اخبار



روحانی: همبستگی جهانی با مردم رنج دیده لبنان نشانه وجدان بیدار بشریت است
رئیس جمهوری ضمن ابراز تأسف و تأثر مجدد دولت و ملت ایران از فاجعه بیروت و همدردی با دولت و ملت لبنان، از همبستگی جهانی با مردم آسیب دیده لبنان اظهار خشنودی کرد و آن را نشانه وجدان بیدار و زنده بودن حس نوع دوستی و دیگردوستی در میان بشر معاصر دانست.
به گزارش ایرنا، در جلسه عصر دیروز هیات وزیران که به ریاست حسن روحانی برگزار شد همچنین روندهای تازه و مخاطرات نوپدید عصر بعد از کرونا مورد بحث و بررسی اعضای دولت قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.
هیات وزیران در ادامه لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی ، موافقتنامه بین ایران و قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و  لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا  به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه ای را تصویب کرد.

شمخانی: با مقاومت فعال و همبستگی ملی از چالش‌های موجود عبور خواهیم کرد
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست. ایران مدت‌هاست تصمیم به این دو کار گرفته و با مقاومت فعال و همبستگی ملی از چالش‌های موجود عبور خواهد کرد.

طعنه موسوی به ادعای امریکا
سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی با یادآوری بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ادعای امریکا مبنی بر مقابله با گسترش تسلیحات کشتار جمعی را زیر سؤال برد.
سید عباس موسوی در توئیتر خود با اشاره به این جمله از ویلیام فاکنر «شاید واقعه هرگز یکبار نیست» نوشت: « اما واقعه یکبار باشد یا بیش؛ بمباران اتمی بیش از یکبار بود. بمباران هیروشیما و ناکازاکی هنوز در خاطرات مردم ژاپن و جهان موج می‌زند. طُرفه آنکه عامل هر دو، دولتی است که به جای پاسخگویی، مدعی یکه تازِ مقابله با سلاح‌های کشتار
جمعی است!»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7415/2/551008/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها