ایران در ایران




هفت تپه با حداکثر ظرفیت به چرخه تولید بر می‌گردد

 دزفول - دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: هدف این ستاد و قوه قضائیه فعالیت کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حداکثر ظرفیت تولید است.
به گزارش ایرنا، میثم زالی در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: اینکه مجموعه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اختیار چه کسی باشد موضوعی است که باید بررسی شود چرا که کارخانه هفت تپه در اختیار مالکی است که در یک روند قانونی این شرکت در اختیار او گذاشته شده است.
دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: اگر مشخص شود در حوزه قراردادی و واگذاری این شرکت فسخ یا اتفاقی افتاده است که ایفای تعهد نکرده باشد، پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به تلاش صورت گرفته از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و قوه قضائیه برای پرداخت حقوق معوقه کارگران نیشکر هفت تپه افزود: تلاش صورت گرفته در راستای آرامش در این مجموعه کارگری و آغاز به کار مجدد این کارخانه تولیدی است.
زالی گفت: می‌توان روزهای خوبی را برای این شرکت بزرگ تولیدی پیش‌بینی کرد اما رسیدن به این شرایط مستلزم فضایی آرام و صبوری کارگران است. وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به تخلفات مالکان نیشکر هفت تپه در مسیر قضایی اتفاق خواهد افتاد، افزود: حداکثر تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و قوه قضائیه جلوگیری از بروز اختلال در روند فعالیت نیشکر هفت تپه است.
دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: هر اتفاقی می‌خواهد در برخورد با تخلفات این شرکت صورت گیرد نباید در روند فعالیت نیشکر هفت تپه اختلال ایجاد کند. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود ۶ هزار پرسنل در شهرستان شوش واقع شده و از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده است.

نابودی بیش ازهزارهکتار از جنگل‌های افزر درآتش‌سوزی

بیش از هزار هکتار از جنگل‌های افزر در آتش‌سوزی ارتفاعات بخش افزر قیروکارزین استان فارس نابود شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره منابع طبیعی قیروکارزین گفت: دراین آتش‌سوزی بیش از هزار هکتار از جنگل‌های بنه، کنار و بادام کوهی و عرصه‌های منابع طبیعی و پوشش گیاهی و مرتعی منطقه کاملاً در آتش سوخت. نظریان افزود:گرمای شدید، صعب‌العبور بودن، نبود راه دسترسی، وزش باد شدید، پوشش مناسب گیاهی و همچنین کمبود امکانات سبب شد تا مهار آتش زمانبر باشد. آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه تنگ کله از بخش افزر شهرستان قیروکارزین که از عصر شنبه آغاز شده بود ساعت ۳ بامداد دیروز مهار شد.

اصفهان رتبه نخست تولید شیرخام کشور

اصفهان-استان اصفهان رتبه نخست در تولید شیرخام را در کشور دارد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان اصفهان در حوزه دام و طیور کشورگفت: این استان با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر، رتبه نخست تولید شیرخام را در کشور دارد که این رقم با تولید ۱۵ استان دیگر برابری می‌کند.
شهرام موحدی به کیفیت بالای تولیدات دامی این استان اشاره کرد و افزود: پارسال توانستیم ۱۳ هزار تن خامه و ۵۰ هزار تن پنیر به روسیه صادر کنیم. وی همچنین گفت: کارکنان اداره‌های دامپزشکی استان سالانه به ۱۵ هزار قلاده سگ دراین استان واکسن هاری تزریق می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در زمینه تولیدات دامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در شهرستان آران و بیدگل سالانه ۴۰ هزار تن محصول دامی و پروتئینی شامل ۳۰ هزار تن شیر، سه هزار و ۶۰۰ تن گوشت سفید، هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، پنج هزار تن تخم‌مرغ، ۷.۵ تن عسل، ۶۰ تن ماهی و ۱۳ کیلوگرم خاویار تولید می‌شود.

وضعیت قرمز در بیمارستان رازی اهواز

اهواز- رئیس بیمارستان رازی اهواز از اشغال ۹۰ درصدی تخت‌های ICU این بیمارستان برای بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.
دکتر فرهنگ کره‌بندی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان رازی به عنوان تنها بیمارستان پذیرنده بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونای اهواز و شهرهای اطراف، در بیمارستان رازی اهواز پذیرش می‌شوند بنابراین وضعیت بیمارستان برای ما قرمز محسوب می‌شود، با وجود این وضعیت بیمارستان نسبت به قبل بهتر شده است. وی افزود: در حال حاضر حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد تخت‌های ICU و ۵۰ تا ۶۰ درصد تخت‌های عادی بیمارستان رازی اشغال هستند.
کره‌بندی با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان نسبت به زمان پیک بیماری کاهش یافته است، گفت: هر چه تعداد بیمار بدحال بیشتر باشد شانس مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد؛ در حال حاضر روند مرگ و میر ادامه دارد اما کاهشی شده است. رئیس بیمارستان رازی اهواز در خصوص وضعیت بستری بیماران در این بیمارستان نیز گفت: از هر چهار تا پنج مراجعه‌کننده، یک بیمار بستری می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7424/6/551937/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها