اخبار




اظهارات دادستان کردکوی درباره پرونده سها:
منتظر نتیجه آزمایش «دی ان ای» هستیم

گروه حوادث /خانواده سها رضانژاد برای انجام آزمایش «دی ان ای» به پزشکی قانونی معرفی شدند.
هادی عزیززاده ، دادستان عمومی و انقلاب کردکوی با بیان این مطلب به میزان گفت: دستورات لازم برای حضور خانواده سها رضانژاد به پزشکی قانونی صادر شد و این خانواده صبح یکشنبه برای شناسایی و انجام آزمایش «دی ان ای»  به پزشکی قانونی رفتند.
وی با اشاره به زمانبر بودن این آزمایش  گفت: در نامه‌ای از پزشکی قانونی درخواست کرده‌ایم در کوتاه‌ترین زمان جواب آزمایش «دی ان ای» را برای رسیدگی سریع‌تر پرونده به دادستانی این شهرستان ارائه کند.دادستان عمومی و انقلاب کردکوی افزود: لباس‌هایی که تن جسد بوده، با نشانی‌های خانواده و دوستان او و همچنین با لباس‌هایی که سها رضانژاد در آخرین فیلم گوشی‌اش به تن داشته مطابقت دارد و این گمان را که جسد متعلق به سها باشد تقویت می‌کند، اما اظهارنظر قطعی درباره هویت جسد با آزمایش «دی ان ای» امکانپذیر است و هرگونه اظهارنظر درباره علت و زمان مرگ این جسد پس از بررسی‌های بازپرس پرونده و نظریه پزشکی قانونی امکانپذیر است و هیچ گمانه‌زنی پیش از نظریه پزشکی قانونی، درست نیست.
 جسد منتسب به سها رضانژاد صبح جمعه ۱۷ مرداد در منطقه چکل سرجنگل شموشک پیدا شد.
سها ٢٧ ساله طبیعت‌گردى است که حدود یک ماه قبل  در ارتفاعات جهان‌نماى شهرستان کردکوى ناپدید شده بود.

اسیدپاشی به همسر در ویلای شمال

گروه حوادث / مرد جوان که با همسرش برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده بود در اقدامی جنون‌آمیز زن جوان را با اسید سوزاند.سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان نور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زن و شوهر تهرانی که برای مسافرت به ویلایی در چمستان آمده بودند در اثر اختلاف خانوادگی با هم درگیر شدند که شوهر اقدام به پاشیدن اسید روی زن کرد.
او با بیان اینکه شوهر ۳۷ ساله و همسرش ۳۴ ساله بودند، افزود: همسر این فرد به‌‌علت شدت بالای سوختگی به بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری منتقل شد و فرزند خردسال این خانواده نیز که از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود تحت درمان قرار گرفت.
با تلاش فرمانده پاسگاه «بنفشه‌ ده» متهم که بعد از اسیدپاشی متواری شده بود در کمتر از دو ساعت در محل مخفیگاهش دستگیر شد. تحقیقات برای یافتن انگیزه مرد جوان از این اسیدپاشی ادامه دارد.

4 کشته در واژگونی خودروی تیبا

گروه حوادث / واژگونی یک دستگاه خودروی سواری تیبا در جاده نراق به مشهد اردهال  چهار کشته بر جا گذاشت.
هادی عابدی، مسئول روابط عمومی شهرداری نراق به ایرنا، گفت:  این حادثه شامگاه  شنبه در تماس کلانتری ۱۳ نراق با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری این شهر اعلام و مشخص شد  یک دستگاه خودروی سواری تیبا با پلاک قم ، قبل از تقاطع کمربندی نراق دچار حادثه شده است .
وی با بیان اینکه عوامل آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اظهار داشت: در این حادثه یک مرد و دو زن در دم فوت کردند و یک دختر نوجوان در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
مرکز عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه استان مرکزی نیز علت این سانحه را بی توجهی به جلو از سوی راننده خودرو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در سر پیچ اعلام کرد.

زلزله ۵.۱ ریشتری در گیلانغرب

گروه حوادث / زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۱ ریشتر کرمانشاه، حوالی گیلان غرب را لرزاند.
این زمین لرزه ظهر روز یکشنبه ۱۹ مرداد در عمق ۸ کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست و نزدیک‌ترین مکان به کانون زمین لرزه شهرستان گیلانغرب در فاصله ۲۹ کیلومتری بوده است.
حسین درخشان رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در این باره گفت: پس‌از اعلام گزارش این زمین لرزه به جمعیت هلال‌احمر ٢ تیم ارزیاب از قصر شیرین و گیلانغرب برای ارزیابی منطقه اعزام شده‌اند که برآورد اولیه حاکی از آن است که این زلزله تاکنون خسارتی نداشته است.کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب هم با تأیید این خبر گفت: تاکنون خسارت مادی و جانی به ما اعلام نشده و گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند و ستاد مدیریت بحران نیز در آماده باش کامل به‌سر می‌برند.

فروش خانه‌های مردم با سند جعلی

گروه حوادث /  دو جاعل حرفه‌ای که با شناسایی املاکی که صاحبانشان خارج از کشور بودند و جعل سند مالکیت اقدام به فروش آنها می کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل تیرماه سال جاری پرونده ای از بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران مبنی بر جعل سند مالکیت به دادخواهی مرد جوانی به اداره 13 پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. شاکی با حضور در اداره آگاهی عنوان کرد: قصد خرید ملکی را داشتم که با بررسی سایت های خرید و فروش با آگهی فروش ملکی در محدوده شمال  تهران مواجه شدم که فروشنده قیمتی پایین تر از عرف بازار را برای ملکش در نظر گرفته بود. پس از تماس و بررسی های اولیه ملک را به مبلغ 5 میلیارد تومان خریدم اما مدتی بعد شخصی به ملکی که تازه خریده بودم مراجعه کرد و مدعی شد که چند ماهی ایران نبوده و خانه متعلق به اوست و با نشان دادن سند مالکیتش متوجه شدم سند من جعلی است و فروشنده کلاهبردار بوده است.
سرهنگ جهانگیر تقی‌پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: در تحقیقات پلیسی و رصدهای اطلاعاتی ردپای یکی از مجرمان حرفه ای به نام فرشاد به دست آمد و متهم دهم تیرماه دستگیر شد و به اداره سیزدهم انتقال یافت. وی ضمن اعتراف به جرم خود اظهار کرد: من با پرسه‌زنی در مناطق مختلف شهر تهران و با شناسایی املاک فاقد سکنه خود را مالک آنان معرفی و با جعل اسناد مالکیت با همدستی یکی از دوستانم آگهی فروش آن را ثبت می‌کردیم.در ادامه تحقیقات پلیسی، مأموران بلافاصله متهم دوم پرونده را در جنوب شهر تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی او را دستگیر کردند.هر دو متهم پس از اعتراف به جرایم ارتکابی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7415/12/550940/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها