آیین تکریم و معارفه مدیران عامل ایرنا برگزار شد

تجربه گذشته و افق‌‌های پیش رو




‌گروه فرهنگی/ مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل ایرنا در نمازخانه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد. در این مراسم که علی ربیعی سخنگوی دولت، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریدون ‌وردی‌نژاد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه، حسام‌الدین‌آشنا مشاور رئیس‌جمهور، علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند با اهدای لوح از زحمات سیدضیاء هاشمی مدیرعامل پیشین ایرنا تقدیر و محمدرضا نوروزپور به‌عنوان مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد. سیدضیاء هاشمی مدیر عامل پیشین ایرنا از دی‌ ۹۶ با حکم صالحی مدیرعامل ایرنا شده بود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز شنبه، ۱۷خرداد در حکمی محمدرضا نوروزپور را به‌عنوان مدیرعامل ایرنا منصوب کرد. نوروزپور پیش از این به‌عنوان معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشت. ریاست امور اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، مدیرکلی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و معاونت مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری از جمله سوابق وی در این دولت بوده است. سابقه فعالیت رسانه‌ای‌ نوروزپور به دهه ۷۰ خورشیدی بر می‌گردد و تجربه حضور و فعالیت در رسانه‌های مختلفی را داشته است. وی کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و مدرک دکترایش را در رشته روابط بین‌الملل اخذ کرده است. تألیف کتاب نرم‌خبر و سخت‌خبر؛ روزنامه‌نگاری پیشرفته در سال ۱۳۸۴ که اینک به‌عنوان یکی از منابع درسی حوزه ارتباطات قلمداد می‌شود و دو کتاب ترجمه مصاحبه‌های نوآم چامسکی درباره 11 سپتامبر و حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند از جمله فعالیت‌های قلمی وی به شمار می‌رود. گفتنی است سید عباس صالحی طی حکمی سید ضیا هاشمی را به عنوان مشاور خود در امور فرهنگی منصوب کرد.
اصل مؤلف بودن و کنشگر بودن
نوروزپور مدیرعامل جدید ایرنا در این مراسم با اشاره به این مسأله که ایرنا به‌عنوان خبرگزاری ملی می‌تواند ترسیم‌کننده افق ایران۱۴۰۰ باشد گفت: ایرنا خبرگزاری ملی ما است و در تعریف جدید از کارکرد رسانه‌ای با مختصات، استعدادها و ویژگی‌های ایرنا، این قابلیت را دارد که برای کشور، دولتمردان و سیاستگذاران افق‌های جدیدی ارائه ‌و شاخص‌های حرکت کشور را به‌سمت پیشرفت و توسعه متوازن در همه حوزه‌ها ترسیم کند. او با اشاره به سرمایه انسانی موجود در خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این یادگار بسیار با ارزش به جای مانده از تقریباً یک قرن پیش اگر به خودباوری و درک درست از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود برسد می‌تواند ترسیم‌کننده افق پیش روی کشور در آستانه ورود به قرن جدید باشد. نوروزپور یکی از اصلی‌ترین شاخص‌ها برای مؤلف بودن و کنشگر بودن ایرنا را درک صحیح از تحولات اجتماعی دانست و تأکید کرد:‌ ایرنا برای کنشگری و آینده‌سازی باید اولویت ذهنی مخاطبان خود را تعیین کند. اکنون اولویت ذهنی افکار عمومی ما را شبکه‌های اجتماعی یا شبه رسانه‌هایی تعیین می‌کنند که منفعت شخصی، گروهی یا سازمانی خود را دنبال می‌کنند حال آنکه ایرنا به‌عنوان یک خبرگزاری ملی باید اولویت‌های ذهنی در سطح ملی ایجاد و همگان را به حرکت در آن مسیر تشویق و ترغیب کند.
شخصیت‌هایی که منشأ خدمت بودند
در این مراسم خسرو طالب‌زاده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد قوچانی مشاور رسانه‌ای دولت و علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا از دیگر حاضران این مراسم بودند.
حجت‌الاسلام محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات طی سخنانی با اشاره به این نکته که راه گذشتگان در ایرنا تحکیم شده گفت: اولین باری که از خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید کردم در زمان تصدی کمال خرازی شخصیت ارجمند و بزرگوار بود که در هر مسئولیتی که بر عهده می‌گرفت به آن جایگاه ویژه‌ای می‌داد و ارزش ایجاد می‌کرد و پس از آن نیز شاهد خدمات همکاران قدیم و جدید در این رسانه بودم. دعایی با تأکید بر اینکه هر زمانی که خرازی در مقابل جریانی قاطعانه ایستادگی می‌کرد ما لذت می‌بردیم، خاطرنشان کرد: به‌دلیل طولانی بودن مدت حضور من، شخصیت‌های بسیاری را درک کردم که تمام آنها منشأ خدمات بزرگی بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7364/15/544982/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها