اخبــــار



تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد:  افزایش تعرفه‌ای در بسته‌های اینترنتی اپراتورها صورت نگرفته و تنها برخی از بسته‌های پرمصرف از درگاه‌ آنها حذف شده بود.
به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی از رگولاتوری شد که اعلام کرد: بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به‌دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است.
او همچنین با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌هایشان باید تأیید رگولاتوری را دریافت کنند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تأیید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.
البته بررسی‌های انجام‌ شده حاکی از آن است که افزایش تعرفه‌ای که کاربران از آن ناراضی بودند، درواقع حذف برخی از بسته‌های پرمصرف بود. هرچند این بسته‌ها در وب‌سایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه‌های دیگر از جمله اپلیکیشن‌های مربوط به‌ این اپراتورها و USSD آنها حذف شده بود. در این راستا پیمان قره‌داغی مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری نیز گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده، هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای در اپراتورها صورت نگرفته و تنها بعضی از بسته‌های پرمصرف از برخی درگاه‌ها حذف شده است. البته این اقدام که از سوی اپراتورهای غالب و بدون کسب تأییدیه سازمان انجام شده، تخلف است و به همین خاطر به اپراتورها اخطار دادیم که بسته‌ها دوباره هم در پرتال و هم اپلپکیشن‌ اپراتورها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اپراتورهای غالب برای ارائه تعرفه حتماً باید از سازمان تأییدیه بگیرند، افزود: اپراتورها برای تعرفه‌هایشان یک سقف دارند و یک کف. اگر بخواهند کمتر از کف تعرفه بدهند، ضد رقابتی است و با آن برخورد می‌شود.

توقف همکاری انگلیس با هواوی جهت توسعه 5G

دولت انگلیس تصمیم خود برای همکاری با هواوی در توسعه شبکه 5G را تغییر داده و تا پایان سال‌جاری استفاده از تجهیزات این شرکت را متوقف خواهد کرد. به گزارش مهر، طبق گزارش‌ها، پس از آنکه ستاد ارتباطات دولت انگلیس(GCHQ) ریسک‌های همکاری با شرکت چینی را دوباره ارزیابی کرد، بوریس جانسون تصمیم گرفته سیاست همکاری با هواوی را تغییر دهد.نخست‌وزیر انگلیس با وجود فشارهای دولت امریکا، در ماه ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد به هواوی اجازه می‌دهد نقشی محدود در توسعه شبکه 5G این کشور داشته باشد.
علاوه بر آن به نوشته روزنامه ساندی تلگراف، قرار است در هفته جاری نتایج یک پژوهش در اختیار جانسون قرار بگیرد که طبق آن تحریم‌های امریکا اجازه نمی‌دهد هواوی از فناوری‌های متکی بر مالکیت فکری امریکایی استفاده کند و در نتیجه این امر تأثیر زیادی بر فعالیت‌های شرکت خواهد داشت.این گزارش اشاره می‌کند مقامات مشغول تهیه پیشنهادهایی هستند تا طی ۶ ماه از نصب تجهیزات جدید هواوی در شبکه 5G جلوگیری کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7386/17/547508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها