ایران در ایران




اعلام جرم علیه برگزار کنندگان عروسی و عزا در زنجان

زنجان -سه خانواده در زنجان به‌دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم عروسی و عزا به مراجع قضایی معرفی شدند. «رضا عسگری»، فرماندار زنجان در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان اینکه در شرایط کنونی هر گونه دعوت به مراسم عروسی یا ترحیم، در واقع دعوت به ابتلای به بیماری است، افزود: در یک مورد مصداقی تست کرونای پیرمردی که در یک مراسم شرکت کرده بود مثبت شد و به فاصله چند ساعت پس از بستری فوت کرد.وی گفت: بر اساس پایش و بررسی انجام شده، وابستگان درجه یک ۵۳درصد مبتلایان به کرونا، دچار این بیماری بوده‌اند و سایر موارد نیز به طور عمده شامل کسانی است که  درمراسم و تجمع‌هایی از قبیل عروسی، ترحیم یا میهمانی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند. عسگری افزود: در بررسی‌های مصداقی انجام شده، در یک مراسم عروسی تست ۵۰ نفر در یکی از روستاهای زنجان مثبت بوده است با اینکه قبل از برگزاری مراسم، هشدارها و تذکرات لازم از سوی دهیاری، شورا و بهورز روستا به خانواده صاحب مراسم داده شده بود؛ برای این خانواده اعلام جرم شده و لازم است جهت رسیدگی به پرونده، در محاکم قضایی حاضر شوند. عسگری اظهار داشت: گزارش برگزاری ۲ مجلس ترحیم نیز با وجود اعلام ممنوعیت برگزاری چنین برنامه هایی  واصل شد که برای خانواده‌های برگزار‌کننده مراسم هم اعلام جرم شد؛ در شرایط کنونی چاره‌ای جز معرفی متخلفان به محاکم قضایی نیست و دستگاه قضایی نیز از همه ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی برای برخورد با متخلفان استفاده خواهد کرد.

صادرات استان یزد ۲۹ برابر واردات

یزد -مدیر کل گمرک یزد با اشاره به اینکه صادرات استان یزد ۲۹ برابر واردات آن بوده است، گفت: پارسال در مجموع نزدیک به سه میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال از استان به خارج از کشور صادر شد.
«محمدحسین سلمانی» با اشاره به صادرات محور بودن استان یزد، افزود: کالاهای صادراتی استان در سال گذشته عمدتاً شامل کاشی و سرامیک، شیشه، مقاطع فولادی و سیم و کابل بوده است. وی اظهار کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، حوزه قفقاز و کشورهای اروپایی مهم‌ترین مشتریان کالاهای استان هستند. سلمانی ادامه داد: کالاهای صادراتی به لحاظ وزن ۳۷ درصد و به لحاظ ارزش ۸۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

آسفالت خیابان‌های یاسوج در ‌شأن مردم نیست

یاسوج -عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بابت وضعیت فعلی آسفالت خیابان‌های شهر یاسوج شرمنده مردم این شهر و شهروندان هستم، چراکه وقتی این وضعیت خیابان‌ها را می‌بینم قلبم به درد می‌آید.
به گزارش ایسنا، «کیوان آشنا» با بیان اینکه آسفالت خیابان‌های شهر یاسوج در ‌شأن مردم نیست، افزود: نابسامانی خیابان‌ها، وجود چاله و چوله و کیفیت پایین آسفالت ضمن اینکه مشکلات مالی و تصادفاتی که برای مردم در پی دارد، وقت مردم را تلف می‌کند و باعث مشکلات روحی و روانی مردم می‌شود. وی تأکید کرد: ۲۵ درصد خیابان‌های شهر یاسوج خاکی هستند که نیازمند توجه ویژه و کمک‌های دولتی جهت آسفالت این شهر است و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بهتر شدن و مناسب شدن آسفالت خیابان‌های یاسوج نیاز داریم.

کشف و ضبط 10 قلم اشیای تاریخی در ایلام

ایلام - محمد کریم ویسی: مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ایلام از کشف ۱۰ قلم شیء تاریخی در بخش چرداول شهر سرابله خبر داد.
عبدالمالک شنبه‌‌زاده با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش‌های واصله، نیروهای یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی استان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان چرداول، تعداد ۱۰ قلم شیء تاریخی را از سه متهم کشف ‌و ‌ضبط کردند. وی اظهار داشت: این اشیا شامل خنجر، دوعدد سوزن، دوعدد دستبند مردانه، دهنه اسب، ظرف دارویی، ظرف سفالی آبریزی و دوعدد متعلقات زین و یراق است که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی‌ مشخص شد که اشیای مکشوفه از جنس آهن، مفرغ و سفال مربوط به دوران عصر آهن هستند. مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام با قدردانی از فعالیت و تلاش فرمانده انتظامی شهرستان چرداول برای مبارزه با جرایم حوزه میراث ‌فرهنگی گفت: پس از دستگیری متهمان، پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی داده شد، خودرو متهمان نیز توقیف شده است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7386/6/547467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها