تولید سه خودروی ارزانقیمت در ایران




معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت گفت: با توجه به خروج پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید دو خودروساز کشور، وزارت صنعت سه گزینه تولید میکروکارها (Micro Car)، تولید خودرو با موتور کم‌مصرف و موتورسیکلت‌های چهارچرخ را در دست بررسی دارد تا گزینه مناسبی را برای خانواده‌های ایرانی برگزیند.
امیرجعفرپور با بیان اینکه میکروکار به خودروهای کوچک‌مقیاس دو، سه یا چهار نفره اطلاق می‌شود، ادامه‌داد: این خودروها می‌توانند پاسخگوی نیاز تردد شهری بوده و فضای پارک زیادی نیاز ندارند. این مسئول وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد:‌ در تلاشیم با موافقت سازمان ملی استاندارد، این نوع خودروها با تعداد استانداردهای کمتری (در حد ۶۰ استاندارد) تولید شود تا هزینه‌های تولید کاهش یابد.
وی اظهارداشت:‌ تولید موتورسیکلت‌های چهارچرخ با ۲۵ تا ۳۵ استاندارد مدنظر است و هرچند اجازه عبور از بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را نخواهد داشت، برای عبور این خودروها از تونل‌ها و مناطق کم سرعت با پلیس راهور در حال رایزنی هستیم.
جعفرپور ادامه‌داد: این خودروها با میانگین قیمتی ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و با سیستم برقی عرضه خواهند شد و به همین دلیل شاید در ابتدا هزینه بالایی داشته باشند، اما طول عمر بالایی نیز خواهند داشت./ ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7401/10/549327/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها