اخبار




سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس :
وزارت بهداشت و شهرداری تهران  در حادثه کلینیک سینا باید پاسخگو باشند

گروه حوادث/ سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس کم‌کاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران در حادثه انفجار کلینیک سینا را محرز دانست.
به گزارش ایسنا، علی حدادی  در تشریح جزئیات علت حادثه آتش‌سوزی در کلینیک سینا گفت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس کمیته‌ای برای بررسی علل بروز حادثه در بیمارستان سینا تشکیل داد و اسناد و مدارک به‌صورت دقیق بررسی شد.وی با بیان اینکه کاربری این ساختمان که متعلق به بخش خصوصی است غیر درمانی بوده و با مجوز شهرداری تهران کاربری آن به درمانی تبدیل شده، افزود: وزارت بهداشت و درمان نیز مجوز کلینیک را برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی و آزمایشی صادر کرده بود که وزارت بهداشت و شهرداری تهران وظیفه خود را برای نظارت انجام نداده‌اند.
حدادی ادامه داد: محل نگهداری وسایل قابل اشتعال در طبقه زیرین ساختمان بوده در حالی که این وسیله‌ها (کپسول‌های گاز هلیوم) باید در خارج از ساختمان نگهداری می‌شد.سخنگوی کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه فرسودگی شبکه برق طبقه سوم و عدم کنترل سالانه این تأسیسات باعث اتصال برق و درنهایت آتش‌سوزی شده است، تصریح کرد: این آتش ضمن سرایت به طبقه زیرین منجر به انفجار یکی از کپسول‌های هلیوم شده و دود حاصل از آن و گاز گرفتگی شدید در طبقات باعث خفگی تعدادی از کارکنان شده است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی ضمن تشکیل پرونده برای مالک و تعدادی از مدیران ساختمان پرونده را به دستگاه قضایی دادگستری تهران ارجاع کرده است.حدادی با بیان اینکه متأسفانه مسئول خدمات این ساختمان از اتباع بیگانه بوده و آموزش لازم را ندیده و تخصص کافی نیز نداشته است، گفت: شهرداری و وزارت بهداشت کار خود را به درستی انجام نداده‌اند از این‌رو باید پاسخگو باشند. کلینیک سینا واقع در منطقه تجریش شامگاه سه شنبه 10 تیر منفجر شد و 19 پزشک و پرستار و بیمار جان باختند.

کشف  358 تن ریل مسروقه در عملیات پلیسی

گروه حوادث/ سارق و خریدار 358 تن آهن‌آلات ریلی به ارزش 5 میلیارد تومان در عملیات مشترک پلیس راه‌آهن تهران و اصفهان دستگیر شدند.
سردار حشمت الله ملکی، فرمانده پلیس راه‌آهن کشور در تشریح این عملیات گفت: چندی قبل کارآگاهان پلیس راه‌آهن با دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه پنج دستگاه تریلر حامل تراورس فلزی از خوزستان به مقصد تهران بارگیری شده و در حال حرکت هستند، اکیپی از مأموران پلیس راه‌آهن تهران با دریافت دستور قضایی از دادستان شهرستان رباط کریم برای توقیف خودروهای مذکور به این شهرستان اعزام شدند.
تیم اعزامی با رصد لحظه به لحظه مسیر حرکت خودروها، چهار دستگاه تریلر حامل ۸۱ تن آهن‌آلات ریلی را در رباط‌ کریم و تریلر پنجم حاوی ۲۴ تن ریل را در عملیاتی غافلگیرانه در بزرگراه ساوه ـ تهران توقیف کردند و در بازرسی از خودروهای توقیف شده جمعاً ۱۰۵ تن آهن‌آلات ریلی مسروقه کشف و ضبط شد و ۵ راننده نیز با دستور مقام قضایی تحت نظر قرار گرفتند.
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور بیان کرد: در بازجویی اولیه، یکی از رانندگان اظهار کرد، علاوه بر این پنج تریلر دو تریلر دیگر نیز ۱۲۰ تن آهن‌آلات ریلی را از خوزستان به مقصد استان اصفهان بارگیری کرده‌اند که بلافاصله در این خصوص نیابت قضایی اخذ و یک تیم عملیاتی از مأموران پلیس راه‌آهن اصفهان به آدرس اعلامی از طرف راننده رفتند و ۱۲۰ تن آهن‌آلات ریلی دپو شده در گاراژی واقع در محمودآباد از توابع شهرستان خمینی شهر اصفهان را کشف و ضبط کردند. فرد دستگیر شده در محمودآباد به اتهام تحصیل اموال غیر دستگیر و با اقرار به خریداری اموال به‌صورت غیرقانونی از متهم ردیف اولِ پرونده در خوزستان روانه زندان شد.
عملیات دوم
سردار ملکی با اعلام اینکه ارزش ریالی ۲۲۵ تن آهن‌آلات مکشوفه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است درباره اجرای مرحله دوم این عملیات افزود: با توجه به اعتراف متهم دستگیر شده در محمودآباد مبنی بر خرید اموال از متهم ردیف اول در خوزستان، پس از اخذ دستور مقام قضایی و با به کارگیری شگردهای پلیسی وی نیز بازداشت و در بازجویی به سرقت و فروش غیرقانونی اموال اقرار کرد. براساس اقرار این متهم مبنی بر فروش دو محموله دیگر به مقدار ۱۳۳ تن آهن‌آلات ریل و تراورس در تهران و اصفهان، بلافاصله دو تیم عملیاتی به محل‌های اعلامی از سوی متهم عزیمت کردند که در تهران ۱۹ تن و ۷۷۰ کیلوگرم تراورس فلزی و ۱۱۳ تن و ۸۳۰ کیلوگرم بار آهن‌آلات در استان اصفهان کشف و توقیف شد.

متهمان قتل نگهبان خوابگاه دخترانه در انتظار محاکمه

گروه حوادث/  عاملان قتل نگهبان خوابگاه دخترانه با صدور کیفرخواست  بزودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه خواهند رفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از شامگاه شنبه 29 تیر سال گذشته و بدنبال قتل مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت آغاز شد. کارآگاهان جنایی به دستور بازپرس ساسان غلامی، برای رازگشایی از این جنایت  راهی محل حادثه شده و در اطراف محل قتل موتورسیکلتی را پیدا کردند که یک کارت عابربانک هم کنارش افتاده بود؛ بدین ترتیب هویت مقتول فاش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد شاهین - مقتول- نگهبان خوابگاه دخترانه خصوصی است و به‌عنوان پیک موتوری نیز کار می کرده است.
در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت تصویر دو مرد جوان به‌دست آمد که با مقتول درگیر شده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بودند. این درحالی بود که تحقیقات نشان می‌داد همسر شاهین مدتی است با پسری به نام پدرام ارتباط پنهانی داشته است. با شناسایی پدرام، کارآگاهان تصویری را که توسط دوربین‌های مداربسته از قاتلان به‌دست آمده بود با تصویر پدرام تطبیق داده و مشخص شد که او به همراه دوستش شب حادثه نگهبان خوابگاه را به قتل رسانده‌اند.
با برملا شدن هویت متهمان این پرونده، دستور بازداشت آنها از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت صادر شد.
پدرام در تحقیقات گفت: با همسر مقتول یک سال و نیم قبل در یک کانال تلگرامی آشنا شدم. اوایل نمی‌دانستم متأهل است. من به فرزانه علاقه مند شده بودم، اما بعد از مدتی فرزانه راز اعتیاد همسرش را برملا کرد. او می‌گفت، همسرش او  را به کارهای غیراخلاقی وادار می‌کند و از دست شاهین خیلی ناراحت بود.
او ادامه داد: یک روز فرزانه گفت می‌خواهد کسی را اجیر کند تا با تصادف ساختگی شاهین را به قتل برساند. بعد هم پیشنهاد قتل شاهین را داد، من نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم ادبش کنم اما وی کشته شد. شب حادثه با مقتول تماس گرفتم و از او خواستم بسته‌ای را برایم انتقال دهد. با دوستم به محل قرار رفتیم و او را به قتل رساندیم.
با اعتراف متهمان به جنایت و تکمیل تحقیقات، کیفرخواست پدرام و دوستش به اتهام مشارکت در قتل و فرزانه به اتهام معاونت در قتل صادر شد و به زودی آنها پای میز محاکمه خواهند رفت.
 




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7401/12/549227/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها