دیگه چه خبر؟




تمام 41 کارگر آذرآب تبرئه شدند

 خبر اول اینکه، کارگران معترض آذرآب اراک تبرئه شدند. پیش از این برخی رسانه‌های خارجی و معاند از محکومیت قطعی این کارگران خبر داده بودند. به‌گزارش تسنیم، عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این باره با تکذیب خبرسازی رسانه‌های معاند برای تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی از تبرئه هر 41 کارگر بازداشت شده در جریان اعتراضات کارگری کارخانه آذرآب اراک خبر داد و گفت: یکی از تأکیدات رئیس دستگاه قضایی حمایت از بخش تولید و کارگران بوده که در این مدت نیز این موضوع با جدیت در دستور کار دادگستری کل استان قرار گرفته است. او درباره پرونده این کارگران توضیح داد: پرونده کارگران آذرآب در مرجع بدوی محکومیت تعلیقی داشتند که این پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اقدام به تبرئه تمامی کارگران شد. روز سه‌شنبه سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه اعتراض کارگران را به رسمیت می‎شناسیم، گفته بود: تأکید داریم این اعتراض‌ها باید در چارچوب ضوابط قانونی باشد و سیاست دستگاه قضا هم در این قبیل موارد ارفاقی است.

حکم «زم» فرانسه را به واکنش واداشت

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله‌جویانه‌ به احکام صادر شده برای دو متهم در دادگاه‌های ایران واکنش نشان داد. به‌گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه حکم حبس و اعدام صادر شده و قابل فرجام خواهی برای روح‌الله زم مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز را «ضربه‌ای جدی به آزادی بیان و آزادی مطبوعات در ایران» دانست. این در حالی است که یکی از اتهامات 17 گانه زم در کیفرخواست جاسوسی برای سازمان اطلاعاتی فرانسه بوده است. زم در جریان اعترافاتش مدعی بود که در پاریس از اسکورت و حفاظت ویژه برخوردار بوده است. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین در موضع‌گیری دیگر درباره پرونده «فریبا عادل‌خواه» متهم دوتابعیتی که به 5 سال زندان محکوم شده است، زندانی شدن او را به‌دلیل اهداف سیاسی خواند و در بیانیه‌ای مدعی شد: مدارک و اسناد ایران در مورد این پرونده واقعی نیست. در واکنش به این موضع‌گیری وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد هرگونه موضوعیت و وجاهت دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد. سیدعباس موسوی تأکید کرد: رسیدگی و صدور احکام در خصوص جرایم اتباع ایرانی در یک فرآیند دادرسی عادلانه و در چارچوب مقررات و حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی ایران در صلاحیت محاکم قضایی ایران است و خانم عادلخواه و روح‌الله زم متناسب با جرایم ارتکابی محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

نامه نگاری‌های خصمانه سه کشور عضو شورای خلیج فارس

 دست آخر اینکه، امارات، عربستان و بحرین با ارسال نامه به شورای امنیت و صدور بیانیه بر رویکرد خصمانه خود نسبت به ایران تأکید کردند. به گزارش ایسنا، عربستان سعودی در نامه روز سه‌شنبه به شورای امنیت سازمان ملل درباره توسعه نفوذ ایران هشدار داده و مدعی شده: امیدواریم ایران همانند یک کشور عادی رفتار کرده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد. مقامات ریاض که طی پنج سال گذشته با انواع تسلیحات امریکایی و غربی یمن را مورد تهاجم قرار داده‌اند مدعی شدند که ایران نه تنها ثبات منطقه بلکه ثبات همه جهان را تهدید می‌کند و تهران در تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه است. عربستان مدعی است جنبش انصارالله یمن به کمک موشک‌های ساخت ایران، اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی را هدف قرار می‌دهد. امارات متحده عربی هم در نامه‌ای به شورای امنیت از عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد و نوشت: امنیت امارات جزئی از امنیت عربستان است. وزارت خارجه بحرین هم در بیانیه‌ای مدعی شد به‌منظور حفظ امنیت و ثبات خود برای مقابله با ایران در یک صف در کنار عربستان خواهد ایستاد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7383/3/547168/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها