اخبـــــار




قدردانی وزیر ورزش و جوانان از جامعه کشتی

وزیر ورزش و جوانان طی نامه‌ای از رئیس فدراسیون و خانواده کشتی بابت برگزاری پویش کمک مؤمنانه تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از نامه وزیر ورزش خطاب به علیرضا دبیر، ریاست فدراسیون کشتی آمده است: «بدینوسیله لازم می‌دانم از زحمات بی‌شائبه و مؤثر جنابعالی و همکاران محترم‌تان و بویژه قهرمانان و مربیان تیم‌های ملی در برگزاری شایسته و شکوهمند پویش کمک مؤمنانه توسط فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران کمال تشکر و قدردانی را به‌عمل آورده و سلامتی، بهروزی و موفقیت روزافزون را از درگاه ایزد منان برای جنابعالی و همکاران محترم خواستارم.»

ممنوعیت استوری، پست و مصاحبه برای استقلالی‌ها

در جریان تمرین روز جمعه تیم استقلال در سالن سرپوشیده از آنها خواسته شد برای جلوگیری از ایجاد هرگونه حاشیه‌ای تا پایان بازی دوشنبه شب برابر سپاهان هیچ‌کدام از اعضای تیم مصاحبه نکنند و در صفحات شخصی خود در فضای مجازی نیز پست منتشر نکنند و استوری هم نگذارند و بهانه‌ای دست کسی ندهند.

دریافتی برانکو از پرسپولیس به 30 درصد رسید

صبح یکشنبه و پس از باز شدن بانک‌های عمان، 15 درصد دیگر از مطالبات برانکو ایوانکوویچ که مدتی قبل به حساب اعلام شده از سوی وی در بانک مسقط واریز شده بود، به حساب این مربی رسید تا میزان دریافتی وی از باشگاه پرسپولیس به 30 درصد برسد؛  با وجود اینکه پرسپولیس تا 16 مرداد فرصت داشت برای تسویه حساب با سرمربی کروات و دستیارانش اقدام کند، وکیل آنها سه روز قبل نامه‌ای به فیفا ارسال و به این نهاد اعلام کرد پرسپولیس با وجود واریز بخشی از پول برانکو و سه مربی کروات تا اجرای کامل حکم فاصله زیادی دارد. به نظر می‌رسد با توجه به نامه‌نگاری‌هایی که باشگاه پرسپولیس با بخش مالی و کمیته انضباطی فیفا انجام داده بزودی بخش دیگری از مطالبات برانکو، ایگور پانادیچ و زلاتکو ایوانکوویچ به حساب آنها واریز می شود.

آزمون، طارمی و علیپور جزو 500 فوتبالیست برتر دنیا

مجله «ورلد ساکر» در چاپ جدیدش مثل سال‌های گذشته به معرفی بازیکنان برتر دنیا در سال 2020 پرداخت. این مجله جهانی در لیست
500 بازیکن برتر خود در سال 2020 نام 3 بازیکن ایرانی را جای داد. سردار آزمون، مهاجم ملی پوش کشورمان و ستاره زنیت سن پترزبورگ به‌همراه این تیم روسی در این فصل 3 جام(لیگ، حذفی و سوپر کاپ) را فتح کرد و یکی از بازیکنان برتر از دید این مجله انتخاب شد. مهدی طارمی دیگر مهاجم ملی پوش کشورمان هم که به‌همراه ریوآوه فصلی رؤیایی را پشت سرگذاشته بود و با زدن 18 گل تیمش را کمک کرد تا سهمیه اروپا بگیرد در این لیست 500 تایی حضور داشت. علی‌علیپور، مهاجم پرسپولیس که در این فصل به همراه سرخپوشان چهارمین قهرمانی متوالی اش در لیگ ایران را تجربه کرد به‌عنوان سومین بازیکن ایرانی در این لیست بهترین فوتبالیست‌های دنیا حضور داشت.

بیرانوند: مدیران پرسپولیس با من صادق نبودند

علیرضا بیرانوند، دروازه بـــــــــــان ســـــابق پرسپولیس و کنونی تیم آنتورپ بلژیک اظهار داشت: «بعد از جام جهانی قراردادم را
5 سال با پرسپولیس تمدید کردم که اگر قرار به جدایی‌ام شد با پرداخت مبلغی به یک تیم خارجی بروم. اینگونه می‌توانستم به باشگاه کمک کنم. بندی در قراردادم گنجانده شد که بر اساس آن در صورت پیشنهاد خارجی، ٧٠٠ هزار دلار به پرسپولیس برسد. حالا هم می‌بینید همین پول در سخت‌ترین شرایط به باشگاه کمک کرد تا مطالبات برانکو را پرداخت کنند. در طول ۴ سال شاید جمع دریافتی من از پرسپولیس به ۶ میلیارد تومان هم نرسد اما با این ٧٠٠ هزار دلار فکر می‌کنم با نرخ دلار روز، بیش از ١۵ میلیارد برای باشگاه پرسپولیس درآمدزایی کردم.» او در خصوص ناراحتی‌اش از مدیران پرسپولیس به ایسنا گفت: «متأسفانه احترام من را نگه نداشتند و صادق نبودند. آنها به من گفتند آپشن‌های قهرمانی به تو تعلق نمی‌گیرد. اینکه به من می‌گویند باید بمانی تا پایان فصل بعد آپشن قهرمانی را به تو بدهیم، درست نیست. اگر دقت کرده باشید در جشن قهرمانی و اهدای جام نام همه از جمله برخی کارمندان باشگاه را صدا زدند، نام استوکس را هم صدا زدند اما خبری از نام من نبود. گویی اصلاً بازیکن پرسپولیس نبودم. جالب است حتی وقتی برای دریافت مدالم با باشگاه تماس گرفتم، به من گفتند مدال‌ها تمام شده است، منتظر باش تا پیگیری کنیم و از سازمان لیگ برایت بگیریم.»

۴ پرسپولیسی و ۳ استقلالی در تیم منتخب لیگ قهرمانان

با پایان نظرسنجی برترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 در پست‌های مختلف، از تیم منتخب این مسابقات رونمایی شد. به این ترتیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی و علی علیپور از پرسپولیس و وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و مامه تیام از استقلال در این تیم حضور دارند. پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، ژاوی ارناندس و بغداد بونجاح از السد قطر، سایر بازیکنان تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 را تشکیل می‌دهند.

علی‌نژاد: روی افتخارآفرینی تکواندو حساب کرده‌ایم

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان روز گذشته در مراسم رونمایی از اپلیکیشن تخصصی تکواندو اظهار داشت: «تکواندو یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های ایران بوده است و در سال 98 یکی از سه فدراسیون برتر کشور بود. اگر می‌خواهیم در مسیر پیشرفت باشیم، باید از ابزارهای دیگر استفاده کنیم و ویروس کرونا ما را مجبور به استفاده از ابزارهای دیگر کرد. چشم برهم بزنیم، المپیک است. در بخش مردان دو سهمیه توسط تکواندو کسب شده است و امیدواریم در بخش بانوان نیز دو سهمیه کسب کنیم، چرا که ما روی افتخارآفرینی تکواندو حساب کردیم.» همچنین سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در این مراسم گفت:«تمام تلاشمان را کردیم در این روزها سلامتی بازیکنان را در اولویت قرار بدهیم. اگر شرایط مهیا باشد، با توجه به برگزاری المپیک توکیو و با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تمرینات را آغاز خواهیم کرد. یک خبر خوب هم برای مربیان دارم و قرار است بیمه با شرایط خاص برای آنها مهیا شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7415/18/550971/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها