قالیباف در حاشیه نشست با اعضای شورای نگهبان:

اصلاح قانون انتخابات را با سرعت دنبال می‌کنیم




محمدباقر قالیباف روز گذشته در جلسه شورای نگهبان حاضر شد. به گزارش ایرنا، رئیس مجلس در حاشیه این نشست گفت: آغاز فرآیند قانونگذاری از مجلس و ادامه آن در شورای نگهبان و بعضاً هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. برای اثرگذاری و دقت بیشتر به همکاری و هماهنگی نزدیک نیاز داریم که در این نخستین جلسه گفت و شنود، برای این بحث، جلسه مفیدی بود. او با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌های کلان نظام که مقام معظم رهبری در ۱۷ بند آن را به مجلس ابلاغ کرده‌اند، نیاز به یک هم‌افزایی داریم و مسئولیت پیگیری هم برعهده مجلس است، با همکاری مجلس با سایر دستگاه‌ها آن را پیاده‌سازی می‌کنیم و این برای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مبنای کار است. قالیباف با ذکر مثالی ادامه داد: به عنوان مثال قانون انتخابات مهم و یکی از سیاست‌های کلان است که مدت‌ها بر زمین مانده و با سرعت و دقت آن را دنبال می‌کنیم. همچنین موضوع اول اقتصاد و معیشت مردم است که این را هم در راستای سیاست‌های کلان نظام پیگیری خواهیم کرد.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم گفت: این جلسه به دعوت اعضای شورای نگهبان جهت بیان نظرات و نکاتی که این اعضا دارند و از طرف دیگر  استماع نظرات رئیس مجلس بود. در این جلسه نکات مشترک بسیاری مطرح شد و قرار شد همکاری نزدیک‌تری با مجلس در حوزه‌های پژوهشی برای تصویب بهتر و سریع‌تر قوانین داشته باشیم. سخنگوی شورای نگهبان گفت: همچنین قرار شد در حوزه‌های انتخابات، سیاست‌های قانونگذاری،‌ جمعیت و معیشت همکاری بیشتری داشته باشیم.
دبیر شورای نگهبان نیز با بیان اینکه در بعد نظارتی مجلس بر قوه مجریه باید به گونه‌ای عمل شود که نه مقابل دولت بایستد و نه تسلیم دولت شود، گفت: مجلس باید نظارت مستقل و حرفه‌ای داشته باشد که این مقوله وظیفه سنگینی است و باید جدی گرفته شود. آیت‌الله احمد جنتی تأکید و توصیه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت و وظایف مجلس را بسیار مهم و راهگشا دانست و گفت: امید این است که مجلس یازدهم مسائل اصلی و مهم کشور همچون مسائل معیشتی و فرهنگی را در اولویت برنامه ریزی و دستور کار قرار داده و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و غیرضروری بپرهیزد. آیت‌الله جنتی توجه ویژه به سیاست‌های کلی انتخابات را از جمله دیگر موضوعات مهم و مورد توجه عنوان کرد و افزود: اگرچه شورای نگهبان ظرفیت کارشناسی خود را برای اصلاح قانون انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات در اختیار مجلس قبل قرار داد، اما متأسفانه این قانون به سرانجام نرسید که امیدواریم مجلس یازدهم قانون جامع انتخابات را با همکاری دولت و شورای نگهبان به سرانجام برساند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/2/545312/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها