ایران در ایران




ظرفیت ترانزیت بار بندر چابهار 4 برابر شد
سیستان و بلوچستان - محمد شکوهی فر

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۸و نیم میلیون تنی ظرفیت بندر چابهار بهره‌گیری از ظرفیت انبارهای طریق القدس را نقش مهمی در پشتیبانی از کشتی و باردربندرچابهارعنوان کرد.
 احمدعلی موهبتی استاندار، دیروز به همراه مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجتمع ذخیره‌سازی مکران(انبارهای طریق القدس) در چابهار بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: ظرفیت بندر چابهار از ۲و نیم میلیون تن به ۸و نیم میلیون تن افزایش پیدا کرده است که این یک اتفاق بزرگ در حوزه ترانزیت جنوب و شمال به‌شمار می‌رود. استاندار تقویت زیرساخت‌ها و پشتیبانی پس‌کرانه‌های بندر چابهار را ضروری خواند و اظهار داشت: بازسازی و نوسازی ۴ انبار مجتمع ذخیره‌سازی مکران(انبارهای طریق القدس) با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن نگهداری کالای اساسی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان انجام شده است که روز پنجشنبه به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

 تداخل فعالیت شهرک صنعتی زاگرس درحوزه شهری قدس

محمود غلامی -  اختلاف نظر شهرداری قدس واقع در غرب استان تهران با هیأت امنای شهرک صنعتی زاگرس در خصوص نحوه مدیریت ساخت وسازها، صدور پروانه ساختمانی و رسیدگی به تخلفات یکی ازمشکلات مدیریت شهری است که می‌تواند خدمات‌رسانی رابا چالش مواجه کند.
مسعودمختاری شهردارقدس با اعلام این خبر گفت: شهرک صنعتی زاگرس با 151 هکتار مساحت و700 واحد صنعتی در طرح هادی و جامع شهری و محدوده خدماتی شهرداری قرار داردوطبق قوانین و مقررات شهرداری ضروری است هرگونه صدور پروانه ساختمانی و نظارت برساخت وسازها با هماهنگی و مجوز شهرداری انجام گیرد واین درحالی است که از سال 1389 و پیرو مصوبه هیأت دولت وتصویب شهرک صنعتی زاگرس، این روند تغییر یافته وبه شکل معضل لاینحل باقی مانده است. وی افزود: هرساله بخش عمده بودجه مدیریت شهری از محل صدور پروانه ساختمانی وکسب عوارض از این شهرک پیش‌بینی می‌شود و لازم است یک بار برای همیشه این مشکل و اختلاف در سطح هیأت وزیران پیگیری و رفع شود تا خدمات‌رسانی و اجرای پروژه‌های مختلف شهری با وقفه و چالش مواجه نگردد.

واگذاری مالکیت ماشین‌سازی تبریز به وزارت کار

مدیرعامل گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز گفت: با پیشنهاد وزیر تعاون و تصویب هیأت دولت این گروه در مالکیت این وزارتخانه قرار گرفت.
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما ناصر فرج‌زاده افزود: واگذاری مالکیت گروه ماشین‌سازی تبریز به وزارت تعاون، کار و رفاه اموراجتماعی به‌همراه ۸ شرکت دولتی دیگر در ازای بدهی ۳۲ هزار میلیارد تومانی دولت به وزارت متبوع صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: این واگذاری‌ها در اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.  مدیرعامل گروه ماشین‌سازی تبریز ادامه داد: اختلافات مالکیتی که در این ماه‌های اخیر برای این مجموعه وجود داشت باعث مشکلات عدیده‌ای شده بود که با مصوبه دیروز هیأت وزیران در خصوص تعیین مالک، سرعت پیشرفت این مجموعه بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. گروه ماشین‌سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز است که انواع ماشین‌ابزار، کمپرسور‌های صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتور‌های دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی‌ان‌سی تولید می‌کند.

وضعیت هشدار در وادی رحمت تبریز

تبریز - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز اعلام کرد: در پی افزایش آمار اموات کرونایی و عدم رعایت هشدارهای بهداشتی توسط گروهی از شهروندان، وادی رحمت تبریز در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، فرخ جلالی با گلایه از برخی شهروندان نسبت به عدم رعایت اصول بهداشت و سلامت در وادی رحمت تبریز، اظهار کرد: با وجود هشدارهای مکرر و توصیه اکید برای حضور حداقلی مردم در مراسم تشییع و تدفین، برخی از شهروندان با عدم رعایت موارد بهداشتی، سلامت دیگران را هم به خطر می‌اندازند. وی با تأکید بر عدم لزوم مراجعه به ساختمان‌های اداری سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز برای امور متفرقه، گفت: وادی رحمت به‌دلیل تدفین متوفیان کرونا و نیز ازدحام ناشی از حضور شهروندان در مراسم تشییع و تدفین حتی برای اموات غیرکرونایی، به منطقه پرخطر و مستعد شیوع کرونا تبدیل شده است. وی با اشاره به افزایش مجدد آمار متوفیان کرونایی، اظهار کرد: با توجه به ایجاد ازدحام و احتمال عدم رعایت فاصله اجتماعی در آرامستان‌های سطح شهر، از شهروندان خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی از حضور در این اماکن خودداری کنند.

کرونا تفرجگاه‌های مازندران را بار دیگر تعطیل کرد

ساری - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که با افزایش آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا که براثر برخی عادی‌سازی رفتاری با این ویروس رخ داده، پارک‌های شهری و جنگلی بین شهری استان بار دیگر تعطیل شده است.
به‌گزارش ایرنا، مهدی رازجویان افزود: دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا برای بستن پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهری و بین شهری استان به تمام شهرداری‌های استان ابلاغ شده و آنها موظفند تا از ورود شهروندان به این اماکن جلوگیری کنند. وی توضیح داد: در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند، از جمعه ۲۰ تیر ماه این اماکن تعطیل شده و برای سایر شهرستان‌ها نیز از ۲۱ تیر ماه این دستورالعمل قابل اجرا است و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در هفت شهرستان آمل، بهشهر، بابل، رامسر، نوشهر، محمودآباد و سوادکوه قرمز و وضعیت پنج شهرستان دیگر استان هم نارنجی است. مازندران ۲۲ شهرستان دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7390/6/547942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها