ایران در ایران




لایروبی ۳۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان پس از سیل

 گرگان- استاندار گلستان گفت با هدف افزایش آب‌گذری و کاهش خسارات حوادث احتمالی، ۳۳۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود پس از سیل سال گذشته لایروبی شد.  
هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات تا پایان امسال، لایروبی رودهای استان به ۴۰۰ کیلومتر خواهد رسید. وی با اشاره به نیاز هزار کیلومتر از رودخانه‌های گلستان به لایروبی افزود: این طرح به‌طور عمده در مناطق آسیب دیده از سیل اجرا می‌شود تا از تکرار حادثه در صورت بارش‌های سنگین جلوگیری گردد. وی همچنین به تلاش برای احداث خانه‌های آسیب دیده از سیل گلستان اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت ۷ هزار و ۴۲۳ واحد مسکونی پایان یافته و ۲۸۴ واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان شهریور ماه به مالکان تحویل داده خواهد شد.  
حق شناس همچنین از پرداخت ۷۰ درصد خسارات وارده شده به کشاورزان خبر داد و گفت که بقیه این خسارت‌ها پس از ابلاغ به بهره برداران آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

مرز مسافری مهران همچنان بسته است

ایلام - مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه مرز مسافری مهران کماکان مسدود است گفت: زمان بازگشایی مرز بستگی به وضعیت کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با این بیماری دارد.  «روح‌الله غلامی» اظهار کرد: هم‌اکنون مرز تجاری مهران دو روز در هفته یعنی روزهای یکشنبه و چهارشنبه باز است و صادرات کالا در این دو روز بخوبی انجام می‌گیرد.

پرداخت حقوق یک ماه کارکنان شرکت هفت تپه

خوزستان - رئیس دادگستری شوش با اشاره به اینکه مطالبات کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه بحق است، گفت: تا هفته آینده قول داده شده که حقوق یک ماهه این کارکنان با فراهم شدن زمینه‌های لازم پرداخت شود.
صادق جعفری چگنی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری صداوسیما در خصوص مطالبات حقوق کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: در این باره توسط رئیس دادگستری خوزستان، دادستانی این استان و مجموعه دستگاه قضایی شهرستان شوش پیگیری‌های متعددی شده است.
وی افزود: با توجه به جلسات زیادی که در مرکز استان برای امر مذکور برگزار شد، بنا است که در آینده نزدیک حقوق یک ماه این پرسنل پرداخت شود و پس از رفع توقیف حساب‌های این شرکت، سایر مطالبات پرسنل نیز پیگیری خواهد شد.

برخورد با ۱۴ تور غیر مجاز گردشگری

قزوین - از ابتدای امسال، تاکنون گردانندگان ۱۴ تور غیر مجاز در استان قزوین شناسایی و با آنها برخورد شده است.
نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تور‌های گردشگری علاوه بر استاندارد‌های مصوب تورگردانی، نظارت دقیق بر نحوه اجرای تور‌های گردشگری و برخورد جدی با تورگردانان متخلف از ابتدای سال‌جاری در دستور کار ناظران حوزه معاونت گردشگری استان قرار گرفته است.

دولت مصوبه تکمیل بزرگراه شمالی کرج را ابلاغ کرد

البرز - رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر کرج از ابلاغ مصوبه انعقاد قرارداد ساخت و تکمیل بزرگراه شمالی کرج در ادامه آزاد راه شهید همت توسط معاون اول رئیس جمهوری خبر داد.
به‌گزارش ایرنا مهدی حاج قاسمی گفت: به‌دنبال پیگیری‌های انجام شده و بررسی موضوع بزرگراه شمالی کرج در هیأت دولت، معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه صدور مجوز انعقاد قرارداد با شهرداری کرج برای ساخت ادامه آزادراه همت - کرج (حد فاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) را ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: به موجب تصویب‌نامه هیأت وزیران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای اجرای ادامه آزادراه همت- کرج (حدفاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) به‌طول حدود ۱۷.۶ کیلومتر با برآورد تقریبی ۱۷ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

تحویل تجهیزات جدید اطفای حریق به محیط‌بانان

ایران زمین- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از تحویل تجهیزات جدید اطفای حریق به محیط‌بانان تا هفته آینده خبرداد. سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: آتش‌سوزی‌های ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و ما از اردیبهشت این موضوع را پیش‌بینی کرده‌ و با همکاری‌های بین سازمانی اقداماتی را برای کنترل آن انجام داده بودیم.
وی تصریح کرد: هفته آینده تجهیزات جدیدی برای اطفای حریق به محیط‌بانان تحویل داده می‌شود. به گفته محبت‌خانی امسال استخدام ۳۰۰ محیط‌بان جدید نهایی خواهد شد که ۵۰ نفر از آنها در حوزه محیط‌بانی دریایی مشغول به فعالیت می‌شوند.
همچنین او از برقراری ارتباط بی‌سیمی محیط‌بانان به‌صورت سراسری تا پایان سال خبر داد. این بی‌سیم‌ها همچنین به جی پی اس مجهزند و ما می‌توانیم به‌صورت آنلاین محیط‌بانان را رصد و در مواقع ضروری به آنان امدادرسانی کنیم. او گفت: متخلفان حوزه محیط زیست به خودروهای مناسبی تجهیز هستند و ما نیز خودروهای نو و مناسبی برای محیط‌بانان تدارک دیده‌ایم که تا پایان سال به آنها تحویل خواهیم داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7383/6/547149/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها