اخبــــار




هشدار روحانی درباره فرسودگی و خستگی کادر درمان

رئیس جمهوری در جلسه پنجشنبه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با موج نخست کرونا، این موفقیت را ناشی از همراهی مردم دانست و گفت به دلیل بی توجهی‌ها نسبت به این بیماری، این آمار امروز در حال افزایش است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این جلسه که در آن آخرین موضوعات و مسائل مهم مرتبط با شیوع بیماری کرونا در کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به سرعت توانستیم در میان کشورهای جهان به لحاظ میزان ابتلا و آمار قربانیان به رده‌های پایین برسیم، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی ما در این زمینه موجب تحسین سازمان بهداشت جهانی شد و بسیاری از کشورهای جهان خواستار استفاده از تجارب ایران در مقابله با بیماری کرونا شدند، ‌اما مهم‌ترین عامل این موفقیت بزرگ، همراهی و همکاری مردم در اجرای کامل دستورالعمل‌ها بود.
روحانی با اشاره به شرایط دوهفته اخیر و انتقاد از جدی نگرفتن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مردم بویژه در گردهمایی‌های دوستانه و محافل گوناگون بویژه عروسی‌ها و عزاها، آن را عامل اصلی و مهم در شیوع دوباره در هفته‌های اخیر خواند و افزود: در این موج جدید دو خطر بزرگ فرسودگی و خستگی کادر درمان کشور و بالا رفتن تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه و تکمیل بخش بزرگی از ظرفیت پذیرش بیمارستانی است که نباید اجازه بدهیم این وضع ادامه یابد. رئیس جمهوری با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش ابتلای تعدادی از پرستاران و پزشکان به کرونا در نقاط مختلف کشور و تأکید بر ضرورت جلوگیری از این روند، گفت: کمیته اجتماعی -امنیتی ستاد مبارزه با کرونا باید برنامه‌هایی را برای ممانعت از برگزاری تجمعات و محافل گوناگون، به عنوان اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری با دقت اجرا کند. رئیس جمهوری، کمیته درمان ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیز به بررسی و شناسایی دقیق علل متفاوت شیوع دوباره بیماری در هر منطقه از کشور موظف و اظهار کرد: با توجه به اختیاراتی که به استانداران داده شده باید محدودیت‌ها هوشمندانه و متناسب با علل شیوع در هر منطقه اعمال و اجرا شود. روحانی همچنین با اشاره به تجربه موفق برگزاری مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، کمیته‌های اجتماعی - امنیتی و درمان را موظف کرد با رایزنی و مشورت دستگاه‌های مرتبط دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در ماه محرم را طراحی و تدوین کرده و برای تصویب به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.

دیدار سرلشکر باقری با بشار اسد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و هیأت همراه در ادامه سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بشار اسد در این دیدار از نتایج نشست‌های طرف‌های سوری و ایرانی و امضای توافقنامه‌های همکاری نظامی و فنی بین دو کشور که نمایانگر سطح روابط راهبردی بین سوریه و ایران و نتیجه سال‌ها فعالیت مشترک و همکاری برای مقابله با جنگ تروریستی علیه سوریه و سیاست‌های خصمانه برای هدف قرار دادن دمشق و تهران است، ابراز خرسندی کرد. سرلشکر باقری هم تأکید کرد ایران به ادامه تقویت روابط بین دو کشور دوست در زمینه‌های مختلف به علت داشتن منفعت متقابل برای ملت‌های دو کشور و مصون نگه داشتن آن‌ها در برابر تلاش‌ها برای دخالت در امور آن‌ها و هدف قرار دادن استقلال آن‌ها در تصمیم گیری، اهمیت می‌دهد. گفتنی است توافقنامه همکاری ایران و سوریه در زمینه‌های امنیتی و نظامی در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع سوریه امضا شد.  سرلشکر باقری در دیدار با علی ایوب با تأکید بر اینکه سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد، گفت: ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گروه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است.وی افزود: ترکیه باید بداند که حل مشکلات امنیتی کشور از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با طرف سوری و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه صورت می‌پذیرد.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرد:‌ مردم و کشورهای منطقه از حضور امریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های امریکا ادامه دارد. توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشارهای امریکا بالا می‌برد. علی ایوب در این دیدار با بیان اینکه اگر دولت امریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد، گفت: هر چه هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است.وزیر دفاع سوریه افزود: اسرائیل شریک قوی امریکا در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند.

قالیباف: محور قانونگذاری پارلمان‌ها جلوگیری از تحریم‌ها باشد

نخستین نشست مجمع مجالس آسیایی (APA) در مورد شیوع کووید 19 با هدف همکاری بین‌المللی و اشتراک تجارب میان اعضای مجمع مجالس آسیایی، با ریاست دوره‌ای ترکیه برگزار شد. در این نشست که روز پنجشنبه به صورت آنلاین و با محوریت پیامدهای همه‌گیری بیماری کووید 19 در حوزه سلامت، اقتصاد و سایر حوزه‌ها در قاره آسیا و اقدامات پیشگیرانه برگزار شد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئویی سخنرانی و تأکید کرد که محور اصلی قانونگذاری پارلمان‌ها در عصر پساکرونا، جلوگیری از تحریم‌های ظالمانه باشد. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در ابتدای سخنرانی خود در این نشست گفت: دنیای ما درحال تجربه یک دوره خاصی از تغییر و تحولات ناشی از همه‌گیری کووید  19 است. در این شرایط سخت و پیچیده، هم فرصت‌های همکاری ایجاد شده و هم تهدیداتی متوجه دولت‌ها و ملت‌هاست که فراتر از محدوده‌های جغرافیایی می‌باشد. نادیده گرفتن خطرات و فرصت‌ها، نامناسب‌ترین واکنشی است که می‌توان در برابر چنین وضعیتی نشان داد. رئیس مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته، مسائل اقتصادی است. معتقدم مواجهه اصولی و توسعه‌گرا با مسائل اقتصادی و تجاری در دوران همه‌گیری بیماری کووید۱۹ بین کشورها اهمیت زیادی دارد که ضرورت بازنگری و بازاندیشی راهبردهای مناسبات بازرگانی و تجاری برای بازسازی اقتصاد را ایجاب می‌نماید. او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در شمارِ اولین کشورهایی بود که با همه‌گیری ویروس خطرناک کرونا مواجه شد و با همّت همه مسئولان، ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشورم به فوریت تشکیل شد، گفت: در زمانِ همه‌گیری این ویروس خطرناک، علیرغم فشارها و درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای رفع یا کاهش تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه ملت‌ها از جمله ایران، سیاست فشار حداکثری امریکا در شرایط بحران کرونا – علیه ملت‌ها - همچنان رو به افزایش است و این مسأله، شرایط مبارزه با این ویروس خطرناک و تلاش‌های جمعی را تا حدودی با مشکل مواجه ساخته و ضرورت دارد که در بررسی مسائل مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، اقدام غیرانسانی امریکا قویاً محکوم شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7390/2/548015/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها