وام نوسازی بافت فرسوده ۳۵۰ میلیون تومان شد



مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران تا ۳۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: صدور پروانه در بافت‌های فرسوده رایگان است.
مهدی عبوری اظهار داشت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحدی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده، در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری قرار دارد که این ۱۰۰ هزار واحد از محل تسهیلات تبصره‌ای و به‌صورت خود مالکی در سراسر کشور احداث می‌شود. وی ادامه داد: تا به امروز ۲۷ هزار نفر به شعب بانک عامل بخش مسکن در سراسر کشور معرفی شده‌اند و با ۱۲ هزار و ۶۰ نفر از آنها، بانک عامل، قرارداد منعقد کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سقف وام پرداختی به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده گفت: این تسهیلات در سراسر کشور متفاوت است؛ به این صورت که در تهران، «کلانشهرها و مراکز استان‌ها» و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، رقم تسهیلات اعطایی، مختلف است.
به گفته عبوری، در تهران برای آن دسته از متقاضیانی که می‌خواهند این تسهیلات را دریافت کنند و به‌صورت خود مالکی، اقدام به نوسازی کنند،
۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان هم تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت می‌کنند؛ همچنین ۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات ۴ درصد به آن دسته از متقاضیانی که خواهان دریافت وام ودیعه مسکن برای انتقال به مسکن اجاره‌ای در مدت زمان تخریب و نوسازی ملک مسکونی خود هستند، پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: اگر سازنده حرفه‌ای بخواهد نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده را انجام دهد، در تهران تا ۲۵۰ میلیون تومان به سازنده حرفه‌ای که گواهی ماده ۴ را داشته باشد و آیین‌نامه مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کند، اعطا می‌شود؛ این سازنده می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم از محل اوراق تسهیلات مسکن که بانک عامل بخش مسکن پرداخت می‌کند، استفاده کند که مجموعاً تا ۳۵۰ میلیون تومان سقف این وام افزایش پیدا می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به سازنده حرفه‌ای پرداخت می‌شود، ۲۳۰ میلیون تومان است، گفت: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای، ۱۴۰ میلیون تومان تعیین شده است./مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7383/7/547108/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها