اخبــــــار



به ‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم انجام شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و 135 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

پیام توئیتری رهبر انقلاب درپی فاجعه دردناک بندر بیروت

رهبر معظم انقلاب در پیامی توییتری  فرمودند: در فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت -که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده- با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم. صبر در برابر این حادثه، برگ زرینی از افتخارات لبنان خواهد بود.

عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد

با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مناطق محروم استان هرمزگان خصوصاً شهرستان بشاگرد، تعداد ۳۵۰ دستگاه یخچال اهدایی از جانب معظم له به خانواده‌های بشاگردی اهدا شد. روابط عمومی منطقه یکم ندسا اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن دهه پر نور ولایت و عید سعید غدیرخم، تعداد ۳۵۰ دستگاه یخچال را به مردم بشاگرد اهدا کردند. این هدیه رهبر معظم انقلاب به واسطه منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم بشاگرد رسانده شد.


سخنگوی قوه قضائیه:
اگر جامعه رسانه‌ای قانون را رعایت کنند توقیف نمی‌شوند

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امروز حدود 60 هزار نفر از زندانیان ما در مرخصی هستند و از صد هزار نفر با عنایت مقام معظم رهبری و عفوی که در عید گذشته داده شد، تعدادی آزاد شدند و از تسهیلات قانونی استفاده کردند.
به گزاش میزان، غلامحسین اسماعیلی در برنامه چاپ اول شبکه خبر، در پاسخ به این سؤال که یکی از جدی‌ترین حوزه‌هایی که مورد استناد رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد حوزه زندان‌ها و شرایط آنها است و قوه قضائیه برای خنثی سازی این وضعیت و موج خبری چه برنامه‌هایی دارد، گفت: بار‌ها گفته‌ایم دشمن و امپراتوری رسانه‌ای آن سعی می‌کنند فضاسازی، شایعه‌سازی و با جعل اخبار ذهنیت و فضای افکار عمومی جامعه را منحرف کنند. سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: اخیراً رهبر بزرگوار انقلاب در ابعاد مختلف دو موضوع «تحریف» و «تحریم» را در کنار هم قرار دادند و «تحریف» را مهم‌تر از «تحریم» دانستند؛ چراکه تحریف عرصه‌های مختلفی دارد و منحرف کردن ذهنیت جامعه بشریت نسبت به واقعیت‌ها از مأموریت‌های دشمنان ماست.
وی تأکید کرد: اولاً باید توجه داشت که آنچه که دیگران به آن می‌پردازند، مصادیق تحریف و قلب واقعیت و برخلاف واقعیت‌هایی است که  در جامعه ما و بویژه در زندان‌های ما رخ می‌دهد؛ اما ما هم وظیفه داریم که در باب اطلاع‌رسانی اقدامات مثبت  تلاش کنیم. اسماعیلی: در همین ایام که ویروس کووید ۱۹ و کرونا را در جهان شاهد هستیم، در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان برای اینکه خود آنها و خانواده‌ها دغدغه نداشته باشند اقداماتی انجام شد که ما در مقاطعی بیش از ۱۰۰ هزار نفر زندانی را به مرخصی فرستاده‌ایم.
اسماعیلی ادامه داد: حتماً از اخبار مطلع شدید که سفیر استرالیا با یکی از شهروندان اتباع کشور استرالیا که در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اعمال مجرمانه‌ای که انجام داده، ملاقاتی کرد.
 از قبل شایع کرده بودند که مریض است و کرونا دارد و سفیر رسمی کشوراسترالیا با این زندانی ملاقات کرد و بعد از ملاقات مصاحبه کرد که من این فرد را دیدم و در سلامت کامل و شرایط نگهداری مطلوب بود. برخی از این مدعیان دروغین حقوق بشر  از سفیر استرالیا انتقاد کردند که چرا این حرف‌ها را عنوان کرده است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اینکه از زمان ریاست رئیس قوه قضائیه تاکنون هیچ رسانه‌ای توقیف نشده است، نگاه قوه به رسانه‌ها از این دریچه چگونه است، پاسخ داد: ما این را یک مجموعه دو وجهی می‌دانیم، هرچه جامعه رسانه‌ای، خبری و مطبوعات ما خودشان التزام به قانون و رعایت قوانین و مقررات و حقوق جامعه و حقوق مردم و شهروندان را بیشتر مراعات کنند، مطمئن باشند نه توقیف بلکه تحت تعقیب هم قرار نمی‌گیرند.


در گفت وگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه اوکراین مطرح شد
اعلام آمادگی ایران برای پرداخت غرامت قربانیان هواپیمای اوکراینی

در گفت وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین نتایج سفر اخیر هیأت مذاکره‌کننده ایرانی به کیف جهت پیگیری روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای PS752 اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف و کولبا دمیترو نشست اخیر هیأت‌های مذاکره‌کننده را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند با تداوم این مذاکرات و تبادل اطلاعات بین مراجع ذیربط و ذیصلاح دو کشور این پرونده هرچه سریع‌تر به صورت رضایت بخش برای مردم دو کشور بالاخص خانواده و بستگان قربانیان این حادثه تأسف بار حل و فصل شود. در این گفت وگوی تلفنی ظریف برآمادگی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده و بستگان قربانیان این حادثه به عنوان گامی در راستای کاهش غم و اندوه آنان تأکید کرد. دراین تماس تلفنی وزیر امور خارجه اوکراین نیز بر آمادگی طرف اوکراینی برای سفر هیأت مذاکره کننده آن کشور به تهران در مهرماه سال جاری جهت ادامه مذاکرات تأکید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7413/2/550771/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها