خط خبر



‌در پی برخی گمانه‌زنی‌ها برای تعطیلی تئاتر به دلیل گسترش شیوع کرونا، قادر آشنا مدیر اداره کل هنرهای نمایشی گفت: «برنامه‌ای برای تعطیلی تئاتر نداریم. از آنجا که تئاتر را با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی کردیم، قاعدتاً رفتن به سمت تعطیلی یا هر اتفاق دیگری هم بر مبنای مصوبات همین ستاد خواهد بود.»
‌‌‌سه فیلم جدید از 25 تیر در سینماها اکران می‌شود. به گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، «زن‌ها فرشته‌اند2» به کارگردانی آرش معیریان، «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند و «پیشی میشی» ساخته حسین قناعت روی پرده سینماها می روند.
‌‌‌کاوه آفاق خواننده در سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی بازی می‌کند. آفاق در این سریال نقش یک قاچاقچی ارز را خواهد داشت.
‌ میل یانگ خواننده و آهنگساز امریکایی اعلام کرد که از پخش شدن آثارش در برنامه‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بی‌خبر بوده و به آن معترض است.
‌لوریس چکناواریان در روزهای قرنطینه قطعاتی از آثار ادبی را ساخته است. او می‌گوید: «قطعه «غریبه» از آلبرکامو، سه قطعه از «بوف کور» صادق هدایت و همچنین قطعاتی از «یولسیز» جیمز جویس را ساختم و در حال حاضر مشغول ساخت قطعاتی از مجموعه خسرو و شیرین هستم.»
‌ارل کامرون، بازیگر سرشناس سینمای انگلستان در ۱۰۲ سالگی درگذشت. او در فیلم مشهور «محمد رسول‌الله (ص)» نقش نجاشی پادشاه حبشه را بازی کرده بود.
‌شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با ۲ فیلمنامه «عروسک» و «عوضی» موافقت کرد. فیلمنامه‌های «عوضی» به تهیه‌کنندگی علی روئین‌تن، کارگردانی و نویسندگی جواد اردکانی و «عروسک» به تهیه‌کنندگی جلیل اکبری‌صحت، کارگردانی و نویسندگی اصغر یوسفی‌نژاد موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را گرفتند.
‌اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی 18 تیر و همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان توسط حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
‌به قربانیان آزار و اذیت و تجاوز جنسی «هاروی واینستاین» به عنوان بخشی از دادرسی طبقاتی که با کمک دادستان کل نیویورک انجام شده ۱۸ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار تعلق گرفت. این حکم در حالی صورت می‌گیرد که واینستاین در حال گذراندن ۲۳ سال محکومیت خود در زندان نیویورک است. در دادگاه نیویورک فقط شش زن توانستند شهادت دهند و این در حالی است که بیش از ۱۰۰ زن واینستاین را به آزار و اذیت جنسی و تجاوز متهم کرده‌اند.‌
 مراسم پایانی جایزه «جمالزاده» با معرفی برگزیدگان و با حضور قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان و محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان برگزار شد. در بخش داستان اصفهان نسترن مکارمی/ «ظل ظلیل»، راضیه مهدی زاده/ «زبان زمین»، متینه ایقایی/ «زن عمو یحیی» و خسرو عباسی/ «سفر عیسا»، در بخش برگزیدگان بخش داستان آزاد «زخم طاهره»/نسترن مکارمی، «دست از سرم بردار»/سیاوش قربانی‌پور و «وقتی مهتاب بر گوراب‌ها می‌تابد» /خسرو عباسی، در بخش زندگی نگاره اصفهان سمیه سیدیان/ «آدم‌های گمشده»، کتایون صهبا / «خانه آقاجانم» و الهام تربت اصفهانی/ «گل‌های قرمز پنج پر» و در بخش زندگی نگاره کرونا عباس باباعلی/ «ک مثل کرونا»، سمیه یوسفی/ «سین هفتم» و ندا تسلیمیان/ «به روایت نون، ت» برگزیده شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7386/19/547520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها