دبیرکل حزب اتحاد ملت:

چوب لای چرخ دولت گذاشتن به کلیت نظام آسیب می‌زند




گروه سیاسی/ دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره حملاتی که این روزها از تریبون‌های مختلف از جمله مجلس علیه حسن روحانی و دولتش انجام می‌شود، گفت: چوب لای چرخ دولت گذاشتن به کلیت نظام آسیب می‌زند و تناسبی با وظایف نمایندگی ندارد.  او با اشاره به اینکه اغلب نمایندگانی که به دنبال چالش با دولت بوده‌اند پشتوانه حزبی ندارند، افزود: این رفتارها باعث می‌شود دولت دست به عصا شود و هزینه‌اش را مردم می‌دهند.
به گزارش «ایران»، علی شکوری راد که به مناسبت روز خبرنگار در نشستی آنلاین پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود با بیان اینکه ساختار سیاسی باید بر اساس منافع ملی عمل کند و اختلاف نظرها هم در همان چارچوب بر طرف شود، یادآور شد: کسانی بودند که در ماجرای اعتراضات آبان 98  فکر کردند از آن برای ساقط کردن دولت استفاده کنند و البته سخنرانی رهبری در روز یکشنبه 26 آبان از آن  جلوگیری کرد.
شکوری راد با بیان اینکه بخش مهمی از وضعیت امروز ناشی از به سر انجام نرسیدن برجام است و این ناکامی حاصل مسائل داخلی و خارجی بود، گفت:  بخشی از نیروهای داخلی پس از به نتیجه رسیدن برجام تلاش کردند آن را تبدیل به برد و باخت کنند و به همین دلیل اجازه ندادند دولت برنامه‌هایش را اجرا کند و در سیاست خارجی هم ترامپ و خروج امریکا از برجام مشکل‌ساز شد. او در ادامه افزود: اکنون دولت درگیر تحریم‌هاست و نمی‌تواند برنامه‌هایش را اجرا کند. البته ضعف‌هایی در دولت هست اما عامل اصلی وضعیت امروز شدت تحریم‌هاست و عوامل داخلی که موجب ازدست رفتن برجام شدند .
شکوری راد با بیان اینکه «ما احتیاج به دولت و مجلسی  داریم که بتواند بعد از انتخاب شدن نیز برنامه‌هایش را پیش ببرد»، افزود: عامل اصلی رویگردانی مردم از انتخابات بی اثر بودن رأی است و برای اینکه اثر داشته باشد باید مجموعه حاکمیت نسبت به رویکردش به رأی مردم و نهادهای اتتخاباتی تجدید نظرکند.
دبیرکل حزب اتحاد ملت در ادامه به پرسش هایی پیرامون حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری 1400 پاسخ داد و در اشاره به طرح‌های مجلس یازدهم برای سپردن اختیار نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان یا کمیته‌ای با حضور شورای نگهبان این طرح‌ها را تهدیدی برای حدود حق انتخاب مردم دانست و گفت: اگر نسبت به چالش کاهش مشارکت مردم بی‌تفاوت نباشند، انتخابات شوراها می‌تواند برای ما هم انتخابات آزادتری باشد. او در ادامه درباره احتمال حمایت برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله کارگزاران از چهره‌هایی همچون علی لاریجانی و محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آتی و همچنین شیوه حضور در انتخابات با توجه به کرونا گفت: ما از حضور کاندیداهای حزبی استقبال می‌کنیم، در مورد این افراد هم به نظرم برای کارگزاران آقای محسن هاشمی مناسب هستند، چون از نظر چارچوب فکری و...مناسب است و الان موقعیت ریاست شورای شهر را دارد و به نظر من می‌تواند کاندیدای حزبی آن‌ها تلقی شود. اما اگر بخواهند سراغ لاریجانی  بروند اگر بعضی‌ها بخواهند از کاندیدای نیابتی استفاده کنند به خودشان ربط دارد، اما در مجموع اصلاح‌طلبان از کاندیدای نیابتی عبور کرده‌اند.
شکوری راد درباره برنامه اقتصادی اصلاح‌طلبان با توجه به رودر رویی کشور با مسائلی مانند تحریم و کرونا نیز با بیان اینکه تبار حزب اتحاد به جناح چپ بر می‌گردد و این حزب خواستار دو مطالبه توأمان  توسعه کشور و رسیدگی به طبقات مستضعف است، برنامه اصلاح‌طلبان را به نوعی سیاست به روز شده دولت اصلاحات در تطبیق با شرایط و مشکلات امروز معرفی کرد. دبیرکل حزب اتحاد ملت  در بخش دیگری از این نشست خبری تأکید کرد :اصلاحاتی که ما دنبال می‌کنیم اصلاح در رویکردها است. معتقدیم باید با حفظ همین نظام اصلاحاتی صورت بگیرد که اهداف قانون اساسی در آن ذکر شود و به خواست مردم هم پاسخ داده شود.
شکوری راد در خصوص استعفاها در حزب مطبوعش گفت: اصلاحاتی که ما از آن دم می‌زنیم اصلاح در رویکردهاست. اما وقتی امکانش فراهم نمی‌شود دو کنش بوجود می‌آید، عده‌ای می‌خواهند ساختارها را اصلاح کنند و عده‌ای نیز به انفعال می‌افتند. وی افزود: اصلاحات و اصلاح‌طلبی به بن‌بست نمی‌رسد؛ اما ممکن است در دستیابی به اهدافش به مشکل بخورد یا کند شود. وقتی اصلاحات با چالش مواجه می‌شود این چالش‌ها در جامعه هم بوجود می‌آید و اعضای حزب فکر می‌کنند اصلاحات دیگر موفق نیست و بخشی که استعفا دادند دلیلش همین موضوع بود. این فعال سیاسی تصریح کرد: برای حزب چالشی نبوده و فعالیت حزبی ادامه دارد. با دوستان استعفا داده گفت‌و‌گو انجام شده و سعی کردیم آنها را منصرف کنیم یا توضیح دادیم که مشی و مرام حزب این است و اگر انتقاد دارند کار خوبی کردند کناره‌گیری کردند. چرا که فعالیت در حزب یعنی احترام به مشی و مرام حزب. اعلام عمومی لزومی نداشت. حزب به کار خود ادامه می‌دهد و منجر به ریزش فرآیند نیرو نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7415/2/551009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها