دیگه چه خبر



تکذیب خبر انفجار در غرب تهران

   خبر اول اینکه، بامداد جمعه اخباری مبنی بر شنیده شدن صدایی شبیه انفجار در غرب استان تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پس از آن برخی رسانه‌های معاند هم نسبت به برجسته‌سازی این خبر اقدام کردند تا در نهایت مسئولان شهرستان قدس در گفت‌وگوهای مختلف آن را تکذیب کرده و خاموشی مقطعی برق در این نقطه از تهران را اتفاقی عادی بدانند. نماینده شهریار و شهر قدس در مجلس یازدهم تأکید کرد که هیچ گونه انفجاری در این منطقه رخ نداده و فقط به سبب فعالیت اداره برق، قطعی برق در شهرستان قدس داشته‌ایم. حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی از سوی برخی از کاربران مبنی بر وقوع انفجار در منطقه غرب استان تهران و شهر قدس، گفت: در حوزه انتخابیه بنده هیچ‌گونه انفجاری نداشته‌ایم. فرماندار شهرستان قدس هم نسبت به شایعه انفجار و قطعی گسترده برق واکنش نشان داد و گفت: خبر انفجار بامداد جمعه در این شهرستان تأیید نمی‌شود. لیلا واثقی در گفت‌وگو با ایرنا اضافه کرد: حتی خبرهای مربوط به قطعی گسترده برق هم صحیح نیست و قطعی برق به مدت چند دقیقه، مربوط به بیمارستان ۱۲ بهمن شهرستان بوده است.  حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران هم به ایلنا گفت: موضوع خاص امنیتی در این مناطق نبوده و وضعیت در این مناطق کاملاً عادی است. وی درباره قطعی برق گفت: یکی از ترانس‌ها از مدار خارج شده و باعث قطعی برق شده بود که بعد از نیم ساعت مشکل برطرف شد.

روسیه: قطعنامه ضد ایرانی امریکا هیچ شانسی ندارد

  خبر دیگر اینکه، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل درباره پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت که این اقدام امریکا هیچ شانسی برای موفقیت‌آمیز بودن ندارد. نبنزیا در ادامه گفت: این قطعنامه چشم‌اندازهای بسیار ناراحت‌کننده‌ای دارد. به گزارش ایسنا طبق گفته نبنزیا، روسیه به محض آنکه امریکا روی این قطعنامه شروع به فعالیت کرد، به این کشور گفت که قطعاً هیچ شانسی برای مورد قبول واقع شدن ندارد. او همچنین گفت: تصویب چنین قطعنامه‌ای به برجام پایان خواهد بخشید. واضح است که ایران هیچ‎وقت این را نخواهد پذیرفت و حق دارد.

حمایت حزب اتحاد ملت از ظریف

  شنیدیم که، در جلسه شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت، به ریاست علی شکوری‌راد -دبیرکل حزب- نسبت به توهین و هتک حرمت برخی نمایندگان مجلس یازدهم علیه وزیر امور خارجه ابراز تأسف شد. به گزارش روابط عمومی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، در این جلسه که به شکل آنلاین برگزار شد، اعضا با ارزشمند خواندن مجموعه تلاش‌های محمدجواد ظریف در قامت وزیر امور خارجه و تأکید بر نقش مهم و حیاتی وی در نوک پیکان دیپلماسی کشور، تقویت جایگاه وی و اعتماد به دانش و تلاش‌ها و راهبردهای کارشناسی او و همکارانش در وزارت خارجه را به سود منافع ملی و تخطی از این اصل را به ضرر منافع ملی دانستند.

امیدواری هوک
برای ادامه تبادل زندانیان ایران و امریکا

  دست آخر اینکه،  کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان امریکا طرح بودجه عملیات خارجی وزارت خارجه امریکا برای سال مالی ۲۰۲۱ را به تصویب رساند. این طرح که از حمایت نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برخوردار شد، حاوی مفادی در حمایت از رژیم صهیونیستی و علیه برنامه هسته‌ای ایران است. به گزارش تابناک، لابی صهیونیستی آیپک ضمن استقبال از لحن ضد ایرانی این طرح از اختصاص بودجه برای آنچه «جلوگیری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران» خوانده شده خبر داده است. این در حالی است که «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای مدعی شده ایران با امتناع از آمدن به پای میز مذاکره با امریکا، فرصت‌های خود را برای رسیدن به یک توافق بهتر با امریکا از دست می‌دهد. او مدعی شده ترامپ مدت‌هاست درهای دیپلماسی را به سوی ایران گشوده و این ایران است که از آمدن به پای میز مذاکره امتناع می‌کند.هوک با ابراز امیدواری برای ادامه روند تبادل زندانیان با ایران گفت امیدوار است این روند به سایر موضوعات اختلافی بین طرفین هم تسری یابد. او گفت: من درخواست گفت‌وگوی مستقیم کنسولی بین دو کشور را داده‌ام اما بعید می‌دانم مقامات ارشد ایران حاضر به انجام چنین مذاکره مستقیمی با ما باشند. مادامی که گفت‌وگوهای مستقیم شکل نگرفته، واشنگتن همچنان برای تبادلات دیپلماتیک با ایران، به دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع خود در تهران تکیه و اعتماد خواهد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7390/3/548020/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها