جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت




معاون وزیر اقتصاد گفت بانک‌ها معادل ۵۰درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸درصد و دوره بازپرداخت ۳ ساله به متقاضیان پرداخت می‌کنند. عباس معمارنژاد در نشست خبری با اشاره به اینکه وجوه 96درصد درخواست‌های فروش سهام عدالت به حساب متقاضیان واریز شد، گفت: 5600 میلیارد سفارش فروش سهام عدالت به سیستم بانکی کشور ارائه شد.
به گفته معمار‌نژاد براساس طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است 50درصد ارزش روز سهام عدالت وثیقه کارت اعتباری خواهد شد. معاون وزیر اقتصاد گفت: نرخ سود این تسهیلات 18درصد و دوره باز پرداخت سه ساله خواهد بود. وی افزود: این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه به متقاضیان ارائه خواهد شد. در‌خصوص کارت اعتباری باید متذکر شد اگر در یک دوره مشخص از ظرفیت کارت اعتباری مذکور استفاده شود نیازی به پرداخت سود به بانک‌ها نیست، در غیر این صورت متقاضیان مشمول سود 18 درصدی خواهند شد.
معمار‌نژاد گفت: کل مشمولان سهام عدالت حدود 49میلیون نفر هستند، گفت: ارزش اولیه سهام واگذار شده 26هزار و 600میلیارد تومان بود اما امروز ارزش سهام عدالت بشدت افزایش یافته است؛ بر این اساس ارزش 16هزار میلیاردی سهام افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند حدود 700هزار میلیارد شده است. همچنین ارزش سهام 10هزار میلیاردی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند حدود 450هزار میلیارد تومان شده است.  وی به سازوکار وثیقه‌گذاری سهام عدالت در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستور‌العمل بانک مرکزی است. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همه بانک‌ها توافق کردند که حداقل 50 درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و تسهیلات بدهند./تسنیم



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7415/8/550921/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها