آن سوی خبر




برنامه اختصاصی هوآوی برای ردیابی کرونا

بعد از قطع ارتباط کاری اپل و گوگل با هوآوی به علت فشارهای امریکا، این شرکت قصد دارد به طور مستقل برنامه‌ای طراحی کند که شناسایی افراد مبتلا به کرونا را تسهیل کند.
به گزارش مهر، صدها میلیون نفر از کاربران گوشی‌های هوآوی به علت قطع اجباری همکاری این شرکت با مؤسسات امریکایی قادر به استفاده از خدمات گوگل پلی و بارگذاری برنامه‌های آن نیستند. هوآوی برای مقابله با این مشکل دست به کار شده و هم یک فروشگاه آنلاین عرضه اپلیکیشن‌های خود به‌نام HMS Core را راه‌اندازی کرده و هم طراحی برنامه‌ای برای ردگیری افراد مبتلا به کرونا را در دستور کار قرار داده است.
این فروشگاه دارای امکاناتی برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران نیز هست که آپلود ناشناس داده‌ها در فضای کلود، تضمین عدم ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی و موقعیت مکانی، پاکسازی تاریخچه اطلاعات هر برنامه از گوشی بعد از پاک کردن آنها و غیره را در بر می‌گیرد. هنوز مشخص نیست برنامه ردیابی کرونای هوآوی از طریق بلوتوث عمل می‌کند یا خیر. این شرکت در مورد سازگاری یا عدم سازگاری برنامه یادشده با برنامه‌های ردیابی کرونای اپل و گوگل هم سکوت کرده است.

مشکل امنیتی واتس‌اپ رفع شد

واتس‌اپ با انتشار اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد که مشکل امنیتی مربوط به افشای شماره تماس ۳۰۰ هزار نفر از کاربران این پیام رسان برطرف شده است.
به‌ گزارش ایسنا، محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری چند روز پیش اعلام کردند که مشکل و حفره امنیتی جدیدی در پلتفرم اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ وجود دارد که موجب افشای شماره تماس خیل عظیمی از کاربران در نتایج جست‌و‌جوی گوگل می‌شود.
اما حالا واتس اپ با انتشار بیانیه و اطلاعیه‌ای رسمی و جدید اعلام کرده است که این ضعف امنیتی از پلتفرم این پیام رسان برطرف شده است و کاربران دیگر نگران افشای اطلاعات و حریم خصوصی خود در فضای وب نباشند.
چند روز پیش یکی از محققان امنیتی در صفحه کاربری خود در توئیتر عنوان کرده بود که جست‌و‌جوی عبارتی خاص در گوگل موجب می‌شود که شماره تماس برخی از کاربران واتس‌اپ در نتایج گوگل نمایان شود و از طریق لینک کوتاهی که برای آنها ایجاد می‌شود به راحتی می‌توانند با افراد موردنظر مکالمه و چت کنند.
سخنگوی واتس‌اپ ضمن تشکر از محققان امنیتی در این خصوص خاطرنشان کرده است: قابلیتی که در پلتفرم واتس‌اپ وجود دارد که
click to chat نامیده می‌شود، برای کسب و کارهای کوچک فعال در سراسر جهان طراحی شده تا به لطف آن لینک کوتاه URL برای خود بسازند و بدین ترتیب با مشتریان خود از این طریق به سادگی در ارتباط باشند.

احتمال فعال شدن مجدد تأیید هویت در توئیتر

منابع مطلع می‌گویند توئیتر قصد دارد خدمات تأیید هویت واقعی اشخاص را که از سال ۲۰۱۷ غیرفعال کرده بود، دوباره فعال کند.
به‌گزارش مهر، این ابزار به‌کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور مستقیم از توئیتر بخواهند تا هویت حساب کاربری آنها را تأیید کند و جلوی سوء‌استفاده افراد دیگر از نام و هویت آنها را بگیرد.
در صورت تأیید هویت اشخاص یک علامت چک آبی رنگ در برابر شناسه کاربری فرد نمایش داده می‌شود. توئیتر در سال ۲۰۱۷ و بعد از آنکه فردی توانست از این قابلیت سوء‌استفاده کند، آن را از دسترس خارج کرد. اما ظاهراً قرار است با افزودن برخی تمهیدات امنیتی قابلیت یادشده به‌طور مجدد فعال شود.
این خدمات در صورت فعال شدن از بخش اطلاعات شخصی در بخش تنظیمات حریم شخصی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. تنظیمات حریم شخصی در بخش نمایه کاربری یا پروفایل قرار دارد. توئیتر هنوز به طور رسمی در مورد صحت این خبر و زمان فعال شدن قطعی آن اظهارنظر نکرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/13/545220/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها