بنگاه




افزایش دوبرابری صادرات شرکت مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: صادرات شرکت مس از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا ۲۰ مردادماه جاری افزایش دوبرابری داشته است.
اردشیر سعدمحمدی ادامه داد: برای سال جهش تولید برنامه تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد را در نظر داریم. سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورویی برای ارتقای سطح تولید شرکت مس انجام گرفته است. وی اشاره کرد: با انجام ۱۰۰ هزار متر حفاری عمقی که در دستور کار است بزودی خبرهای خوشی از افزایش ذخایر مس کشور اعلام خواهم کرد. سعدمحمدی با بیان اینکه ۱۰۰درصد نیاز تولیدکنندگان داخل کشور به مس را تأمین می‌کنیم، گفت: در سال ۱۴۰۰ از مرز تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد در سال عبور خواهیم کرد. آینده مس درخشان است و ارتقای سطح درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری را برای صنعت مس پیش‌بینی کرده‌ایم.

 جزئیات کاهش و واقعی شدن شهریه دروس در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با تشریح جزئیات محاسبه شهریه دانشجویان در ترم تحصیلی آینده، گفت: در مدل جدیدی که طراحی شده، شهریه پایه دانشجویان در سرجمع کاهش می‌یابد. محمد مهدی طهرانچی به مهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ترم آینده، اتفاقات جدی را در بخش شهریه دانشجویان رقم خواهد زد. شهریه دانشگاه‌های غیردولتی کشور اصولاً بر اساس حوزه تخصصی بسته می‌شود؛ به طور مثال شهریه در گروه علوم انسانی ۵۵۰ هزار تومان، گروه علوم پایه ۹۸۰ هزار تومان و یا گروه کشاورزی یک میلیون و ۲۰۰ در نظر گرفته می‌شود ولی ما اساساً در تلاش هستیم که این نگاه و شیوه را از ترم آینده تغییر دهیم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با ایجاد این تغییر، به نوعی شهریه پایه در سرجمع، کاهش یافته و ضمن مجزا شدن شهریه پایه پزشکی در حوزه دکترای حرفه‌ای و پیراپزشکی، شهریه سایر رشته‌ها نیز در ۳ سطح بسته به واحد محل تحصیل دانشجو، تعیین خواهد شد.

 اقدامات مؤثر بانک توسعه تعاون در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

 سید باقر فتاحی، عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ویدئوکنفرانس بانک توسعه تعاون با اشاره به حمایت‌های بانک توسعه تعاون از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جهش تولید، گفت: بانک توسعه تعاون به دلیل خدمات گسترده و دامنه فعالیت‌های خود در ایجاد و توسعه تعاونی‌ها و بنگاه‌های مختلف اقتصادی نقش برجسته‌ای در طرح‌های ملی و حمایتی بر عهده دارد. فتاحی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را جزو اصول و وظایف بنیادین بانک برشمرد و افزود: بانک توسعه تعاون در راستای تحقق شعار «جهش تولید» و همگام با سیاست‌های کلان اقتصادی در کشور، نسبت به حمایت از فعالین اقتصادی و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف خصوصاً تعاونی‌ها از طریق تأمین مالی آنها اقدامات مؤثری صورت داده است.

 200 درصد افزایش سرمایه بانک دی از محل آورده نقدی

معاون مالی و سرمایه گذاری بانک دی اعلام کرد که اقدامات لازم به منظور افزایش سرمایه این بانک در حال انجام است. به گزارش روابط عمومی بانک دی، حسین ظریفی خامنه با اشاره به اینکه محل افزایش سرمایه بانک تلفیقی از بخش های مختلف خواهد بود، گفت: با تأکید بانک مرکزی، 200 درصد از رقم افزایش سرمایه از محل آورده نقدی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7421/10/551619/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها