اخبـــار




زالی:نقاط ایجادکننده خوشه‌های کرونا در تهران شناسایی می‌شود

 فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال شناسایی نقاط پرتردد ایجادکننده خوشه‌های بیماری کرونا در تهران هستیم که بزودی نتایج آن اعلام می‌شود. به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علیرضا زالی از افزایش تعداد مراکز جامع سلامت در تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰ مرکز جامع سلامت در تهران وجود دارد که به عنوان یکی از مراکز اصلی سرپایی برای انجام تست PCR فعالیت می‌کنند. زالی با بیان اینکه هدف اصلی این مراکز جامع سلامت غربالگری و کاهش حجم مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است یادآور شد: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از طریق رسانه‌های جمعی و سامانه ۴۰۳۰ و دانشگاه‌ها درخصوص خدماتی که مراکز جامع سلامت ارائه می‌دهند؛ تعداد مراجعان این مراکز در هفته گذشته افزایش یافت که این موضوع باعث کاهش حجم مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌شود. زالی با اشاره به استفاده ۶۲ درصدی تهرانی‌ها از ماسک گفت: براساس مطالعات انجام شده ۶۲ درصد همشهریان تهرانی از ماسک استفاده می‌کنند و در ادارات نیز این میزان به ۸۳ درصد رسیده است.

وزیر کشور: کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه زمان برگزاری کنکور از ۲ به ۴ روز و به تعداد مراکز هم ۵۰ مرکز برگزاری آزمون اضافه شده است، گفت: کنکورسراسری   در موعد مقرر برگزار می‌شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز  در حاشیه نشست کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست با ۶ دستور کار برگزار شد که یکی از آنها تعیین تکلیف مراسم محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) بود. وی افزود : قرار شد سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت و درمان و همه دستگاه‌های مرتبط نظرات خود را بدهند. جمع‌بندی نظرات در این نشست مطرح شد که مصوبه‌ای داشتیم.  رحمانی‌ فضلی ابراز امیدواری کرد با اجرای این مصوبه پس از تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا بتوانیم هم بزرگداشت ایام محرم و هم حداکثر مراعات را درباره کرونا داشته باشیم. او درباره موضوع دیگر دستور کار نشست کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا که بحث شهید خدمت بود، تصریح کرد: قبلاً تصمیم گرفتیم پرستاران و پزشکانی که به دلیل ابتلا به بیماری فوت می‌شوند، شهید تلقی شوند و وزارت بهداشت نظر دارد برخی پرسنل غیر از پرستار و پزشک که به این دلیل فوت می‌کنند هم شهید محسوب شوند که این موضوع هم در جلسه مصوب شد. وی اظهار داشت: در بحث کنکور همه متفق بودند کنکور در موعد خود با تمهیداتی در حوزه پروتکل‌ها برگزار شود وزیر کشور افزود: قرار شد زمان برگزاری از ۲ روز به ۴ روز و به تعداد مراکز هم ۵۰ مرکز دیگر برگزاری آزمون افزوده شود. رحمانی‌ فضلی با اشاره به درخواست افزایش اختیارات استان‌ها درباره وضعیت قرمز، تصریح کرد: با توجه به اختیاراتی که قبلاً در استان‌ها داده شد، قرار شد خود آنها برای استان خود برنامه‌ریزی کنند که با توافق من و وزیر بهداشت و تأیید رئیس جمهوری، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

افزایش شمار شهدای سلامت به 138 نفر

 آمار شهدای سلامت در طول 150 روز مبارزه با بیماری کووید-19 به 138 نفر رسیده است. تاکنون پزشکان عمومی بیشترین سهم را درمیان شهدای سلامت داشته‌اند. گزارش‌های رسمی سازمان نظام پزشکی کشور حکایت از این دارد؛ 60 درصد از شهدای مدافع سلامت، پزشک هستند، 20/37 درصد از شهدا در گروه پرستاری هستند و پرسنل غیر از پرستاری و پزشکی مثل خدمات، تأسیسات، آزمایشگاهیان، فیزیوتراپیست‌ها و... 19/19 درصد از شهدا را به خود اختصاص داده‌اند. مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی سازمان نظام پزشکی   با اعلام این مطلب گفت: جامعه پزشکی اعم از عمومی و متخصص ۶۰ درصد از شهدا را به خود اختصاص دادند که از این تعداد ۲۸ درصد پزشکان عمومی هستند و ۳۲ درصد از تخصص‌های مختلف بوده‌اند. بیشترین تخصصی که تا این لحظه بیشترین شهید را داده جدای از پزشکان عمومی که اغلب در مطب‌های‌شان با ویروس کرونا درگیر شده‌اند و بیشترین شهید را داده‌اند، پزشکان داخلی که ۸/۴۵ درصد شهدای سلامت را به خود اختصاص داده، گروه زنان و زایمان با ۵/۲۸ درصد و بعد اطفال با ۴/۱۶ بوده‌اند. به گفته دکتر کرمان پور؛ گروه بیهوشی با ۳/۲۹ درصد شهید و قلب و عروق، جراحی و مامایی حدود ۲/۵ درصد و گروه داروساز و دستیاران که با کمترین حقوق و درآمد جان نثاری می‌کنند، نیز در رده بعدی جزو شهدا بوده‌اند. در این میان به گفته دکتر کرمان پور، بیشترین ابتلای مدافعان سلامت به کرونا در تهران اتفاق افتاده است. در تهران ۶۵/۲۶ درصد بیشترین ابتلای مدافعان سلامت اتفاق افتاده است.
برای شهید محسوب شدن مدافعان سلامت، تابع مقررات هستیم
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش نیز در این نشست خبری  در پاسخ به سؤالی درباره شهید محسوب شدن مدافعان سلامت بیان کرد: در مورد مقررات و آیین نامه‌ها برای شهید محسوب شدن، تابع مقررات هستیم. براساس نامه‌ای که وزیر بهداشت به رهبر معظم انقلاب ارسال کرد نیز، عنوان شهدای سلامت اختصاص پیدا کرد.  وی درباره تناقض در آمارهای کرونا گفت: موضوع ۲۵ میلیون نفر ابتلا به کرونا مربوط به یک مطالعه سرولوژیک بوده و یک مدل‌سازی و تخمین محسوب می‌شود و اعداد بالاتر از این هم با این مطالعات به دست آمده است. این موارد به هیچ عنوان آمار نیست و براساس تست مولکولی و قطعی نیستند. جهانپور درباره تجمعات در ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: هرگونه تجمع و افزایش ترددها و مراودات موجب افزایش و شیوع ویروس کرونا خواهد شد، اما اینکه چه جایگزینی برای آن در نظر گرفته خواهد شد، باید پروتکل‌ها تدوین شود.

توسعه خطوط 6  و 7 مترو

شهردار تهران از توسعه خطوط 6 و 7 مترو در پی پذیرش انتشار اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی خبرداد.  پیروز حناچی در حساب توئیتری خود نوشت: «خوشبختانه با پیگیری همکارانم در شهرداری و شورای شهر تهران و همکاری بانک مرکزی و دولت ؛ ۱۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوسرانی منتشر شد.  با این اتفاق مهم، انشاءالله در سال ۹۹ شاهد برداشتن گام‌های جدی در توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو و ناوگان اتوبوسرانی خواهیم بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7401/5/549294/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها