پاسخ دفتر رئیس جمهوری به کیهان:

در مسیر خواست امریکایی‌ها حرکت نکنید




دفتر رئیس‌جمهوری طرح برخی مطالب و ادعاها را در سرمقاله 8 تیرماه روزنامه کیهان «سست، مغرضانه، خلاف عدالت و واقعیت نسبت به دولت» و حاوی «انتساب برخی اتهامات ناروا» توصیف کرد و در جوابیه‌ای به این روزنامه، «نفی کارنامه دولتی را که با تمام توان در خط مقدم تحریم‌های ضدبشری امریکا ایستاده است»، به معنای قدم برداشتن در مسیر خواست امریکایی‌ها دانست.
به گزارش ایرنا، در بخشی از این مطلب خطاب به مدیرمسئول کیهان آمده است: نگارنده محترم، در فرازهای مختلف سرمقاله، همسویی با امریکا و اراده و خواست این کشور را تقبیح کرده اما در عمل، کارنامه دولتی را که با تمام توان در خط مقدم مقابله با تحریم‌های ضدبشری امریکا ایستاده است، به کلی نفی می‌کند؛ این کار آیا قدم برداشتن در مسیر خواست امریکایی‌ها نیست!؟ در دو سال گذشته، کشور تحت تحریم‌هایی اداره شده است که طراحان و مجریان آن مدعی بودند ظرف سه ماه منجر به فروپاشی اقتصاد ایران می‌شود. حالا عجیب نیست که مدعیان مبارزه با امریکا، به جای گفتن دستمریزاد به دولتی که متولی اداره کشور در این شرایط بسیار دشوار است، دستاوردهای نظام در مقابله با تحریم‌های امریکا و سایر تحریم‌های در سایه را چنین غیرمنصفانه زیر سؤال می‌برند؟ در ادامه آمده است: کارنامه دولت و ملت ایران در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی امریکایی، به اندازه‌ای افتخارآمیز است که حتی دشمنان ایران هم به آن اذعان دارند. تنها یک جلوه از این کارنامه، در روزهای اعمال محدودیت‌های اجتماعی در ایام اوج کرونا به چشم دیده شد؛ همان زمان که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، هجوم مردم قفسه فروشگاه‌ها را خالی کرده بود، اما در ایران کمبود هیچ کالایی احساس نشد و تمامی مایحتاج مردم، به اندازه‌ای که حتی بیش از نیاز عادی کشور بود، توسط دولت تأمین شد و در دسترس مردم قرار گرفت. در سالی که بلای کرونا، اقتصاد جهانی و حتی اقتصاد کشورهای صنعتی را به زانو درآورده است، تقویت بنیان‌ها برای رفع موانع تولید در کشور، غلبه بر تنگناهای تحریم و دستیابی به رشد در اشتغال و میزان تولید توسط دولت خدوم و مظلوم منتخب اکثریت قاطع مردم، آیا جای حمایت و افتخار دارد یا جای دشمنی و تضعیف!؟ در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به اینکه تلاش‌ها و اقدامات دولت در مواجهه با کرونا در این روزنامه بازتابی ندارد، آمده است: حمله ظالمانه و مستمر به مدیریت دولت در شرایط تحریم و شیوع کرونا در حالی از سوی کیهان انجام می‌شود که مشابه همین تحریم-البته بسیار محدودتر از امروز- در زمان دولت مورد حمایت این روزنامه هم وجود داشت و از قضا اثرات بسیار بدتری در اقتصاد کشور و معیشت مردم پدید آورده بود.  این روزنامه اما در آن زمان نه نقدی به دولت وارد می‌دانست و نه هیچ گاه اثرات تحریم را به پای مدیریت دولت می‌نوشت، بلکه با تمام توان از آن دولت دفاع می‌نمود. دست‌اندرکاران کیهان اگر به دنبال دلایل کم‌اثری و عدم اقبال مردم به این رسانه می‌گردند، باید ریشه‌های آن را در این استانداردهای دوگانه بجویند. دفتر رئیس جمهوری افزوده است: سرمقاله‌نویس محترم روزنامه کیهان که از یک نامه به رهبر معظم انقلاب به دلیل احتمال سوء‌استفاده دشمنان انتقاد کرده است، آیا خود با سیاه‌نمایی از وضع اقتصادی کشور و تخطئه کارنامه نظام در همان مسیر گام برنمی‌دارد؟... مؤسسه کیهان یک سرمایه ملی است اما متأسفانه روزنامه تحت مدیریت شما در دو دهه اخیر به روزنامه‌ای کاملاً افراطی و بی‌منطق و هتاک بدل شده است که بر موضع براندازی دولت پا می‌فشارد. در ادامه این مطلب آمده: حجم تلاش‌های براندازانه کیهان علیه دولت به حدی است که گویا در پوشش دفاع از نظام و رهبری به‌دنبال انتقام از مردمی است که به دولتی مخالف منویات جریان مورد نظرش رأی داده‌اند.
طرح حاکمیت دوگانه و جداسازی دولت از نظام همان دام خطرناکی است که همیشه در آن گرفتار بوده‌اید.  غافل از آنکه تجربه شورش‌سازی‌ها در سال‌های اخیر بار دیگر نشان داده عبور از دولت و عبور از نظام از یک جنس است و نادیده گرفتن خدمات دولت نه‌تنها خلاف مروت که خلاف مصلحت نظام و سیاست راهبردی و اعلام شده مقام معظم رهبری هم هست و به همین علت برخلاف رویه‌ کیهان و امثال کیهان، ایشان تاکنون از همه دولت‌های کشور تا روز پایان مسئولیت قانونی خود حمایت کرده‌اند. دفتر رئیس‌جمهوری خطاب به مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشته: یکبار به مواضع خود و مواضع صهیونیزم نسبت به دولت بنگرید و ببینید در کجا قرار گرفته‌اید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/2/547101/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها