ایران در ایران



درگیری ۲۵ استان کشور با سیل و آتش‌سوزی

سمنان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سال ۹۸، افزون بر ۲۵ استان کشور درگیر سیل و آتش‌سوزی شدند و برای عبور از این بحران‌ها تلاش شد.
به‌گزارش مهر، مهدی جمالی‌نژاد در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان اظهار کرد: رضایت‌مندی مردم از شهرداری‌ها در کشور باید افزایش یابد و در قیاس شهرداری‌ها با دیگر دستگاه‌های اجرایی، میزان رضایت مردم از شهرداری‌ها چندان مطلوب نیست.
وی افزود: بودجه کل شهرداری‌های کشور ۹۷ هزار میلیارد تومان است که باید از این ظرفیت برای نشاط، تولید ثروت و رضایتمندی در مناطق شهری استفاده شود و مسئولان در توسعه ایران اسلامی روزافزون اقدام کنند.

شکایت محیط زیست از عامل کشتار خرگوش‌های وحشی در بوشهر

بوشهر - انتشار فیلم کشتار و شکار غیرمجاز تعداد ۱۷ خرگوش وحشی در استان بوشهر موجب نگرانی دوستداران طبیعت و عموم مردم گردید.
فرهاد قلی‌نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص گفت: پس از انتشار فیلم کشتار خرگوش وحشی توسط متخلفین، اقدامات شناسایی متخلفین با همکاری همیاران محیط زیست انجام و چند روز پس از انتشار فیلم مذکور متخلفین که ساکن یکی از روستاهای شمال استان بوشهر هستند شناسایی شدند.
وی افزود: حفاظت محیط زیست بوشهر علیه افراد متخلف شکایت کرده و هم‌اکنون پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است که رسیدگی تا صدور حکم قضایی علیه آنها ادامه خواهد داشت. این مسئول تأکید کرد: هر گونه شکار و صید گونه‌های جانوری نیازمند اخذ مجوز‌های قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است و شکار و صید گونه‌ها، بدون مجوز جرم و برای آن در قانون مجازات تعیین گردیده و از عموم مردم و همیاران و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در پیشگیری از تخلفات شکار و صید و دستگیری متخلفین، محیطبانان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان را یاری رسانند. وی خاطرنشان کرد: خرگوش وحشی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی در چرخه طبیعت دارد.

فروش ماسک N95 «سوپاپ دار» در کرمانشاه ممنوع می‌شود

کرمانشاه - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ممنوعیت فروش ماسک N95 سوپاپ دار در کرمانشاه از امروز -شنبه- خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، دکتر قباد محمدی با اشاره به‌ خطرات استفاده از ماسک N95 سوپاپ دار که در اصطلاح عامه با «ماسک فیلتردار» شناخته می‌شود، گفت: سوپاپ این ماسک یک طرفه بوده و دم بیمار را بیرون می‌دهد، لذا اگر فردی بیمار بوده و از بیماری خود مطلع نباشد، این ویروس را براحتی از ماسک بیرون داده و اطرافیان را آلوده می‌کند.
وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در استان و افزایش آمار مبتلایان، استفاده از این نوع ماسک می‌تواند خطرناک بوده و به گسترش آلودگی کمک کند.  معاون غذا و داروی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فقط ماسک‌های N95 سوپاپ دار چنین مشکلی دارند و استفاده از مابقی ماسک‌های N95 که فاقد سوپاپ هستند مشکلی ندارد و برای افرادی که در محیط‌های خطرناک فعالیت دارند توصیه هم می‌شود.

مرغ‌های مشهد تریاکی نیستند

مشهد- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور خراسان رضوی گفت: وجود تریاک در محلول آب مرغ‌ها صحت ندارد و تاکنون گزارشی از این موارد به دامپزشکی نرسیده است.
شهرام شرقی گفت: برخی اخبار در فضای مجازی از جمله ادعای جعلی «مرغ‌های تریاکی» که موجب تشویش اذهان‌شده، تکذیب می‌کنم.
او افزود: استفاده از ماده مخدر تأثیری در مصرف درمانی طیور ندارد، از این‌رو تولیدکنندگان سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی خود را به‌خطر نمی‌اندازند. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور خراسان رضوی ادامه داد: تریاک نه تنها تأثیری در افزایش وزن مرغ ندارد، بلکه به علت بالا بردن متابولیسم پایه و سوزاندن ذخایر بدن موجب کاهش وزن در مرغ‌ها نیز می‌شود، به عبارتی این ماده بر وزن مرغ‌ها تأثیر معکوس خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7384/6/547226/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها