سخنگوی وزارت خارجه:

آماده مبادله بقیه زندانیان با امریکا هستیم



سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدامات سوئیس در آزادی شهروندان در بند ایرانی از زندان‌های امریکا قدردانی کرد و گفت: اگر امکان مبادله زندانیان وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند امریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.
سید عباس موسوی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی برای آزادی شهروندان ایرانی تمام تلاش خود را انجام داده است، عنوان کرد: با کمک دولت سوئیس این مبادلات انجام شده و این کشور مذاکره در این رابطه را برعهده داشت وگرنه هیچ مذاکره مستقیمی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت ایالات متحده انجام نشده است. وی افزود: گفت‌وگوها و رایزنی‌ها از طریق دولت سوئیس منجر به آزادی شد. اگر امکان مبادله وجود داشته باشد و این آمادگی کماکان در طرف مقابل وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند امریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.
موسوی درباره ادعای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ پس از آزادی مایکل وایت مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران گفت: مسائل داخلی امریکا چندان برای ایران مهم نیست. آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، عمل دولت‌های مختلف امریکاست. متأسفانه در سال‌های اخیر و حتی در گذشته، عملی که موجب شود ملت و دولت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم. وی با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی هنوز بین ایران و امریکا وجود دارد، اظهار داشت: ترامپ مسأله داخلی خود را دارد. انتخابات بحث داخلی امریکایی‌ها است و ایران هم هیچ‌گاه منتظر تحولات داخلی امریکا و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نبوده و نخواهد بود. این دیپلمات ارشد با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، تصریح کرد: ایران در قالب مذاکره با گروه ۱+۵ با طرف‌های مختلف در ارتباط بود اما این امریکایی‌ها بودند که با خروج از توافق هسته‌ای، میز مذاکره را ترک و تعهدات خودشان را در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نقض کردند. موسوی با بیان اینکه فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن ترامپ در ریاست‌جمهوری تحول خاصی رخ دهد، خاطرنشان کرد: گفتاردرمانی برای ایران اصلا مهم نیست.  برای ایران عمل امریکا به تعهداتش اهمیت دارد که امریکا به آن پایبند نبوده است. وی ادامه داد: شرطی از سوی مقامات عالی ایران بیان شد، مبنی بر اینکه اگر امریکا توبه کند و به برجام برگردد، خسارت‌هایی که به ملت ایران زده را جبران کند و تحریم‌های ظالمانه را بردارد، آنها می‌توانند به چارچوب برجام و گروه ۱+۵ بازگردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/3/544981/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها