مجری طرح بین‌المللی نوسانات دریای خزر:

در مدیریت مخاطرات گردشگری دریایی مشکلات جدی داریم



گروه ایران زمین- مجری طرح بین‌المللی نوسانات دریای خزر گفت: آمارمرگ و میر و غرق شدگی در دریای خزر چندین برابر آمار جهانی دراین زمینه است که نشان می‌دهد در مدیریت مخاطرات گردشگری دریایی مشکلات جدی داریم.
همایون خوشروان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی نا‌آگاهی مردم نسبت به مکان‌هایی است که در آن وارد می‌شوند و قصد دارند برای شنا استفاده کنند، افزود: نکته‌ای که وجود دارد در مناطقی که طرح سالم‌سازی دریا اجرا می‌شود یکسری کارهای زیربنایی انجام شده و مکان‌هایی را برای شنا اختصاص دادیم و افراد هم به‌عنوان غریق نجات هستند که روی شنای مردم نظارت می‌کنند که این مناطق نسبتاً امن است.
وی با اشاره به نا‌آگاهی گردشگران نسبت به عمق دریای خزر گفت: وارد آبی می‌شوید که به‌دلیل تلاطم آبی کدر است و افراد بدون آگاهی از وضعیت بستر، وارد دریا می‌شوند، حتی ده‌ها متر قدم می‌زنند و می‌بینند عمق دریا کم است و فکر می‌کنند این عمق کم همچنان امتداد دارد اما ناگهان وارد چاله و پرتگاه می‌شوند که نمی‌توانند شناوری خود را حفظ کنند که باعث مرگ و میر بسیاری از شناگران می‌شود.
وی افزود: بسیاری از شناگران وقتی وارد آب خزر می‌شوند با شیب نسبتاً ملایم به پشته‌های ماسه‌ای می‌رسند که محل شکست امواج بوده و وقتی وارد این پشته‌ها می‌شوند می‌بینند عمق آب کم و حتی کمتر از ۵۰ سانتی‌متر شده و حتی آب گاهی زیر زانوها قرار می‌گیرد و خوشحال می‌شوند وارد منطقه‌ای شده اند که عمق آب کم است و با این اعتماد به نفسی که ایجاد می‌شود شروع به جلو رفتن می‌کنند. متأسفانه شناگران غافل از این هستند که پشت این پشته‌های ماسه‌ای چاله‌هایی وجود دارد که این چاله‌ها محل فرسایش و رسوبات ماسه‌ای بوده که نسبتاً عمیق هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7386/6/547466/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها