در جلسه دادگاه متهمان پرونده‌ خودروهای قاچاق اعلام شد

واردات غیرقانونی 54 هزار خودرو به کشور



اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت‌های نگین خودرو، ایرتویا، آریتا، نگین خودروی ایرسا صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.
به گزارش میزان، پس از قرائت عناوین اتهامی 12 متهم این پرونده از سوی وهاب نماینده دادستان، مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به صورت گسترده و با علم به مؤثر بودن آن در مقابله با نظام از طریق مشارکت در قاچاق سازمان یافته تعداد ۵۴ هزار و ۳۲۳ دستگاه انواع خودرو خارجی به نام شرکت‌های نگین‌خودرو، ایر تویا، آریتا و نگین خودرو ایرسا، در بازه زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۷ از طریق واردات کالا با اسناد و مجوز‌های جعلی، قاضی زرگر گفت: زمانی که پرونده از بندرعباس به شعبه ما ارجاع شد در ارتباط با ۴۲۴ خودرو بود که آنجا در فضای باز نگهداری می‌شدند. براساس تصمیم صورت گرفته، مقرر شد کسانی که کامل پول خود را داده بودند خودرو به آنها تحویل داده شود و کسانی که بخشی از پول را داده بودند به قیمت روز باقیمانده پول را بدهند و خودرو را تحویل بگیرند. بقیه خودرو‌ها هم که برای شرکت مربوط است، باید فروخته شود و به حساب دادگستری واریز شود. کار به خوبی انجام گرفت. قاضی زرگر در رابطه با علت رسیدگی به این پرونده در تهران گفت: عنوان کردیم آن کسانی که در بندرعباس تخلف می‌کردند، هرچه از تهران به آنها فرمان می‌دادند را انجام می‌دادند. ما در تهران با تحلیل کارشناس‌های قوی، موضوع را بررسی و پیگیری کردیم و خوشبختانه به ۵۴ هزار وسیله نقلیه رسیدیم که بدون رعایت قانون وارد کشور شده‌اند.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان مواردی را در تبیین نظر کارشناسی ارائه کرد و گفت: منبع جهت واردات خودرو توسط حدادزاده –از متهمان اصلی این پرونده- استفاده از کارت بازرگانی شرکت‌های زیر مجموعه بوده است و عمده فاکتور‌های ارائه شده در سال ۹۰ تا ۹۷ متعلق به خانواده حدادزاده است. درآمد‌های کسب شده ۴ شرکت مذکور از سال ۹۱ تا ۹۷ مبلغ ۱۲ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بوده که واصل شده و ۸۶ هزار و ۳۹ خودروی وارداتی بوده است و مغایرت ۳۱ هزار و ۲۵۴ دستگاه خودرو وجود دارد. نماینده دادستان به عدم پرداخت ۱۸.۵ میلیارد تومان مالیات در این پرونده اشاره کرد و گفت: در خصوص چهار شرکت خودرویى مبلغ ٦٤٣ میلیارد تومان به عنوان هزینه‌هاى مالى از سال ٩١ تا ٩٧ چهار شرکت خودرویى در دفاتر منعکس و باعث زیان شده است.
نماینده دادستان در ادامه گفت: اتهامات شرکت‌هاى چهارگانه آریتا، ایرتویا، نگین خودرو و نگین خودروایرسا به ترتیب ٣٣ هزار و ٤٩١ دستگاه خودرو به ارزش ٣٥ هزار و ٢٩٩ میلیارد ریال، ١٢ هزار و ٢٧٣ دستگاه خودرو ایرتویا به ارزش ١٤ هزار و ٨٨٢ میلیارد ریال، نگین خودرو ٢٣ هزار و ١٨٩ دستگاه خودرو به ارزش ٢٧ هزار ٧٧٣ میلیارد ریال و نگین خودروایرسا ٢٧ هزار ٨٦ دستگاه خودرو به ارزش ٣١ هزار و ٧١٠ میلیارد ریال جمعاً تعداد ٨٦ هزار و ٣٩ دستگاه خودرو به ارزش ١٠٩ هزار و ٦٦٥ میلیارد ریال بوده است.
قاضى زرگر در این بخش از جلسه دادگاه، ضمن اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی روز دوشنبه ساعت ٩ صبح تشکیل خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7415/3/551012/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها