دیگه چه خبر؟




دفاع ترامپ از ترور شهید سلیمانی

 خبر اول اینکه، رئیس جمهوری امریکا در نامه‌ای به مجلس نمایندگان این کشور با مطرح کردن ادعاهایی درباره نقش ایران در منطقه، از اقدام تروریستی‌ به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی دفاع کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دونالد ترامپ در بخشی از نامه‌ خود به رئیس مجلس نمایندگان امریکا نوشت: همان‌طور که در ماه ژانویه گزارش شد، من در واکنش به شمار رو به افزایش حملات از جانب ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران علیه نظامیان امریکایی و منافع امریکا در منطقه خاورمیانه دستور حمله‌ای در عراق علیه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را صادر کردم. او در ادامه درباره اعزام نظامیان امریکایی به عربستان سعودی در این نامه ادعاهایی دیگر علیه ایران مطرح کرده و گفت: نیروهای مسلح امریکا برای حفاظت از نظامیان و منافع امریکا در منطقه در برابر عملکرد خصومت‌آمیز ایران و گروه‌های تحت حمایت آن به عربستان سعودی اعزام شده‌اند. این نظامیان که در هماهنگی با دولت عربستان فعالیت می‌کنند، توان دفاعی هوایی و موشکی ایجاد کرده و از عملیات نیروی هوایی ارتش امریکا پشتیبانی می‌کنند. تعداد کلی نظامیان امریکا در عربستان سعودی حدوداً 3 هزار و 600 نفر است. ترامپ در ماه ژانویه سال میلادی جاری دستور حمله پهپادی علیه سردار شهید قاسم سلیمانی را در بغداد صادر کرد. این اقدام تروریستی امریکا با عملی شدن وعده انتقام سخت ایران و موشکباران پایگاه نظامی امریکا در عین‌الاسد عراق از جانب کشورمان پاسخ داده شد.

نماینده دادستان: گمان می‌کنیم قاضی منصوری در ایران است

 خبر دیگر اینکه، غلامرضا منصوری، از قضات متهم در پرونده طبری که متواری است، اخیراً در ویدئویی مدعی شده که بیمار است و بزودی به ایران برمی‌گردد و پاسخگوی اتهامات خود خواهد بود. دیروز در دومین جلسه دادگاه طبری، نماینده دادستان به این ادعا واکنش نشان داد و گفت: او هیچ گواهی پزشکی‌ای به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد، آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشت!  وی همچنین افزود: ما گمان می‌کنیم که ایشان در ایران است و به وقتش ایشان را احضار می‌کنیم. غلامرضا منصوری قاضی دادگاه مطبوعات در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 است که در پرونده اکبر طبری جزو متهمان متواری اعلام شده است. منصوری اخیراً با انتشار ویدئویی مدعی شده که سفرش به خارج از کشور با هدف درمان صورت گرفته و به محض «باز شدن مرزها» به کشور بازمی‌گردد.

مجتهد‌زاده آزاد و درفشان بازداشت شد

 دست آخر اینکه، در حالی که علی مجتهد‌زاده از وکلای دادگستری روز سه‌شنبه بعد از یک روز بازداشت آزاد شده، پیام درفشان دیگر وکیل دادگستری بازداشت شده است.به گزارش برنا، علی مجتهد‌زاده با قرار وثیقه روز سه‌شنبه آزاد شد. با این حال اعتماد آنلاین خبر داده که پیام درفشان دیگر وکیل پایه یک دادگستری براساس حکم دادسرای امنیت بازداشت شده است. درفشان پیش از این توسط دادگاه انقلاب کرج به ۲ سال حبس تعزیری و۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/3/545262/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها