اخبار



حفظ امنیت در سایه همدلی نیروی انتظامی و سپاه

گروه حوادث / رئیس پلیس پایتخت و فرماندهان سپاه تهران بزرگ در یک نشست مشترک بر لزوم هم‌افزایی برای ایجاد امنیت تأکید کردند.
سردار حسین رحیمی در این نشست با بیان اینکه دشمن از اخوت و همدلی حاکم بین سپاه و نیروی انتظامی که دوشادوش هم از حرم و حریم امنیت و آرامش مردم محافظت می‌کنند بشدت ناراحت است، گفت: امروز بر ما لازم است که به تأسی از فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای، همچون بنیانی مرسوس در کنار هم و سدی محکم در مقابل دشمنان باشیم. خدا را سپاس می‌گوییم که این توفیق را به ما داد که سرباز اسلام، حافظ ارزش‌های دینی و تأمین‌کننده امنیت و آرامش مردم باشیم. مسیر و اهداف سپاه و نیروی انتظامی در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب و خدمتگزاری به مردم نیکی است.
در ادامه جلسه سردار«محمد رضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، با تأکید بر اینکه روز به روز همدلی و هم‌افزایی بین نیروی انتظامی و سپاه بیشتر شود، بیان داشت: دشمن از اتحاد و همدلی بین سربازان ولایت ناراحت و مأیوس خواهد شد از این‌رو ما باید هر روز این همدلی را بیشتر کنیم.

قماربازهای مجازی مراقب باشند

گروه حوادث / رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به فعالیت سایت‌های قمار و شرط‌بندی هشدار داد.
سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره فعالیت برخی از سایت‌های شرط‌بندی و قمار به ایسنا گفت: بیشتر سایت‌های شرط‌بندی و قمار و نظایر آن با هدف کلاهبرداری از کاربران ایجاد شده و در نهایت پس‌از اخذ مبالغی از شرکت‌کنندگان هیچ پولی به آنان نمی‌دهند.
وی ادامه داد: برخی از این سایت‌ها اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران این سایت‌ها کرده و با در اختیار گرفتن رمز پویا یا رمز دوم و دیگر اطلاعات کارت‌بانکی که توسط کاربر در اختیار مجرمان گذاشته می‌شود، اقدام به برداشت از حساب بانکی آنها می‌کنند یا اینکه مبالغی را برای شرکت در مسابقه دریافت کرده، اما سازوکار سایت را طوری طراحی می‌کنند که فرد همیشه بازنده شود یا اصلاً مبلغی به حسابش پرداخت نشود. حتی در مواردی بود که فردی برنده هم شده اما سایت مذکور حساب شرکت‌کننده را مسدود کرده است. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا اظهارکرد: ‌در این شرایط افراد سودجو ممکن است دوباره دست به کار شده و بخواهند در پوشش تبلیغات متنوع اقدام به کلاهبرداری از کاربران کنند که در این خصوص هشدارپلیس به شهروندان این است که به هیچ عنوان فریب چنین سایت‌هایی را نخورده و از وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود در این سایت‌ها خودداری کنند.
وی از مردم خواست موضوع را به پلیس نیز اطلاع دهند و گفت:‌ پلیس فتا با چنین مواردی به جد برخورد می‌کند، اما لازم است مردم نیز در مواجهه با چنین سایت‌هایی هوشیار بوده و فریب تبلیغات آن را نخورند. همچنین موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

دوربین کله پزی سرنخ دستگیری زوج سارق بود

گروه حوادث / زوج تبهکار که قبل از سرقت خودرو یک راننده مسافربر برای خوردن صبحانه به یک کله پزی رفته بودند نمی‌دانستند سرنخ مهمی در اختیار پلیس قرار داده‌اند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح روز نهم تیرماه راننده یک دستگاه خودرو سواری پراید با مرکز فوریت‌های پلیسی، تماس گرفت و از سرقت خودرواش توسط یک زن و مرد جوان شکایت کرد و گفت: زوجی را در میدان امام حسین به مقصد اوشان سوار بر خودرو‌ام کردم و زمانی که به مقصد رساندم هنگام پیاده شدن مرد مسافر روی صورتم اسپری فلفل پاشید و سپس با همکاری همدستش که زن جوانی بود، خودرو‌ام را سرقت کردند.
بلافاصله مأموران کلانتری ۱۶۴ قائم راهی محل شدند و در بررسی‌های بیشتر از صحنه جرم، کارآگاهان موفق شدند تعدادی کاغذ در صحنه جرم کشف کنند که نشان می‌داد متهمان روز قبل از سرقت در محله اتابک با چند نفر درگیری داشته‌اند و پلیس ۱۱۰ نیز این درگیری را گزارش کرده بود. همچنین مشخص شد زوج زورگیر قبل از سوار شدن بر خودرو شاکی با مراجعه به کله‌پزی در میدان امام حسین(ع) سفارش صبحانه داده‌اند که با به دست آوردن این سرنخ‌ها بلافاصله تحقیقات مقدماتی برای شناسایی سارقان آغاز و مخفیگاه متهمان در محله اتابک شناسایی شد.
سرهنگ محمد باقر قدیمی رئیس کلانتری 164 قائم در تشریح این خبر گفت: در هنگام تحقیقات پلیسی، پرونده دیگری به کلانتری ارجاع شد که در آن خانمی اظهار داشت که راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید از وی زورگیری کرده‌اند و چند حلقه طلای وی را با قیچی بریده و پس از سرقت وی را در خیابانی خلوت از خودرو بیرون انداخته‌اند. وی با اشاره به اینکه شاکی تعدادی از شماره پلاک‌های خودرو را به خاطر سپرده بود، گفت: شماره اعلامی با شماره پلاک خودرو سرقتی مطابقت داشت و ظن مأموران به یکسان بودن سارقان در هر دو پرونده قوت گرفت و با هماهنگی‌های قضایی موفق شدند یکی از متهمان پرونده را در اتابک دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به کلانتری به سرقت خودرو با همکاری نامزدش اعتراف کرد و گفت: سرقت از خانم مسافر را با یکی از دوستانم مرتکب شده‌ام.
سرهنگ قدیمی عنوان کرد: دستگیری نامزد متهم در دستور کار قرار دارد و با دستور قضایی متهم سوم پرونده نیز دستگیر و هر دو مرد سارق برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7384/12/547266/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها