سوخت نیست، حمام‌ها تعطیل و تیفوس در تهران فراوان است

گرمابه‌ها هنوز بسته است؟



 چند روز است گرمابه‌های تهران بسته شده است زیرا نفت سیاه به گرمابه‌ها فروخته نمی‌شود این موضوع سبب شده است که هزاران کارگر بیکار شده بدون شام سر به بالین می‌گذارند و از طرف دیگر خطر امراض مخصوصاً مرض تیفوس که درنتیجه عدم شست‌وشوی بدن است زیاد شده و فعلاً هم تیفوس در شهر تهران فراوان است و به کلی بهداشت شهر را تهدید می‌نماید.
جای تأسف در این است که زمامداران ما فقط به ملاقات و مذاکره یا کاغذپرانی، کارها را می‌گذرانند در صورتی که امروز کشور ما و نیازمندی‌های آن در حال غیرعادی است باید به‌صورت جدی‌تر، غیرعادی‌تر کار کرد، حقایق را پوست‌کنده گفت، علل اشکال را جست‌وجو کرد و در مقام رفع اشکال برآمد.
از قراری که آقای نخست‌وزیر روز پنجشنبه گفته بودند علت نبودن نفت را مربوط به اشکالات حمل و نقل دانسته و وعده دادند دو روزه رفع می‌شود، در صورتی که امروز چهار روز است از آن وعده می‌گذرد و آوردن نفت هم چیز مشکلی نیست، نفت که نباید از امریکا بیاید، خطر حمله به کشتی متوجه آن نیست، نفت را باید از خاک خودمان به وسیله کامیون‌های شرکت نفت یا به وسیله راه‌آهن آورد. این دو وسیله که نیز در اختیار خودمان است پس چرا اقدامی نمی‌شود!؟
از قراری که شنیده‌ایم از بس متصدیان گرمابه و کارگرها مزاحم آقای نخست‌وزیر شده‌اند نامه از نخست‌وزیری به شهرداری نوشته شده که به شکایت متصدیان گرمابه رسیدگی بشود!؟  کار را به چه شکل باید حمل کرد. مگر آقای نخست‌وزیر خود اشکال کار را نمی‌دانند؟ مگر خود اقدام نکرده‌اند؟ شهرداری چه می‌تواند بکند؟ از سرگردان شدن مردم چه نتیجه می‌گیرند؟ باید فکر اساسی کرد.
روزنامه داد – یکشنبه 9 اسفند1321



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7401/16/549233/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها