوء نیت مرتکب بعضی رفتارها می‌شوند که به نفع امریکا تمام می‌شود. رشاد ادامه داد: «برای مثال در شرایط موجود که ترامپ تحت‌ فشار قرار گرفته و در انزوا است چرا باید مایکل وایت افسر نیروی دریایی و جاسوس امریکا به هر بهانه‌ای آزاد شود و اینگونه به داد ترامپ برسند و او بیاید و در توئیت خود از مسئولان کشور ایران تشکر کند و شعار پیروزی سر دهد که من به سازش و تسلیم ایران امیدوار هستم و آزادسازی فرد را چراغ سبز برای خود تلقی کند.»
 البته آقای رشاد اشاره نکرد که مایکل وایت آزاد نشده بلکه تبادل شده و در مقابل آزادی او، مجید طاهری پزشک ایرانی و سیروس عسگری استاد دانشگاه ایرانی هم از زندان‌های امریکا آزاد شده‌اند.

اعتبارنامه تاجگردون هنوز تعیین تکلیف نشده

   خبر دیگر اینکه، به گفته نایب رئیس اول مجلس، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس یازدهم هنوز تعیین تکلیف نشده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی تصریح کرد: اعتبارنامه حسین محمدصالحی، منتخب مردم چادگان، فریدن، فریدون‌شهر و  کاظم دلخوش منتخب مردم صومعه سرا در شعبه ۱۰ بررسی و تأیید شد. وی افزود: بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران ادامه دارد و هنوز تعیین تکلیف نشده است. دیروز البته علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس هم از نامه شورای نگهبان به مجلس در همین باره خبر داد و به فارس گفت: شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس تصریح کرده که درباره اعتبارنامه منتخبین فریدن و صومعه‌سرا مدارکی که امروز در اختیار مجلس قرار دارد در زمان تأیید صلاحیت‌ها در اختیار شورای نگهبان نبوده است. براساس این نامه مدارک مربوط به منتخب گچساران در زمان بررسی صلاحیت فرد مورد نظر در اختیار شورای نگهبان نیز قرار داشته است. سلیمی با اشاره به نشست دیروز هیأت رئیسه افزود: با بررسی این نامه مقرر شد تا شعبه برای بررسی این نامه تشکیل جلسه دهد.

توصیه‌های جامعه مدرسین به قالیباف

   شنیدیم که، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رئیس مجلس با امضای آیت‌الله محمد یزدی، با تبریک انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس، توصیه‌های چندگانه‌ای را مطرح کرده است. به گزارش فارس، در این نامه با اشاره به اهمیت مقولاتی همچون مبارزه با فساد و رعایت شرع در قانونگذاری و استقلال مجلس آمده است: با تقویت نظارت بر عملکرد نهادهای متولی فرهنگ، برای رفع ولنگاری فرهنگی و بی‌اهتمامی به امر فرهنگ گام بردارید و برای ترویج معارف دینی و فرهنگ متعالی اسلامی، صریح و انقلابی تصمیم بگیرید. دراین میان آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به حجاب، فضای مجازی و مانند اینها نیازمند تدوین قوانینی پایدار و راهگشاست.

معرفی علی دیواندری متهم پرونده اخلال
در نظام اقتصادی به زندان

   دست آخر اینکه،  علی دیواندری و دیگر محکومان پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور به زندان معرفی شدند. به گزارش ایلنا، در اجرای حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی، در مورخ 13/۳/1399 محکوم علیهم علی دیواندری فرزند علی، بهروز مختاری فرزند غلامعلی، مهدی فلاحتیان فرزند اصغر، حسین ابوالحسنی فرزند علی اکبر و اسماعیل احدی فرزند صفی الله به زندان معرفی شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/3/544980/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها