دیگه چه خبر




بولتون نگران فریب خوردن ترامپ از ایران

   خبر اول اینکه،جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین امریکا که این روزها محتوای کتاب خاطراتش از 453 روز حضور در سمت مشاور دونالد ترامپ خبرساز شده است، در یک ویدئو کنفرانس از احتمال تلاش ترامپ برای نزدیکی به ایران در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش سخن گفت و مدعی شد: رئیس جمهوری امریکا مایل است برای حصول توافقی جدید با سران ایران دیدار داشته باشد. به‌گزارش ایسنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، بولتون در ادامه گفت: همان‌طور که کیم جونگ اون در مسأله کره توانست ترامپ را فریب دهد، نگرانم که ایرانی‌ها نیز بتوانند در دوره دوم این کار را انجام دهند. این مقام پیشین امریکایی همچنین نسبت به هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران هشدار داد و اظهار کرد: این رژیم نباید روی دونالد ترامپ یا جو بایدن برای حمایت از اقدامات اش حساب کند.

توافق برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان خارجی هواپیمای اوکراینی

  خبر دیگر اینکه، وزیر خارجه سوئد مدعی شد که این کشور با ایران بر سر پرداخت غرامت به خانواده قربانیان خارجی حادثه هواپیمای اوکراینی توافقنامه‌ای را امضا کرده است. به‌گزارش ایسنا، وزیر خارجه سوئد روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: ما با ایران یک توافقنامه همکاری امضا کردیم و درباره پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان آن حادثه مذاکره خواهیم کرد. «آن لینده» ادعا کرده است که این توافقنامه پس‌ از مذاکره با ایران و سایر کشورهایی که در این هواپیما شهروندانی داشتند از جمله کانادا و اوکراین امضا شده است.

 مقامات صهیونیستی: با انفجار شرق تهران هیچ ارتباطی نداشتیم

  شنیدیم که،مقامات رژیم صهیونیستی به روزنامه امریکایی نیویورک ‌تایمز گفته‌اند این رژیم با انفجار جمعه گذشته در شرق تهران «هیچ ارتباطی» نداشته است. به‌گزارش نور نیوز، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران روز ششم تیرماه در توضیح چیستی نورهای انفجاری شدید در شرق تهران، با تأیید وقوع انفجار در بخش غیرنظامی منطقه عمومی پارچین، تأکید کرده بود که انفجار مخازن گاز باعث این رخداد شده و تلفاتی نداشته است.این در حالی بود که رسانه‌های غربی و معاند با استناد به تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از انفجار شرق تهران، مدعی شده بودند که این انفجار در صنایع موشکی ایران در منطقه «خجیر» رخ داده است. در همین حال، برخی رسانه‌های صهیونیستی هم درباره حمله سایبری این رژیم گمانه‌هایی را مطرح کرده بودند.

ایران در رأی اختلاف گازی با ترکمن گاز جریمه نشد

  دست آخر اینکه،  وزارت نفت ایران دیروز در صفحه توئیتر خود به نقل از کسری نوری مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نوشت: در رأی اختلاف گازی با ترکمن گاز هیچ جریمه و خسارتی در کار نیست. به گزارش ایرنا، وی با تأکید بر اینکه رقم بدهی مورد اشاره در این دادگاه از سال ۸۸ تعیین شده، ادامه داد: ترکمن‌ها مبلغی بابت کمیت و کیفیت گاز جریمه شدند که از بدهی شرکت گاز کسر می‌شود. نوری تأکید کرده که مهندس زنگنه آمادگی دارد به کمیسیون انرژی مجلس گزارش دهد. در حالی که ایران در این دادگاه محکوم نشده و حتی در اختلاف با ترکمن گاز در زمینه کیفیت گاز تحویلی نیز برنده دادگاه بوده اما برخی رسانه‌ها، مبلغ بدهی تأیید شده توسط دادگاه را به عنوان خسارت ایران به ترکمن گاز عنوان می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7384/3/547288/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها