دفاع عجیب وکلای پرونده طبری در برابر اتهام ارتشا

طبری 5 میلیارد تومان ضرر کرده!


هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبری طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. در این جلسه فریدون رضیئی وکیل رسول دانیال‌زاده، متهم ردیف چهارم پرونده در اشاره به اظهارات نماینده دادستان که گفته بود این متهم سه پرونده اقتصادی در سال‌های 88، 91 و 95 داشته و در مورد پرونده سال 91 طبری با بازپرس اولیه پرونده تماس گرفته و گفته پرونده را مختومه کند، گفت: پرونده سال ۹۱ زمانی تشکیل شد که شخصی به نام مه‌آفرید خسروی در بازداشت گفته بود برای شرکت‌های دانیال زاده حد مالی بالایی در نظر گرفته شده، مبنای تشکیل این پرونده همین اظهارات بوده است.
به گزارش میزان، در ادامه این جلسه دادگاه، مهدی توکلی وکیل دیگر دانیال زاده گفت: یکی از اتهاماتی که به موکل اینجانب زده شده، این است که ملکی را ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر واگذار و این کار رشوه تلقی شده است. این وکیل  همچنین در اظهاراتش گفت: در پرونده سال ۹۶ کارشناسان اعلام کردند که نه تنها طبری نفعی نبرده که ضرر هم کرده است و منع تعقیب صادر می‌شود.
در ادامه  این  وکیل در پاسخ به سؤال قاضی که پرسید چرا در این معامله موکل شما به ضرر طبری راضی شد؟ پاسخ داد: طبری در اظهاراتش گفته است که من در این معامله متضرر شدم؛ همچنین در اظهاراتش در سال ۹۵ نزد بازپرس نیز می‌گوید من در معامله کریم‌خان و روما متضرر شدم و حاضرم این معامله را فسخ کنم؛ طبری حداقل ۵ میلیارد در این معامله متضرر شد در حالی که کارشناسان حداقل مابه‌التفاوت  را ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کردند.
در ادامه دانیال زاده در رد اتهامات خود مدعی شد که ملک دیگری موسوم به فلورا را به فردی به نام مهرصادقی فروخته و در جریان اینکه مهرصادقی ملک را به طبری فروخته یا برای او خریده نبوده است. او درباره اظهارات خادمی گل میشه و اینکه طبری سفارش دانیال زاده را به شهرداری و بانک‌ها می‌کرده با این ادعا که خادمی را در سال ۹۵ از تشکیلاتش اخراج کرده بود و هیچ وقت در شهرداری کاری نداشته که طبری بخواهد برای او  زنگ بزند، گفت: تا سال ۹۳ و ۹۴ گمان می‌کردم  طبری مسئول تدارکات قوه قضائیه است.
نماینده دادستان اما با رد این ادعاهای طبری با اشاره به اظهارات علی صادقی یکی دیگر از متهمان پرونده گفت: در دادسرای امنیت بازپرس اعلام می‌کند خود طبری شخصاً تماس گرفته و به بازپرس گفته است پرونده را ببند، بازپرس می‌گوید قبول نکردم و پرونده ۲ روز بعد از من گرفته شد. قهرمانی در پاسخ  به اظهارات وکلای دانیال زاده و اینکه او در پرونده شعبه ۱۵ بازپرسی کارکنان دولت تبرئه شده است گفت که در آن پرونده بازپرس پرونده چندین میلیارد تومان از دانیال‌زاده از طریق فردی رشوه می‌گیرد و برای مهم‌ترین اتهام دانیال زاده یعنی اخلال، منع تعقیب صادر  کرده  و برای موردی که جرم نبود، جلب به دادرسی صادر شد که آن هم در دادگاه تبرئه شد. نماینده دادستان درباره ادعای متضرر شدن طبری در معامله با دانیال زاده گفت: اگر طبری در روما ضرر کرد چرا در فلورا نیز پای معامله با کسی آمد که به او ضرر زده است؟ در پایان این جلسه در پاسخ به خواست وکلای متهمین برای فرصت بیشتر برای مطالعه پرونده قاضی گفت که با وجود اینکه فرصت کافی بوده آنها برای آخرین دفاع فرصت مطالعه خواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7386/3/547580/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها