مهدی شیری، مدافع راست پرسپولیس در گفت‌وگو با «ایران»:

جاه‌طلب هستیم و این جاه‌طلبی یادگار برانکو است




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
مسابقات لیگ برتر نوزدهم هفته گذشته  از سرگرفته شد تا هواداران فوتبال پای جعبه جادویی بنشینند و از تماشای مسابقات لذت ببرند. هفته گذشته در مهم‌ترین دیدار، صدرنشین لیگ برتر به مصاف قعرنشین رفت. سرخ‌های پایتخت با 3 گل از سد پیکان گذشتند تا به نوعی دست نیافتنی‌تر شوند و شانس خود را برای کسب چهارمین قهرمانی پیاپی بیشتر کنند. مسابقات هفته بیست وسوم روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود و پرسپولیس امروز در این هفته به مصاف شاهین بوشهر می رود.
مهدی شیری، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص از سرگیری رقابت‌ها و دیدار با پیکان به خبرنگار «ایران» گفت: «پیکان تیم قابل احترامی برای ما بود و در کل بازی بسیار سختی با این تیم داشتیم. برای ما بازگشت به مسابقات بعد از 4 ماه بسیار سخت بود. بازی با پیکان نخستین بازی ما بعد از تعطیلی لیگ بود، به این دلیل کسب 3 امتیاز این بازی برای ما بسیار مهم و ارزشمند بود. خدا را شکر می‌کنم که با تلاش بچه‌ها توانستیم به این 3 امتیاز حساس و مهم دست یابیم. 3 سال در پیکان بازی کردم و امیدوارم که پیکان در ادامه به نتیجه لازم برسد و در لیگ بماند.» او ادامه داد: «ما پرسپولیس و محکوم به برد در همه بازی‌ها هستیم. باید تمرکزمان را روی بازی با شاهین بوشهر بگذاریم و به مسیرمان ادامه دهیم. تیم جاه‌طلبی هستیم و این به خاطر بزرگی تیم پرسپولیس است. جاه‌طلبی پرسپولیس یادگاری است از دوران برانکو. حتی در حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس هم این جاه‌طلبی وجود دارد و ما از کار کردن در کنار آقا یحیی هم لذت می‌بریم. امیدوارم که در کنار هم روزهای خوبی برای پرسپولیس رقم بزنیم.»
دفاع راست شماره 17 پرسپولیس درخصوص غیبت هواداران در بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان داشت: «هوادار، روح فوتبال است و امیدوارم که هر چه زودتر با تدابیر مسئولان شاهد حضور هواداران حتی به صورت محدود، در ورزشگاه‌ها باشیم. دلم برای هواداران تنگ شده و بازی کردن در کنار آنها بسیار لذتبخش است.»
شیری درخصوص دبل مهدی عبدی، مهاجم پرسپولیس در دیدار با پیکان افزود: «مهدی بازیکن بسیار خوبی است و از اینجا به مهدی می‌گویم که باید این 2 گل را فراموش کند. او سن زیادی ندارد و تازه در ابتدای راه است و راه خیلی زیادی در پیش دارد. امیدوارم که عبدی همیشه برای پرسپولیس مثمرثمر باشد.»
او درخصوص 2 بازی پیش روی پرسپولیس (شاهین بوشهر و ماشین‌سازی) اظهار داشت: «برخلاف گفته خیلی‌ها، این 2 بازی پرسپولیس به هیچ وجه آسان نیست. در بازی با پیکان دیدید که شرایط برای تیم ما سخت شد، بازی کردن با تیم‌های پایین جدول بسیار سخت است و این تیم‌ها خیلی سخت امتیاز می‌دهند. در کل تمامی بازی‌های پیش رو سخت است چه آنهایی که پایین جدول باشند و چه آنهایی که بالای جدول هستند. شاهین دوست ندارد امتیاز از دست بدهد و این تیم تا پیش از تعطیلی مسابقات خیلی خوب نتیجه می‌گرفت و این بازی هم برای ما بازی سختی خواهد بود.»
دفاع راست پرسپولیس درباره شانس بالای قهرمانی پرسپولیس بیان داشت: «فوتبال به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست اما ما هم بازیکنان حرفه‌ای هستیم. تمام تلاش‌مان این است راه قهرمانی را بازی به بازی هموارتر کنیم. با بازی‌هایی که پیش رو داریم به هواداران قول می‌دهم که خیلی زودتر قهرمانی‌مان را قطعی کنیم.» شیری درخصوص بالا رفتن درصد مصدومیت بازیکنان در شرایط فعلی گفت: «تمامی بازیکنان ما در زمان شیوع کرونا و تعطیلات لیگ تمرین می‌کردند. محمد انصاری که بر اثر یک حادثه مصدوم شد و وحید امیری هم که بازیکن بسیار خوب و آماده‌ای بود اما متأسفانه در بازی با پیکان مصدوم شد. حقیقتاً استرس مصدومیت در بین بازیکنان وجود دارد. بعد از یک وقفه 4 ماهه شروع لیگ این طبیعی است اما بازیکنان ما خیلی خوب از خود مراقبت می‌کنند و خود من هم همین طور. امیدوارم که در ادامه اتفاقی برای هیچ کدام از بازیکنان تیم‌های لیگ برتر نیفتد.»
مدافع راست پرسپولیس درخصوص حضور دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال در ورزشگاه افزود: «اسکوچیچ مربی خوب و قابل احترامی است. من 7 سال پیش در ملوان با او کار کردم و اولین مربی‌ای بود که به من در لیگ برتر بازی داد. خیلی مربی خوبی است و امیدوارم که تیم ملی ما هم در ادامه مسیر به موفقیت برسد. در بازی با پیکان و به دلیل حضور اسکوچیچ تلاش کردم تا خودم را نشان دهم و نظر اسکوچیچ را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی جلب کنم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7384/18/547281/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها