اخبار




ربیعی: افزایش قدرت خرید کارگران سیاست اصلی دولت است

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری، افزایش قدرت خرید را سیاست اصلی دولت دانست و گفت: کشور باید در شرایط تحریم به گونه‌ای اداره شود که هم چرخ اقتصاد و صنعت و هم چرخ زندگی کارگران بچرخد و جهش تولید محقق شود.
علی ربیعی در دیدار اعضای هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی که عصر چهارشنبه در ایرنا برگزار شد، با تشریح وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: قبل از دوران تحریم‌ها سیاست دولت، همواره پیشی گرفتن مزد بر تورم بوده است.
دستیار ارتباطات اجتماعی ر‌ئیس‌جمهوری به تحریم‌های ناعادلانه امریکا اشاره کرد و گفت: کانون تمرکز تحریم‌ها ملت ایران است و به همین دلیل فشار اقتصادی زیادی به طبقه کارگر و زحمتکش جامعه و بازنشستگان در این دو سال اخیر وارد شده است.
ربیعی کاهش قدرت خرید مردم را ناشی از اعمال تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران دانست و گفت: ما کاملاً سختی و دشواری زندگی کارگران و مستمری‌بگیران را درک می‌کنیم و می‌دانیم با توجه به شرایط کرونا در ۴ ماه گذشته، قدرت خرید مردم به ویژه کارگران کاهش یافته است. وی تصریح کرد: دولت با تمام توان تلاش می‌کند تا از افزایش بیکاری در کشور جلوگیری کند و مزد کارگران و حقوق مستمری‌بگیران را با همسان‌سازی نیز افزایش دهد. وی به بخشی از مسائل مبتلابه کارگران در دوران کرونا و تحریم اشاره کرد و گفت: حل و فصل مسائل کارگری و بازنشستگان دغدغه دولت به ویژه رئیس‌جمهوری و وزیر است و تأکید دکتر روحانی همواره بر رفع مشکلات و مساعدت در این زمینه است.
دستیار ارتباطات اجتماعی درباره درخواست اعضای کانون بازنشستگان کارگری درخصوص اختصاص بخشی از سهام شستا به بازنشستگان، گفت: در کنار سایر مطالبات و درخواست‌ها اعم از حق مسکن و بن کارگری و افزایش مزد، موضوع سهام را هم در قالب یک نامه به وزیر کار بنویسید تا به صورت جدی در دولت پیگیری شود.
ربیعی نیز با قبول دعوت به همکاری و مقام مشاورعالی کانون عالی بازنشستگان کارگری، گفت: این تقدیرنامه و حکم مشاورت، یکی از افتخارات زرین در زندگی من خواهد بود.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
مناطق زرد با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند نماز جمعه برگزار کنند

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه ای ضمن تشریح اقامه مجدد نمازهای جمعه در مناطق زرد اعلام کرد: در ارتباط با نمازجمعه شهر تهران، بنا بر اقتضائات اختصاصی، زمان برگزاری در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، این شورا در اطلاعیه شماره ۱۴ خود آورده است:
۱) تاریخ رسمی آغاز اقامه نمازهای جمعه در مناطق زرد، اعم از مراکز استان‌ها، شهرها و بخش‌ها، اول تیرماه تعیین شده است، لیکن طی هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت، پایگاه‌های نمازجمعه‌ای که با تشخیص و اجماع نمایندگان معزز ولی فقیه، ائمه جمعه و مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی، برای اجرای دقیق دستورالعمل بهداشتی و اقدامات صیانتی برای حفظ سلامتی مردم شریف از آمادگی لازم برخوردارند، می‌توانند با استقبال از روند بازگشایی، طی هفته جاری و هفته آینده (۲۳ و ۳۰ خردادماه) مراسم عبادی – سیاسی نمازجمعه را برگزار نمایند.
۲) در مناطقی که بر اساس تشخیص تخصصی، میدانی و محلی دستگاه‌های مسئول در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، اجماع برای بازگشایی وجود ندارد، تاریخ قطعی اقامه اولین نمازجمعه، ۶ تیرماه خواهد بود.
۳) در مناطق قرمز، اقامه نمازجمعه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد ماند.
۴) در ارتباط با نمازجمعه شهر تهران، بنا بر اقتضائات اختصاصی، زمان برگزاری در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

رونمایی از اولین فراکسیون مجلس یازدهم

فراکسیون دفاع و اقتدار ملی اولین فراکسیون مجلس یازدهم است که با انجام انتخابات هیأت رئیسه به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.به گفته کاظم دلخوش سخنگوی این فراکسیون، اولین نشست شورای مرکزی عصر سه‌شنبه  در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شد که در آن انتخابات هیأت رئیسه نیز برگزار شده است.
به گزارش خانه ملت، دلخوش افزود: این فراکسیون در زمان بودجه نویسی و تقنین و تنقیح قوانین مرتبط با موضوعات دفاعی مشورت‌های لازم را ارائه خواهد داد.در این نشست مجتبی ذوالنوری نماینده قم به عنوان رئیس و محمدصالح جوکار و مهدی سعادتی نمایندگان یزد و بابل به عنوان نواب اول و دوم رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی انتخاب شدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/2/545313/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها