اخبار



ابتلا به کرونا در ایلام ظرف 10 روز وحشتناک شد

ایلام - محمد کریم ویسی: استاندار ایلام ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در استان هشدار داد: بارها و بارها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در اجتماعات و مراسم تأکید داشته‌ایم اما متأسفانه این موضوع رعایت نشد تا مادامی که امروز برخی از شهرستان‌های استان به وضعیت قرمز رسیده و تعدادی هم در شرایط نزدیک به قرمز هستند!
قاسم سلیمانی دشتکی در بیست و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اعلام اینکه از حالت هشدار خارج شده‌ایم و ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستیم، گفت: امروز شهرستان‌های ایلام، دره شهر، ایوان، دهلران و آبدانان در شرایط قرمز قرار دارند و طی نامه‌ای به ستاد ملی کرونا درخواست اعمال محدودیت در این مناطق داشته‌ایم. استاندار ایلام در ادامه ضمن انتقاد از عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی، با هشدار نسبت به بانیان برگزاری اجتماعات و گردهمایی‌ها گفت: این افراد بدانند خواسته یا ناخواسته مسئول به خطر انداختن جان مردم هستند!
رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با وحشتناک خواندن ضریب ابتلا به کرونا ظرف ۱۰ روز گذشته گفت: به‌طور میانگین هر روز ۱۵۰ نفر در استان کم جمعیتی چون ایلام مبتلا به کرونا شده اند و این چند برابر میانگین ضریب ابتلا در کشور است.
وی با اشاره به تردد‌ها و مسافرت‌های غیر ضرور در این شرایط گفت: مسافرت در این شرایط خطرناک کرونایی به هیچ عنوان عقلانی نیست وافرادی را که با وجود آگاهی از وضعیت موجود باز به مسافرت می‌روند باید پیام آوران مرگ نامید چراکه ناقل و عامل شیوع این ویروس خطرناک می‌شوند.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن هشدار درارتباط با ابتلای کارکنان ادارات به کرونا، گفت: آمار ابتلای کارکنان به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار بالا رفته است به‌طوری که تاکنون در سیستم بانکی ۸۰ نفر مبتلا داشته‌ایم. وی در ادامه خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر در ادارات شد و گفت: مدیران ادارات به تمام کارمندان که زمینه بیماری دارند، افراد مسن، خانم‌های باردار یا دارای بچه شیرخوار و ضعیف هستند مرخصی بدهند تا سر کار حاضر نشوند و در حد امکان با آنان مساعدت لازم به عمل آید.
استاندار ایلام در ادامه خواستار لغو هر گونه همایش و گردهمایی و تجمعات اداری شد و گفت: ادارات حتی الامکان تا آنجا که ممکن است کارهای خود را از طریق دورکاری انجام دهند تا از تراکم جمعیت در محیط اداری کاسته شود.
رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن اینکه از همه ادارات خواست اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی برای کارکنان تهیه و در اختیار آنان قرار دهند، افزود: از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم که تعداد مبتلایان ادارات را به مدیران و کارکنان اعلام کنند و اگر فردی مبتلاست بایست از اقوام، اطرافیان و خانواده آن شخص تست گرفته شود و در صورت داشتن علائم قرنطینه شوند.

معاون استاندار مشهد:
مردم سفر به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیتی که مشهد و استان دارد، از مردم می‌خواهم به‌دلیل شیوع کرونا سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند.
به گزارش مهر، حسن جعفری گفت: با توجه به وضعیتی که مشهد و استان دارد، از مردم می‌خواهم به‌دلیل شیوع کرونا سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با توصیه به مردم در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم را الزامات شرایط فعلی عنوان کرد.
وی در خصوص نحوه اعمال محدودیت‌ها در مشهد، اظهار کرد: این محدودیت‌ها با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود. جعفری اعلام کرد که از مجموعه ۲۹ شهرستان استان، دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان بوشهر

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: به‌دلیل روند صعودی شیوع ویروس کووید۱۹ در این استان و ضرورت اعمال برخی محدودیت‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های جدید در این زمینه از امروز (پنجشنبه ۱۲ تیرماه) به مدت یک هفته اعمال می‌شود.
دکتر سعید کشمیری افزود: براین اساس بازارهای سرپوشیده در شهرهای قرمز این استان شامل بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه تعطیل می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین ۵۰ درصد کارکنان در دستگاه‌های اجرایی خود حاضر و مابقی باید دورکاری انجام دهند و خطوط اتوبوسرانی نیز تعطیل است.
کشمیری اضافه کرد: افزون بر این همه مقررات و دستورالعمل‌های فرمانداران در زمینه اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی در تالارها و باغ‌ها، ختم و تعطیلی پارک‌ها و ساحل نیز در همه شهرها همچنان ادامه دارد.
وی درباره مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: چهارشنبه شب یک فرد ۴۰ ساله بدون داشتن هیچ بیماری زمینه‌ای به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا با وجود سن کم فوت شد.
کشمیری اظهار داشت: مرگ و میرهایی از این قبیل که در این مدت در استان بوشهر هم کم نبوده‌ است، نشان می‌دهد، هیچ گروه سنی از ابتلا به ویروس کووید۱۹ در امان نیست و این ویروس برای هر کسی در هر رده سنی می‌تواند خطرناک باشد. وی ادامه داد: براساس آخرین آمار ثبت شده در مورد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در زمان حاضر ۸۵نفر در استان بوشهر فوت شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7383/11/547187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها