اخبـــــار



دبیر شورای عالی فضای مجازی:
فضای آموزش مجازی در کشور ساماندهی می شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر تخصیص پهنای باند مناسب و ایجاد شرایط ویژه تعرفه مصرفی برای فعالیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزی) تأکید کرد.
به گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی افزود: با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مربوطه ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید و تخصیص شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی فضای آموزشی کشور در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا افزود: باید شبکه آموزشی دانش‌آموزی در کشور روی سکوی (پلتفرم) مناسب با کارآمدی و امنیت بالا برای فعالیت دائمی و تداوم سیستم آموزشی ترکیبی ایجاد شود که البته این سکو جایگزین آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه مدل نظام آموزشی تکمیلی در کشور است.
فیروزآبادی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی (آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی) در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: شرایط دسترسی یکسان برای دانش‌آموزان به همراه پیوست فرهنگی این شبکه ایجاد و روابط درون و برون نهاد آموزش و پرورش باید تنظیم شود.
وی تأکید کرد: فضای آموزشی کشور نیاز به تحول دیجیتال دارد که شبکه شاد تحول ابزاری این حوزه را فراهم کرده است اما باید در نهایت تحول دیجیتالی در این بخش صورت پذیرد.


از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری و تا دو هفته دیگر
مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال اعلام می شود

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی از شناسایی ۲۷۵۰ شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: مدل توسعه‌ای ۳ فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.
به‌گزارش مهر مهدی محمدی با اشاره به شناسایی ۲۷۵۰ شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و برنامه‌ریزی برای فراهم کردن بسترهای توسعه‌ای و حمایتی از آنها گفت: برنامه‌های توسعه شرکت‌های مرتبط با ۳ فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته آینده اعلام می‌شود. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی به راه‌اندازی پایگاه داده اقتصاد دیجیتال در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این پایگاه هم‌اکنون در نشانی digitalstat.ir فعال است و ظرفیت‌های مختلف این حوزه را شناسایی و معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه دیتابیس ایجاد شده از طریق پایگاه داده اقتصاد دیجیتال به ما برای شناسایی ظرفیت‌های این حوزه کمک می‌کند، گفت: میزان توانمندی شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و استارتاپی در این پایگاه مشخص شده و می‌تواند بستری برای معرفی این ظرفیت‌ها در بازار اقتصادی کشور باشد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی افزود: هم‌اکنون بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق و استارتاپی در این پایگاه داده به ثبت رسیده‌اند، گفت: از این تعداد حدود ۴۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان و ۵۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه ICT فعال هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7421/17/551594/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها