ایران در ایران




تعطیلی ۳۰ شرکت حمل و نقل مسافری در مرز مهران

ایلام - محمد کریم ویسی : معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: شیوع ویروس کرونا در استان باعث کاهش مسافر و تعطیلی ۳۰ شرکت و بیکاری حدود ۶۰۰ راننده در مرز مهران شده است.
دکتر محمد حسنی با اشاره به اینکه کرایه غرفه های شرکت های پایانه مرزی مهران بخشیده شده است، افزود: شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را در بخش حمل و نقل به ویژه حمل و نقل مسافر در استان داشته است.
وی اظهار داشت: این تعداد شرکت همچنان تعطیل هستند ولی برای  کمک به این قشر زحمتکش با اقدامات و پیگیری های این اداره کل، برای بیش از ۶۵۰ راننده بسته حمایتی از سوی ستاد کرونای استان در نظر گرفته و تحویل شده است. وی تصریح کرد: ویروس کرونا تأثیرات و مشکلات زیادی برای حوزه حمل ونقل به ویژه حمل و نقل مسافری به وجود آورد و باعث تعطیلی و نیمه تعطیلی شرکت های حمل ونقل مسافری و رانندگان شده است. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: ضدعفونی و گندزدایی پایانه بار و مسافر، ضدعفونی ناوگان مسافری، ملزم کردن شرکت های باری و مسافر برای در اختیار قرار دادن ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی به رانندگان، مستقر کردن اکیپ های تب سنجی هلال احمر در پایانه های مسافری برای پایش مسافران ناوگان اتوبوسی و رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در راستای سوارکردن مسافر از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای مبارزه با کرونا بوده است. حسنی افزود: برای  کمک و حمایت از آسیب دیدگان از شیوع کرونا در حوزه حمل و نقل جاده ای استان، کرایه غرفه های شرکت های پایانه مرزی مهران تا فعالیت شرکت ها بخشیده شد و همچنین کارت هوشمند و کارت سلامت رانندگان و شرکت های حمل و نقل تا پایان تیرماه تمدید و مبلغ ۱۰ میلیون ریال از سوی دولت برای کمک به آنها در نظر گرفته شد که پرداخت شد. وی تصریح کرد: کمک دیگری که این اداره به ناوگان اتوبوسی مستقر در مرز مهران کرده است این بود که با آزاد کردن آنها از سیستم شرکت های حمل و نقل داخل استان، این ناوگان می تواند تا بازگشایی مرز مهران در استان‌های دیگر فعالیت کند همچنین وام ۶ میلیون تومانی برای رانندگان و ۱۲ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه برای شرکت های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش ۲۱۵۷ راننده ثبت نام و به بانک های عامل معرفی و ۳۰۰ نفر تاکنون این تسهیلات را دریافت کرده اند.

دروازه تجاری چزابه به روی کامیون‌های صادراتی باز می‌شود

اهواز -  فرماندار دشت‌آزادگان گفت:دروازه تجاری چزابه به صورت عملیاتی روز پنجم مرداد ماه ۱۳۹۹ بر روی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی بازخواهد شد.
به گزارش ایرنا حمید سیلاوی افزود:گذرگاه مرزی چزابه  امروز (پنجشنبه) پس ازاجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در دو سوی مرز به صورت رسمی بازگشایی خواهد شد ولی با توجه به اینکه روزهای جمعه و شنبه در عراق تعطیل است قراربر این شد کامیون های ایرانی حامل کالا روز یکشنبه پنجم مهرماه به سمت این مرز حرکت کنند.
وی گفت:فعالیت مرز تجاری چزابه و زمان حرکت کامیون های حامل بار صادراتی به اطلاع اتاق بازرگانی اهواز رسیده است. وی با بیان اینکه مرز تجاری چزابه بدون محدودیت زمانی برای صادرات کالا به عراق باز خواهد بود افزود: توافق نهایی برای بازگشایی مرز چذابه روز یکشنبه گذشته پس از مذاکرات طولانی و دامنه‌دار با طرف عراقی که در پایانه مسافری چزابه برگزار شد به دست آمد. مرز بین المللی شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۱۸تیرماه امسال به مدت ۲ روز در هفته برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق باز شد.  از مجموع ۳۱ مرز تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، تاکنون ۲۱ مرز باز شده و احتمالاً مرز تجاری چزابه بیست و دومین گذرگاه مرزی خواهد بود که برای مراودات تجاری و بازرگانی باز می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7401/6/549298/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها