اخبار




سقوط مرگبار تیر برق روی سر دختر ۱۲ ساله

گروه حوادث/   وزش باد شدید و سقوط تیر برق روی دختربچه شاهرودی در جاده سلامتی این شهرستان موجب مرگ وی شد.
به‌گزارش مهر، در این حادثه که ساعت 19 روز پنجشنبه رخ داد دختربچه 12 ساله با آسیب زیادی از ناحیه سر مواجه شد که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
دلیل اولیه این حادثه وزش شدید باد بوده اما بررسی‌های بیشتر درباره وضعیت تیر چراغ برق از سوی شهرداری و عوامل ذیربط ادامه دارد.

توضیح دادگستری درباره اعدام یک مجرم در مشهد

گروه حوادث/ انتشار خبر اعدام مرد مشهدی به جرم شرب خمر در فضای مجازی و برخی رسانه‌های معاند موجب شد تا روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص پرونده این مجرم جزئیات آن را اعلام کند. در متن این اطلاعیه آمده است: سوابق فرد اعدام شده نشان می‌دهد که وی دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی طی سال‌های 75 تا ٩٧ بوده است. او در سال ۷۵ به‌دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شد در ادامه دوبار در سال ۷۷ و دوبار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان رفت. در سال ۷۹ بزهکاری‌های این فرد ادامه پیدا کرد و در سال ۷۹ و 80 هم بار دیگر به زندان افتاد.
محکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تأیید و در همان سال بار دیگر به علت شرب خمر راهی زندان شد. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری‌هایش ادامه داد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر به زندان و شلاق محکوم شد. محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و شرب خمر ادامه یافت و در سال ٩۴ به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم شد.
 متهم در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم شد و بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست بوده روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر شد. وی در مقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند: آدم ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت و سرقت نیز تحت تعقیب قرار گرفته بود.در نهایت نیز حکم وی پس از طی تشریفات کامل قانونی به مرحله اجرا درآمد.

۶ کشته در تصادف کمپرسی و سواری

گروه حوادث/ بی‌توجهی راننده کمپرسی هنگام رانندگی در اتوبان قزوین باعث برخورد با خودروی پژو ۴۰۵ و مرگ ۶ مسافر شد.
 سرهنگ «قدرت حسنی» سرپرست پلیس راه استان قزوین در این باره اظهار داشت: بر اثر تصادف شامگاه پنجشنبه در اتوبان قزوین، کرج بین دو دستگاه خودرو کمپرسی ولوو و پژو ۶ نفر از جمله راننده و سرنشینان پژو ۴۰۵ در دم فوت کردند. در این حادثه یک نفرمصدوم و به مراکز درمانی منتقل شد.به‌گزارش پایگاه خبری پلیس، سرپرست پلیس راه استان علت تصادف را بی‌توجهی راننده کمپرسی به جلو عنوان کرد.

تبلیغ وام کم بهره برای کلاهبرداری از مردم

گروه حوادث/ این روزها برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی مردم و نیاز آنها به دریافت وام و تسهیلات کم بهره به شیوه و شگردهای تازه‌ای برای کلاهبرداری رو آورده‌اند.
سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای ناجا در این باره گفت: در بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده می‌شود افراد کلاهبردار با انتشار آگهی‌های جعلی واگذاری وام بدون بهره یا تسهیلات بانکی با سود کم به کلاهبرداری از مردم می‌پردازند.
کلاهبرداران در این ترفند با فروش امتیاز وام‌های مختلف کم بهره مانند ازدواج، سپرده و غیره اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان پیش پرداخت یا بیعانه حق ثبت‌نام و کارمزد از طعمه‌های خود می‌کنند و در نهایت دیگر پاسخگوی مالباختگان نیستند.
شهروندان باید توجه داشته باشند که هویت افراد در فضای مجازی کاملاً ناشناخته است و به‌هیچ‌وجه به آگهی‌ها و تبلیغاتی از قبیل دریافت وام آسان، برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و غیره اعتماد نکنند، چراکه بیشتر این تبلیغات کذب است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: اینکه فروشنده، اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کند، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نبوده و امکان دارد از اوراق هویتی فرد دیگری سوءاستفاده کرده باشد یا حتی کارت حساب به‌صورت اجاره‌ای باشد.
سرهنگ نوروزی ادامه داد: در سایت‌های ارائه خدمات و تبلیغات، آگهی‌هایی با عنوان فروش امتیاز وام مشاهده می‌شود که در صورت تماس عنوان می‌شود فرد متقاضی مبلغی را باید پرداخت کرده سپس به‌عنوان ضامن وام نیز مدارک را پر کند، بعد از مدتی فرد به بانک مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که پرونده‌ای تشکیل نشده و مدارک صوری بوده است، بنابراین تا زمانی که فروشنده امتیاز وام را نمی‌شناسید به هیچ وجه ریسک خرید امتیاز وام را قبول نکنید، چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند.وی از عموم مردم خواست، ضمن جدی گرفتن هشدارهای سایبری پلیس در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی گزارش کنند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7390/12/547968/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها