وزیر دفاع: دستاوردهای جدید دفاعی با حضور رئیس جمهوری رونمایی می‌شود


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و معرفی چندین دستاورد جدید صنعت دفاعی در روز صنعت دفاعی (۳۱ مرداد) خبر داد و گفت: دستاوردهایی هم در حوزه موشکی، هوایی، پهپادی و دریایی داریم که تا پایان سال با حضور رئیس جمهوری رونمایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی برگزار شد، در رابطه با همین موضوع گفت: دستاوردهایی را در حوزه موشکی هوایی، پهپادی و دریایی تا پایان سال رونمایی خواهیم کرد و این‌ها را پلان آماده به دفتر رئیس‌ جمهوری اعلام کردیم تا موارد را انتخاب کنند و روز ۳۱ مرداد معرفی خواهد شد و کام مردم عزیز ایران شیرین خواهد شد.
حاتمی ادامه داد: یکی از محصولاتی که برای روز صنعت دفاعی رونمایی آن را در نظر گرفته‌ایم محصول مهم کروز است که اگر انتخاب شود معرفی می‌شود که یک دستاورد افتخارآمیز است.
وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی درباره این که تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد  و وزارت دفاع چه برنامه‌ای برای خرید و یا فروش تسلیحاتی نظامی دارد، گفت:  تحریم‌ها خیلی ظالمانه بودند ما با محدودیت‌هایی هم که ایجاد شده بود موافق نبودیم و این را هم ناحق می‌دانستیم اما اسم آن تحریم نبود. ما تلاش کردیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و باز هم همین کار را انجام می‌دهیم. اگر فرصتی هم فراهم شود از ظرفیت‌های دنیا هم برای تأمین نیازمندی‌های تسلیحاتی و فناورانه و هم برای فروش فناوری و خدمات و کالاهایی که مورد نیاز کشورهای دوست است، استفاده خواهیم کرد.
در این نشست همچنین وزیر دفاع به شرح جزئیات فنی برنامه‌هایی نظیر ارتقای تانک با بهره‌گیری از فناوری تی ۹۰ و کرار، ساخت ماهواره‌برهای جدید، نصب موشک‌های کروز بر روی جنگنده‌‌ها و افزایش توانمندی برای برخورد با حملات سایبری پرداخت. امیر حاتمی درباره همکاری وزارت دفاع با خودروسازان هم گفت: اعلام کردیم در جاهایی که خارجی‌ها رفتند و نیاز فناورانه دارید و ما بتوانیم کمک کنیم اگر درخواست کنید کمک می‌کنیم که آنها هم در واقع درخواست کردند.
بر این اساس حدود ۴۰ قطعه‌ای که خوروسازان نیاز داشتند را تأمین کردیم و یک قرارداد چهار هزار میلیارد تومانی با شرکت‌های خودروساز منعقد شده است که این کار ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7421/3/551710/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها