خط خبر




فهرست آثار برگزیده و شایسته تقدیر شورای کتاب کودک که از سال ۱۳۴۲ اسفند هر سال معرفی می‌شود، با تأخیر چندماهه به‌دلیل وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا، عصرچهارشنبه هجدهم تیرماه ١٣٩٩ از طریق فضای مجازی منتشر شد.
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای دو فیلم مجوز نمایش صادر کرد. به‌گزارش ایسنا در جلسه اخیر این شورا که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد مجوز نمایش دو فیلم: «سلفی با دموکراسی» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عطشانی و«آن شب» به تهیه کنندگی محمد درمنش و کارگردانی حسن کلاهی اهری با رده‌بندی سنی 12+ صادر شد.
رضا افضلی، شاعر، مدرس دانشگاه و پژوهشگر معاصر پنجشنبه بر اثر سکته مغزی در بیمارستان جوادالائمه مشهد درگذشت. او از شاعران پیشکسوت خراسان بود و انجمنی ادبی را  در مشهد اداره می‌کرد. ترجمه کتاب «آهوی ارغوانی» اثر فیصل حجلی، «در شهر غم گرفته پاییز از شعرهای (۱۳۵۱ - ۱۳۵۶)»، مجموعه اشعار با عنوان «قاصد خوش خبر»، «شناختنامه قدرت‌الله شریفی» و «شناختنامه محمد قهرمان» از جمله آثار منتشر شده اوست.
 چهار جشنواره مهم پاییزی سینمایی جهان شامل ونیز، تورنتو، تلوراید و نیویورک اعلام کردند، امسال و در سایه شیوع ویروس کرونا همکاری را جایگزین رقابت با یکدیگر خواهند کرد. به گزارش ورایتی، این چهار جشنواره مهم سینمایی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «امسال به جای رقابت با جشنواره‌های رقیب در فصل پاییز، خود را متعهد به همکاری و تعامل کرده‌ایم؛ با به اشتراک‌گذاری اطلاعات و ایده‌ها، جشنواره‌هایمان را به‌عنوان بستری یکپارچه برای ارائه بهترین‌های موجود سینما برپا خواهیم کرد. ما اینجا در خدمت فیلمسازان، مخاطبان، روزنامه‌نگاران و دیگر فعالان عرصه سینما هستیم که چرخ صنعت سینما را پررونق حفظ می‌کنند و نیاز داریم این کار را با همکاری یکدیگر انجام دهیم».
همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان و با گرامیداشت یاد مهدی‌آذریزدی، نشست تخصصی «ادبیات برای کودک و نوجوان» با حضور فعالان و کارشناسان این حوزه به‌صورت مجازی برگزار شد.
پائولو سورنتینو برای کارگردانی فیلمی با تمرکز بر حرکت دست مارادونا که به دست خدا مشهور شد، انتخاب شد. به گزارش ورایتی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی برای ساخت فیلمی سینمایی با عنوان «دست خدا» به شهر زادگاهش ناپل بازمی‌گردد و تهیه این فیلم را که برای نتفلیکس ساخته می‌شود  خود سورنتینو با همراهی لورنزو میلی انجام می‌دهند و کار ساخت نیز در ناپل انجام می‌شود. نوشتن فیلمنامه و کارگردانی این پروژه برعهده سورنتینو کارگردان فیلم تحسین شده «زیبایی بزرگ» است، هرچند جزئیاتی از فیلم اعلام نشده اما اسم فیلم می‌تواند یادآور حرکت دیه‌گو مارادونا فوتبالیست آرژانتینی باشد که خودش شخصیت فیلم «جوانی» سورنتینو در سال ۲۰۱۵ بود. سورنتینو همان سال در مصاحبه‌ای گفته بود مارادونا جانش را نجات داد. وی گفته بود: وقتی ۱۶ ساله بودم پدر و مادرم را در یک حادثه بر اثر سیستم گرمایش خانه ییلاقی‌مان در کوهستان از دست دادم. همیشه با هم می‌رفتیم اما من چون می‌خواستم بازی مارادونا در تیم ناپولی را ببینم در خانه ماندم و زندگی‌ام نجات یافت. سورنتینو گفت از اینکه ۲۰ سال پس از ساخت اولین فیلمش دوباره در ناپل فیلم می‌سازد هیجان‌زده است و از «دست خدا» به‌عنوان نخستین فیلم شخصی در طول دوران حرفه‌ای کارش یاد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7390/19/548024/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها