بررسی بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر

جنگ به هفته آخر کشید




حامد جیرودی / پرونده هفته بیست و نهم لیگ برتر نوزدهم، شنبه شب با برگزاری 8 بازی همزمان بسته شد ولی بازهم چهره تیم‌های آسیایی مشخص نشد و همه چیز به هفته پایانی کشید. تراکتور در دربی پرحاشیه تبریز، 2-1 ماشین‌سازی را در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شکست داد. در این دیدار، رضا اسدی دقیقه 57 به زمین آمد و دقیقه 71 سرخپوشان را پیش انداخت ولی ماشین‌سازی توسط فردین عابدینی (85) بازی را به تساوی کشاند. سیدمحمد علوی، مدیر تیم ماشین‌سازی پس از این گل به زمین رفت و با بازیکنان به خوشحالی پرداخت. او از فرط خوشحالی و هیجان، دچار حمله قلبی شد و روی زمین افتاد و با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. محمدرضا آزادی 18 دقیقه بعد از ورودش به زمین (88)، گل دوم تراکتور را زد تا ساکت الهامی تعویض هایی طلایی داشته باشد و شاگردان او بعد از 3 تساوی پیاپی، بالاخره به پیروزی برسند. پرشورها با 50 امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم همچنان به کسب سهمیه آسیا امیدوار هستند. ماشین‌سازی هم برای چهارمین بازی پیاپی از رسیدن به پیروزی محروم ماند تا با 28 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرد. پس از پایان این بازی، بابک مرادی بازیکن ماشین‌سازی بشدت عصبانی بود و فریاد می‌کشید و با الهامی نیز به صورت لفظی درگیر شد. در این میان، چند بازیکن تیم تراکتور نیز وارد ماجرا شدند و در نهایت حمید حاج ملک، داور بازی با وجود پایان مسابقه، از اختیارات خود استفاده و او را با کارت قرمز جریمه کرد تا بازی آخر فصل را از دست بدهد.
3 تساوی بدون گل
دیدار نساجی و ذوب آهن در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم «شهر خسته» برای دهمین بازی پیاپی و نهمین مسابقه‌ای که محمود فکری هدایت این تیم را برعهده دارد، بدون باخت باقی بماند و با 37 امتیاز در رده هشتم بایستد. در آن سو، ذوب آهن برای سومین بازی بدون باخت ماند تا با 30 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دهم، بقایش تقریباً قطعی شود. سایپا و نفت مسجدسلیمان هم در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به تساوی بدون گل رضایت دادند. شاگردان ابراهیم صادقی 8 بازی است که نباخته‌اند گرچه در این میان تنها یک بازی را برده‌اند. سایپا با 29 امتیاز در رده دوازدهم است و هنوز بقایش تضمین شده نیست. در سمت مقابل شاگردان مهدی تارتار سیر نزولی داشته و 6 بازی است که نبرده‌اند؛ 3 باخت و 3 تساوی و قرار گرفتن در رده نهم با 35 امتیاز. بازی پارس جنوبی و فولاد در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر دیگر تساوی بدون گل این هفته بود. سیروس پورموسوی نخستین بازی خود با پارسی‌ها را برد ولی در 4 دیدار بعدی برنده نبوده و همین باعث شده جمی‌ها با 27 امتیاز در رده پانزدهم باشند و یکی از کاندیداهای سقوط. شاگردان جواد نکونام هم برای سومین بازی پیاپی مساوی کردند تا با 48 امتیاز در رده پنجم باشند اما همچنان به کسب سهمیه امیدوارند.
سپاهان بدون امیر برد، شاهین سقوط کرد
دیدار حساس سپاهان و شهرخودرو در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و زردپوشان بدون امیر قلعه‌نویی و با هدایت میگوئل تکسیرا پرتغالی با 2 گل از سد تیم مشهدی گذشتند. شایان مصلح (60) و سروش رفیعی (70) برای میزبان گلزنی کردند تا تیم اصفهانی بعد از 2 باخت پیاپی در لیگ و یک شکست در جام حذفی به پیروزی برسد و با 48 امتیاز روی پله چهارم بایستد. شهرخودرو هم برای ششمین بازی پیاپی و پنجمین باری که سهراب بختیاری زاده روی نیمکت این تیم بود، بدون برد ماند و با 45 امتیاز و قرار گرفتن در رده ششم، شانس کسب سهمیه آسیایی را از دست داد. صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر 3-1 شاهین را از پیش رو برداشت. عیسی آل کثیر (20)، محمدرضا غبیشاوی (51) و طالب ریکانی (89) برای نفت گلزنی کردند تا تک گل بهروز نوروزی فرد (82) برای شاهین ثمری نداشته باشد. تیم ریشه‌دار بوشهری که در این فصل به لیگ برتر بازگشته بود، تنها یک فصل در سطح اول فوتبال ایران دوام آورد و دوباره به لیگ یک سقوط کرد. بوشهری‌ها در طول فصل با انواع و اقسام مشکلات مالی، مدیریتی و تغییرات چندباره مواجه بودند و در نهایت کامشان حسابی تلخ شد. سقوط شاگردان مهدی پاشازاده که برای پنجمین بازی تحت هدایت او به میدان می‌رفتند، با 22 امتیاز قطعی شد. شاگردان بهنام سراج هم بعد از 6 بازی طعم برد را چشیدند تا با 41 امتیاز در رده هفتم قرار بگیرند.
استقلال بازهم مساوی کرد و دوم ماند
استقلال در شرایطی در ورزشگاه آزادی برابر پیکان به تساوی 1-1 رسید که در این بازی ابتدا فراز امامعلی (23) خودروسازان را پیش انداخت تا مانند بازی رفت دروازه سید حسین حسینی را باز کرده باشد ولی علی کریمی (37) بازی را برای آبی‌پوشان به تساوی کشاند تا او پس از گلزنی به سپاهان در جام حذفی، در این بازی هم برای استقلال گلزنی کند. شاگردان فرهاد مجیدی با این نتیجه دومین تساوی پیاپی خود در لیگ را کسب کردند ولی با 50 امتیاز در رده دوم باقی ماندند. در مقابل، پیکان هم که در این بازی عبدالله ویسی سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی سکوها می‌دید، با 28 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند تا همچنان یکی از کاندیداهای سقوط باشد. در این مسابقه، مهدی قائدی پاس گل تیمش را به کریمی داد ولی طلسم گل نزدن‌هایش به 14 دیدار رسید. البته قائدی در این فصل با 11 گل، دادن 7 پاس گل و گرفتن 3 پنالتی یکی از بهترین‌های استقلال بوده است.
تساوی پرسپولیس- گل گهر در دیداری جذاب
گل‌گهر در حالی در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان برابر پرسپولیس قرار گرفت که برای قهرمان زود هنگام لیگ تونل افتخار زد تا این رسم جالب اروپایی در لیگ ایران نیز برگزار شود. اولین اتفاق مهم دقیقه 15 رخ داد و سید مهدی سید علی، داور مسابقه تکل کمال کامیابی‌نیا را با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد تا سرخپوشان 10 نفره شوند.‌ هافبک دفاعی شماره 11 قرمزها پیش از این در بازی با شاهین هم اخراج شده بود تا برای دومین بار در این فصل کارت قرمز بگیرد. در این شرایط، سید علیرضا ابراهیمی (21) دروازه بوژیدار رادوشوویچ را باز کرد تا مانند بازی رفت به قرمزها گل بزند. سیرجانی‌ها در ادامه توسط سید احمد موسوی (40) به گل دوم رسیدند تا نیمه اول مقتدرانه به رختکن بروند.
پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و علی علیپور توانست (49) گلزنی کند و یازدهمین گل خود در لیگ را بزند. در ادامه اشتباه میلاد فراهانی دروازه‌بان گل گهر در از دست دادن توپ، باعث شد تا احمد نوراللهی (71) گل تساوی را به ثمر برساند. دقیقه 91 با خطایی که روی سعید حسین‌پور رخ داد، داور پنالتی گرفت و مهدی ترابی گل سوم تیمش را به ثمر رساند  تا او هم 11 گله شود. در حالی که بازی رو به پایان بود، گل گهر تسلیم نشد و توسط علیرضا ابراهیمی (96) به گل رسید تا نتیجه 3-3 روی اسکوربورد ثبت شود. پرسپولیس در صدر جدول 64 امتیازی شد و گل گهر هم با 30 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت تا امید بیشتری به بقا داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7421/18/551669/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها