شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

# اکبر- طبری

دومین جلسه دادگاه اکبر طبری به اتهام فساد مالی باز هم خبرساز بود. دفاعیات او درباره اینکه جرمی مرتکب نشده و همه چیز پرونده‌سازی است مورد توجه کاربران قرار گرفت و درباره‌اش نوشتند.‌ حجم پرونده‌های طبری که عکسش منتشر شده بود و حرف‌های دادستان درباره غلامرضا منصوری یکی از متهمان این پرونده که در خارج از کشور است از مسائل دیگری بود که در جریان این دادگاه کاربران به آنها واکنش نشان دادند. گفته شده ادعای او درباره مراجعه به سفارت رد شده است و کاربران زیادی درباره این مسأله اظهارنظر کردند: «‏نماینده دادستان گفته آقای منصوری یک ماه پس از دستگیری ‎اکبر طبری از ایران خارج شد و موبایلش را جا گذاشت! او مدعی سفر به علت بیماری است اما تاکنون هیچ مدرکی نداده. اگر راست می‌گوید مدارکش را به سفارت ایران تحویل دهد.»، «‏خلاصه دفاعیات ‎اکبر طبری مظلوم: آقای قاضی من بی‌دفاعم. من هیچ چیز رو توی جیبم نذاشتم. من از سهم کسی نزدم. من فقط اشتباهی بودم»، «اکبر طبری تو دادگاه گفته که بیگناه است و براش پرونده‌سازی کردن! فقط نکته اینجاست که زمین‌ها، ویلاها و پول‌هایی که تو این 20 سال گرفته بدجور از وسط پرونده زدن بیرون.»، «‏کاش این پرونده فسادها که بررسی می‌شه یه تغییری هم به وجود بیاد که مردم تفاوتشو احساس کنند.»، «‏بهتره بگیم ۲۰ سال صادقانه خیانت کردی جناب ‎طبری. راستی یادم رفت بگم که ایشون هیچ واحد لوکسی تو بهترین برج‌های تهران دریافت نکرده. اونی که همه این رشوه‌ها رو دریافت کرده، منِ بیچاره بودم»، «‏گفته شده کل وسایل منزل فرماندهانی مثل ‎شهید باقری و ‎شهید همت، در صندوق یک‌ پیکان جا می‌شد، اکنون که در تصویر می‌بینید وآنچه در یک وانت جا می‌گیرد، پرونده‌های فساد ‎اکبر طبری هست! امثال طبری چطور جواب خون شهدا رو خواهند داد؟!»، «‏محاکمه اکبر طبری، موجب شد افکار عمومی به سوی مطالبات مشابه سوق داده شود. محاکمه بعضی افراد از قبیل عیسی شریفی که یک سال زودتر از طبری دستگیر شده، یکی از این مطالبات است. آیا محاکمه علنی شریفی که قائم‌ مقام قالیباف در شهرداری تهران بود را هم خواهیم دید؟»


عروسی کرونایی

کرونا و ماجراهایش همچنان یکی از مهم‌ترین بحث‌های شبکه‌های اجتماعی است. از بازگشایی مراکز مختلف تا آمار روزانه مبتلایان و کشته‌ها و البته رفتارهای مردم در مقابل این بیماری. دیروز فرماندار اردل در چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که ۴۰ نفر در یک مراسم عروسی به ‎کرونا مبتلا شدند. این خبر باعث شد بحث برگزاری مراسم مختلف در دوران شیوع کرونا باز هم داغ شود و کاربران از خطراتش بنویسند: «‏ابتلای ۴۰ نفر به ویروس ‎کرونا در یک عروسی در چهارمحال و بختیاری. عروسی ممنوع نیست مگه؟ خبر دارم اصفهان هنوز ممنوعه.»، «‏تو این شرایط یه بنده‌خدایی به‌دنبال باغ خصوصیه که عروسی بگیره.»، «‏تو یه عروسی توی چهارمحال ۴۰ نفر کرونا گرفتن، بعد این ۴۰ نفر معلوم نیست به چند نفر انتقال دادن. خودتون و ما رو با هم به کشتن می‌دین آخر»، «‏ملت چه جوری جرأت می‌کنن تو این شرایط عقد و عروسی بگیرن»،
«3 بار تاحالا عروسی‌شو انداخته عقب حالا قراره این هفته عروسی بگیره تالار. فامیل هم هست نمی‌شه نرفت. سؤالم اینه اونی که میوه و شیرینی پخش می‌کنه اگر ‎کرونا داشته باشه ما چه خاکی به سرمون کنیم؟ خب چرا باید چوب کار تو رو ما بخوریم. نمی‌شه همینجوری بری سر خونه و زندگیت؟»، «‏فردا عروسی دختر خالمه وبازم کسی نمی‌ره از ترس کرونا...چی سرمون آوردی کرونا»، «‏نمی‌دونم توی این شرایط کرونایی برگزاری مراسم خاکسپاری درسته یا نه. گاهی فکر می‌کنم نکنه باعث شیوع بشیم و حق الناس گردنمون بیاد».



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/16/545287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها