اخبــــار



اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق ارسال شد

رأی روز سه‌شنبه شعبه 12 پایان دردسرهای تاجگردون بابت اعتبارنامه‌اش نبود. دیروز نمایندگان مجلس با ارجاع اعتبارنامه منتخب گچساران برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق موافقت کردند. اتفاقی که با اخطار قانون اساسی علیرضا زاکانی رخ داد. او معتقد بود با استناد به اصول 93، 85، 72 و 73 قانون اساسی تمام نمایندگان باید در صحن علنی برای تأیید یا رد اعتبارنامه تاجگردون رأی بدهند. محمدباقر قالیباف نیز این اخطار را وارد دانست و آن را به رأی نمایندگان گذاشت. در نهایت هم نمایندگان با 159 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در صحن، با ارجاع اعتبارنامه منتخب گچساران به کمیسیون تحقیق موافقت کردند. بدین ترتیب برای تعیین تکلیف نهایی اعتبارنامه این نماینده باید 15 روز دیگر هم صبر کرد تا نتیجه بررسی‌ها در کمیسیون تحقیق مشخص شود. البته بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، تاجگردون برای تأیید اعتبارنامه‌اش فارغ از اینکه نظر کمیسیون تحقیق در قبال آن مثبت یا منفی بوده باشد، به رأی مجلس نیاز دارد و تکلیف نهایی اعتبارنامه او با رأی نمایندگان خواهد بود. این در حالی است که دیروز همزمان اعتبارنامه سید کاظم دلخوش و حسین محمد صالحی با تصویب در شعبه دهم و موافقت نمایندگان مجلس به تصویب رسید.
دیروز بعد از تصمیم‌گیری درباره اعتبارنامه‌ها، تاجگردون در تذکری به این اقدام معترض شد. او معتقد بود که برخی فرآیندهای بررسی اعتبارنامه او از جمله ارسال نامه توسط هیأت رئیسه به شورای نگهبان پس از پایان مهلت مقرر و رأی‌گیری دیروز در صحن علنی برای ارجاع اعتبارنامه او به کمیسیون تحقیق خارج از چارچوب قانون بوده. او خطاب به قالیباف گفت: «من نمی‌دانم امروز بر اساس چه چیزی بر حضرتعالی این‌طور محرز شد که این کار را انجام دهید. آیا اگر اشخاص دیگری در شعبه به آنها تذکر داده می‌شد یا به عبارت دیگری به آنها اعتراض می‌شد و امروز یک نفر دیگر می‌گفت من بر اعتراضم باقی هستم و آن یکی غلامرضا تاجگردون نبود که مظلومانه می‌خواهید در این مجلس با او برخورد کنید.» قالیباف اما در واکنش به سخنان تاجگردون و این جمله او که من کیفم را برمی دارم و از مجلس می‌روم، تذکر او را وارد ندانست. رئیس مجلس همچنین از نماینده گچساران خواست تا به رأی مجلس احترام بگذارد.

کاهش ۵۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به کاهش حدود ۵۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از سوی مردم و اصناف، از تعطیلی بیش از ۲۵۰هزار واحد صنفی و صنعتی به این دلیل خبر داد و گفت: متأسفانه شرایط رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران نسبت به سایر استان‌ها ناامیدکننده‌تر است و ناچار به برخوردهای قضایی و حقوقی با متخلفان هستیم. به‌گزارش ایسنا، مهندس محسن فرهادی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، گفت: تا ۲۷ اردیبهشت ماه وضعیت اجرای پروتکل‌ها در کشور در حد مطلوب بود و تا میانگین ۷۷.۵۷ درصد مردم و کسب و کارها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند که در شهر تهران به ۵۶ درصد می‌رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/3/545263/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها